Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittari vaihtoon, miten? A4 1.8t -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    maffia vaihtoon

    Kokeilin nyt tuossa omassa AEB koneessa sitä konstia, että MAF johto irti ja koe ajolle.
    Meno ei ainakaan parantunut yhtään, jos kaasua yritti laittaa vähänkin niin kone hyyty heti. Pohjaan jos polkasi niin kuulu vaan BOO ja pää löi tuulilasiin. Eli kone käytännössä sammui jos kaasua löi yli puolenvälin.

    Onkohan tollanen käytös nyt sitten ihan normaalia?

    MAF paikallaan n. 3000 kiekan kohalla häviää vedot kokonaan ja n. sekunnin päästä taas mennään ja tätä jatkuu n. 4500 kiekan kohille. Jotenkin tuntuu että tuolla kovemmilla kiekoilla ei vetoa ole niin paljon kun pitäs.

    Paineet pysyy tasaisesti 1.0 - 1.2 kohilla vähän yli kahesta tonnista ylöspäin.


    Kolmosella loggasin tuon ilmamäärän ja 169 g/s tais olla paras tulos. Koneessa on ilmeisesti BSR lastu (hämähäkki virityksestä päätellen), kkk04/15 ja paksumpi putki catilta eteen päin.

    Comment


    • #32
      Eikös tuo kikka "mafin johto irti ja koeajolle" toimi vaan uudemmissa malleissa, joissa on sähkökaasu?

      Comment


      • #33
        Rami, tuo mittaamasi lukema lastutetulle koneelle on varmaan ihan kohdillaan. Vaikka ahtopaineet näyttää olevan ihan ok, mutta oletko testannut onko ahtovuotoja? Käytös omassa autossa oli juuri samanlainen kuten kuvasit, veto katkesi täysin reilussa kiihdytyksessä ja palautui hetken kuluttua tai kun löysäsi jalkaa kaasulta.

        Comment


        • #34
          Vuodot tutkin tuossa talvella ja vaihdoin ne perinteiset huohotin putket, mutta muuta vuotoa ei löytynyt. Pitänee testata uudelleen ja jos pesis sen MAF anturin ja kattos onko sillä mitään vaikutusta.

          Comment


          • #35
            Onko porukka joutunut sähkökaasullisissa malleissa sopeuttamaan arvot vag-comilla maffin vaihdon yhteydessä?

            Comment


            • #36
              Itseäkin kiinnostaisi nuo arvot?
              Tänään vaihdoin maffin toimivaan versioon mutta meno ei muuttunut mihinkään suuntaan. Eli auto "kyykkää" täysin jos painaa kaasua kunnolla, ei siis kulje mihinkään.
              Liikkeelle lähtiessä saattaa tulla nykivä lähtö kun kaasua painaa, eli meinaa sammua.
              Vikakoodeja ei kumminkaan enää antanut kum MAF vaihdettiin.
              voiko vika olla noissa arvoissa vai jossakin muualla?

              Comment


              • #37
                @hautami
                Selvisikö toi sun ongelma, itsellä auto tekee melko samaa ja vikakoodeja ei tule, alkaa hermot meneen:(

                Comment


                • #38
                  A4 b5 1.8t "tikitys"

                  Itselle ilmestyi jakohihnan vaihdon jälkeen ilmanputsarin suunnalta kuuluva "tikitys". Lisäksi ajettaessa tasakaasulla veto katkeaa 5-10 km välein n. sekunniksi, jonka jälkeen kone käy taas normaalisti. Olisiko ideoita, mistä moinen ääni kuuluisi ja voisiko ajossa syntynyt vika johtua siitä? Muuten auto käy normaalisti, eikä tikitys kuulu tulevan itse moottorista. Kyseessä A4 1.8t -98 AEB. Tässä vielä video kyseisestä nakutuksesta. https://streamable.com/yxyn9

                  Comment


                  • #39
                    Jos tuo nyt varmasti kuuluu ilmanputsarin luota, niin eikös tuo ole ihan normaali bensahöyryjen takaisinkierrätysventtiilin eli EVAP:n ääni?

                    Comment


                    • #40
                      Naputtelu kuulostaisi tulevan aktiivihiilisäiliön magneettiventtiililtä, kuuluu asiaan. Vetojen katkeamiseen voisi auttaa ensi alkuun koodien luku. Jos ei koodeja niin arvaillaan sitten lisää.

                      Comment

                      Working...
                      X