Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittari vaihtoon, miten? A4 1.8t -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmamassamittari vaihtoon, miten? A4 1.8t -95

    Pystyykö itse vaihtaaman ton ilmamassamittarin a4 1.8t vm95. En ole vielä edes kysellyt sitä mistään
    joten ehdotuksia otetaan vastaan. Tehot totaalisesti hukassa alakieroksilla ja kylmänä nykii.
    Autolla ajettu 180.000 joten luultavasti alkuperäinen vielä kiinni.

    e: otsikkoa täydennetty
    Viimeksi muokannut jtlukkari; 22.3.2007, 10:15.

  • #2
    SAma juttu mulla uudemmassa pelissä.Sen voit vaihtaa itsekin mutta sen ecun opitut arvot pitää nollata vag-comilla tai testerillä.Muuten voi olla että ei edes lähde käyntiin tai ei muuten toimi oikein uudellakaan maffilla.
    Huomenna menen itse audille käymään jotta tulis kuntoon.

    Comment


    • #3
      niin

      vaihdoitko itse? Missä tarkalleen sijaitsee se mittari?

      Comment


      • #4
        En vaihtanut.Juuri puhelimessa olen jos jossain se saatas hoidettua.
        Ilmanputsarin yhteydessä jossain on.

        Comment


        • #5
          Minä vaihdoin itse ilmamassamittarin APU-moottoriin vaikka eikä se ollut mikään mahdoton homma. Tuossa APU-moottorissa ilmamassamittari oli ilmansuodatinkotelon sisällä (jonka takia en meinannut sitä löytää) mutta monessa muussa tyypissä se on ilmansuodatinkotelosta lähtevästä putkessa joka menee turbolle.
          Hain ilmamassamittarin paikallisesta Audi-liikkeestä joka pyysi siitä 108 Euroa vaihto-osaperiaatteella (palautin sen vanhan osan sen jälkeen kun olin vaihtanut uuden sen tilalle).
          En käyttänyt autoa Vag-comissa mutta alakierrosten toiminta parani melkoisesti. Käsittääkseni jonkun ajan kuluttua Ecu joka tapauksessa oppii uuden osan arvoille paitsi jos vaihdettava osa on ollut kokonaan pois pelistä.

          Comment


          • #6
            Noin se hoituu.Kävin itse juuri stockalla ja vaihdatin siellä.
            Olis voinut itsekin vaihtaa mutta ei ollut aikaa eikä haluja kun olis jo eilen pitänyt lähtee reissuun.
            Niin se asentajakin sanoi että olis ECU-oppinut uuden mittarin kanssa toimimaan ajan kanssa.
            Työstä joutui tietty maksamaan mutta ei just nyt ahistanut tuollainen.
            Km taulussa 82600
            Oli pikkuhiljaa huonontunut kun vikamuistin nollauksen jälkeen ei enää meinannut alkaa toimia.
            Pikkuhiljaa alkoi paranemaan mutta vääntö yms aika poissa.
            Nyt toimii hyvin.Ja tyhjäkäyntikin on hiljainen, aemmin hieman kävi väristäen ja täräytteli satunnaisesti.

            Comment


            • #7
              Paljoko tuli koko vaihtorulianssin hinnaksi merkkitiskillä?

              Comment


              • #8
                Huh huh

                kyselin osaa omaani niin sanoivat hinnaksi 500?, lohjalla? Ei kuulemma saanut vaihto-osana.
                Pitää kysellä paikallisesta varaosaliikkeestä kun saan bosch numeron katsottua.

                Comment


                • #9
                  Siitä tuli reilu 200e maffin osalta.
                  Osa 108e, sit vianetsintä ja vaihtotyöpäälle.
                  Siinä samalla oli just mennyt vielä oikea ajovalopolttimo joten vaihdatin ne samalla.
                  Lisäksi sattui olemaan oma uusi ilmansuodatin mukana ja sekin vaihdettiin niin siitä tuli sellanen 250e
                  kaikkineen.
                  Ihan sama,kunhan sain nopeesti kuntoon
                  Köyhät kyykkyyn:)

                  Comment


                  • #10
                    Mie oon ymmärtänyt että noissa alkupään nelkuissa olisi erilainen (lue kalliimpi) maf kuin vanhemmissa. Itsellä se oli viime perjantaina pöydällä kun Repo epäili sen olevan jo vanhuuttaan omiaan horiseva, mutta en huomannut siinä mitään sanomista (likaa tms.) joten en tehnyt sille sitten mitään. Seuraavana päivänä kun oli 450km ajomatka ilman mahdollisuutta hankkia toimivaa maffia tilalle. Pitänee selvitellä vaihtoa tuossa jossain vaiheessa...

