Autossani on Defa:n letkulämmitin, kohtuu tehokas apuväline moottorin esilämmittämiseen...Mielessäni on kuitenkin jo jonkin aikaa pyörinyt ajatus myös toisen moottorilämmittimen rinnakkaiskäytölle, jolloin esilämmitystä saataisiin tehostettua entisestään...Tiedän tapauksen, jossa kaveri on asentanut haaroitussarjan avulla 2.0tdi Octaaviaan molemmat lämmittimet, letku- ja säteilylämmittimen...Hänen automalliin ei ollut DEFA:lla tarjolla muuta kuin letkulämmitintä, mutta nokkelana kaverina hän oli asennuskuvista katsonut öljypohjan rakenteen olevan pari vuotta uudemmassa autossa (tähän malliin lämmitintä oli tarjolla) samanlainen ja tehnyt ostopäätöksen sen perusteella...Lisäksi hänellä on myös pienitehoinen sisätilan lämppäri käytössä...Tässä asennuksessa mietityttää vain lämpötolppien sulakkeiden kesto, mutta ainakin tämä kaveri vakuutteli että vielä ei ole yhtään sulaketta paukkunut...Sisätilan lämmitin ei minulle ole välttämätön...Tässä vaiheessa porukka alkaa varmaan ehdotella Webastoa tai Eberiä, sellainenhan korvaisi kaikki nuo 3 lämmitintä yhtäaikaa...Mutta jätetään ne jossittelut ainakin tästä keskustelusta poies...
Autoni kyseiseen moottorityyppiin ei kuitenkaan ole Defa:n sivujen mukaan tarjolla kuin letkulämmitintä: http://www.defa.com/en/html/automoti...engine_heater/
Toisin kun esimerkiksi 140hv versioon on tarjolla myös säteilylämmitintä...Kiinnostaisikin tietää, että onkon näissä tämän ikäluokan VAG:sissa moottorin alakerran ja öljypohjan rakenne samanlainen...?Eli saakos tuollaista säteilylämmitintä asennettua kohtuu kivuttomasti, vaikka sitä ei ko. moottorityypille olekkaan suositeltu...?Muita suurempia ongelmiahan tämän minun fantasiani toteutuksessa ei ole kuin pistorasioiden sulakkeiden kesto...?Onko muut tehneet vastaavia asennuksia...?
Autoni kyseiseen moottorityyppiin ei kuitenkaan ole Defa:n sivujen mukaan tarjolla kuin letkulämmitintä: http://www.defa.com/en/html/automoti...engine_heater/
Toisin kun esimerkiksi 140hv versioon on tarjolla myös säteilylämmitintä...Kiinnostaisikin tietää, että onkon näissä tämän ikäluokan VAG:sissa moottorin alakerran ja öljypohjan rakenne samanlainen...?Eli saakos tuollaista säteilylämmitintä asennettua kohtuu kivuttomasti, vaikka sitä ei ko. moottorityypille olekkaan suositeltu...?Muita suurempia ongelmiahan tämän minun fantasiani toteutuksessa ei ole kuin pistorasioiden sulakkeiden kesto...?Onko muut tehneet vastaavia asennuksia...?
Comment