Moro,
osaisko joku auttaa? Ongelmana turbojen vaihdon jälkeen ilmenneet heittelevät ahtopaineet.
Autoon vaihdettiin pakosarjat ja ahtimet vanhojen sarjojen haljettua ja hajotettua ahtimet. Lisäksi on vaihdettu: N75, MAF, MAP, By-Passit, Lambdat, pakolämpöanturit ja Hall-anturi. Auto saatiin ajoon keskiviikkona 30.11.
Autossa on Auto Gaugen ahtomittari joka näytti ahdoiksi normaalissa kiihdytyksessä n. 0,6 bar eiliseen asti. Peak ahdot olivat max. 0,8. Eilen kuitenkin ahdot alkoivat heitellä normaaleiden kiihdytysten 0,5:tä peak 1,1:n. Mittari seilasi kiihdytyksissä 0,5-0,3-0,7-0,5-0,7. Ahtojen vaihtelun tunsi myös perseessä.
Tänään VCDS:llä (Actual Charge Pressure) mitattaessa ahdot olivat jopa 1,5 (2540 mPa) mittarin näyttäessä 0,5. Samaan aikaan specified pressure näytti 1150 mPa. Koneen jengat tuolloin 5000+ RPM.
Koneen kierrosten ollessa 3500 oli actual 1640 ja specified 1330.
Alla vielä taulukkoa yhdestä kiihdytyksestä.(Specified Pressure 2. kenttä vasemmalta, actual 6. kenttä ja RPM 8.)
Mittausten jälkeen oli seuraavat vikakoodit (nollattu samat koodit ennen mittausta).
osaisko joku auttaa? Ongelmana turbojen vaihdon jälkeen ilmenneet heittelevät ahtopaineet.
Autoon vaihdettiin pakosarjat ja ahtimet vanhojen sarjojen haljettua ja hajotettua ahtimet. Lisäksi on vaihdettu: N75, MAF, MAP, By-Passit, Lambdat, pakolämpöanturit ja Hall-anturi. Auto saatiin ajoon keskiviikkona 30.11.
Autossa on Auto Gaugen ahtomittari joka näytti ahdoiksi normaalissa kiihdytyksessä n. 0,6 bar eiliseen asti. Peak ahdot olivat max. 0,8. Eilen kuitenkin ahdot alkoivat heitellä normaaleiden kiihdytysten 0,5:tä peak 1,1:n. Mittari seilasi kiihdytyksissä 0,5-0,3-0,7-0,5-0,7. Ahtojen vaihtelun tunsi myös perseessä.
Tänään VCDS:llä (Actual Charge Pressure) mitattaessa ahdot olivat jopa 1,5 (2540 mPa) mittarin näyttäessä 0,5. Samaan aikaan specified pressure näytti 1150 mPa. Koneen jengat tuolloin 5000+ RPM.
Koneen kierrosten ollessa 3500 oli actual 1640 ja specified 1330.
Alla vielä taulukkoa yhdestä kiihdytyksestä.(Specified Pressure 2. kenttä vasemmalta, actual 6. kenttä ja RPM 8.)
Mittausten jälkeen oli seuraavat vikakoodit (nollattu samat koodit ennen mittausta).
Sunday,04,December,2011,14:40:06:55295
VCDS Version: Release 11.11.0 (x64)
Data version: 20111111
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05611
Work Shop Code: WSC 06342
VCID: 2A51F5D5D6E436E
2 Faults Found:
17963 - Charge Pressure
P1555 - 35-00 - Maximum Limit Exceeded
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000
VCDS Version: Release 11.11.0 (x64)
Data version: 20111111
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05611
Work Shop Code: WSC 06342
VCID: 2A51F5D5D6E436E
2 Faults Found:
17963 - Charge Pressure
P1555 - 35-00 - Maximum Limit Exceeded
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
Readiness: 0000 0000
,39.01,950.0,39.28,0.0,39.28,990.0,39.59,3360,,,,, ,,,,,,,,,,,,
,39.88,1330.0,40.19,0.0,40.19,1640.0,40.49,3560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,40.82,1290.0,41.10,0.0,41.10,1950.0,41.40,3720,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,41.70,1250.0,42.00,0.0,42.00,1970.0,42.30,3920,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,42.63,1220.0,42.91,0.0,42.91,2050.0,43.21,4120,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,43.52,1190.0,43.83,0.0,43.83,2210.0,44.14,4360,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,44.48,1150.0,44.77,0.0,44.77,2360.0,45.10,4560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,45.42,1120.0,45.76,0.0,45.76,2470.0,46.07,4800,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,46.40,1090.0,46.72,0.0,46.72,2540.0,47.06,5080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
2,47.40,1080.0,47.74,0.0,47.74,2540.0,48.08,5320,, ,,,,,,,,,,,,,,,
,48.44,1100.0,48.78,0.0,48.78,2540.0,49.13,5600,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,49.48,1120.0,49.84,0.0,49.84,2540.0,50.20,5840,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,50.57,1140.0,50.93,0.0,50.93,2540.0,51.30,6080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,51.67,1150.0,52.06,0.0,52.06,2540.0,52.42,6320,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,39.88,1330.0,40.19,0.0,40.19,1640.0,40.49,3560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,40.82,1290.0,41.10,0.0,41.10,1950.0,41.40,3720,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,41.70,1250.0,42.00,0.0,42.00,1970.0,42.30,3920,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,42.63,1220.0,42.91,0.0,42.91,2050.0,43.21,4120,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,43.52,1190.0,43.83,0.0,43.83,2210.0,44.14,4360,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,44.48,1150.0,44.77,0.0,44.77,2360.0,45.10,4560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,45.42,1120.0,45.76,0.0,45.76,2470.0,46.07,4800,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,46.40,1090.0,46.72,0.0,46.72,2540.0,47.06,5080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
2,47.40,1080.0,47.74,0.0,47.74,2540.0,48.08,5320,, ,,,,,,,,,,,,,,,
,48.44,1100.0,48.78,0.0,48.78,2540.0,49.13,5600,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,49.48,1120.0,49.84,0.0,49.84,2540.0,50.20,5840,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,50.57,1140.0,50.93,0.0,50.93,2540.0,51.30,6080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
,51.67,1150.0,52.06,0.0,52.06,2540.0,52.42,6320,,, ,,,,,,,,,,,,,,
Comment