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se penteleen osa vaan maksaa 400? ja. No säästin sentään 100? kun en ostanut audin tiskiltä :)

                      Comment


                      • #12
                        Nyt vaihdettu ilmamassamitari :) Kyllä tosiaan huomaa eron.
                        -kiihtyvyys parani
                        -ala vääntö paljon parempi
                        -nykiminen tipo tiessään

                        Comment


                        • #13
                          Pikkudieselin maffeja saa 60-70 eurolla.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt vaihdettu ilmamassamitari :) Kyllä tosiaan huomaa eron.
                            -kiihtyvyys parani
                            -ala vääntö paljon parempi
                            -nykiminen tipo tiessään
                            Onkos tuo sinun koneesi AEB-mallia? Mahtaako muita ollakkaan -95 1.8t? Mulla tuntuu vaan olevan kovasti samanlaisia oireita, mutta on vaan aikas kallis osa.. Näkikö tuon vag-comilla, että siinä on vikaa?

                            Comment


                            • #15
                              Itseäkin kiinnostaa tuo ilmamassamittari. Näkyykö sen oireilu siis VAG-COMilla? Ei huvittaisi turhaan ostaa. Vähän samanlaisia oireita kuitenkin itsellänikin. Kakkosvaihteella huomaa parhaiten nykimisen kiihdyttäessä pienemmillä kierroksilla, liekö sitten vikaa tuossa ilmamassamittarissa?

                              Toinen kiihdyttelyyn liittyvä vika/ominaisuus on, että kun kierrokset nousevat vaikka 4000rpm ja vaihtaa vaihdetta, niin kun kytkimen laittaa pohjaan ja kaasun päästää, niin tuntuu että kierrokset vielä nousevat pari sataa varvia ennen kuin laskevat. En ole ennen turboautoa omistanut, niin en tiedä miten auton tulisi käyttäytyä, mutta aika oudolta tuo ainakin tuntuu.

                              Comment


                              • #16
                                Irroititteko ja pitäiskö akunkenkä irroittaa ennen kuin ottaa ne pistokkeet irti siitä ilmanputsarin päältä?

                                Comment


                                • #17
                                  Arvelivat varaosaliikkeessä, että tuonne voisi pienellä soveltamisella saada kiiinni myös pierburgin "boschia paremman ja halvemman mallin" kiinni. Onko joku toteuttanut/onnistuuko?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ne stockalla ainakaan ottanut akkukenkää irti.
                                    kunhan nyt ei ole virrat päällä tms.
                                    Tänään just kokeilin vähän rivakammin kiihdyttää kolmosella siinä kolmen tonnin korvilta ja kyllä liikkuu iloisemmin kuin aiemmin, vaikken silloin kiinnittänytkään kauheasti huomiota.
                                    Samalla muuten hävisi oire joka oli vähän samalainen kuin viallisem pässin kanssa,viive vaihdon jälkeen.
                                    Tuntui aikaisemmin että aika tarkasti joutuu vaihtamaan kiihdyttäessä ettei tunnu pykälää.
                                    Nyt voi taas vaihtaa ihan rauhassa isompaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En käyttänyt vagissa. Lambda vaihdettu jo, niin ei oikeen muuta vikaa voinu olla.
                                      Aeb kone on ...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Milläs nimellä tuo ilmamassamittari kulkee englanniksi? Maf vai millä sen löytäisi etkasta? Ja jos sen saa kaivettua esiin, niin voiko sen ottaa huoletta irti ja tarkastella, josko saisi vaikka putsattua(?) tai jotain?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Air volume meter. Paras aine puhdistukseen on kaasutinspray.

                                          Comment


                                            #22
                                            ilmamäärämittari

                                            näkyykö tuo ilmamäärämittarin rikkoutuminen vag-comissa vai voiko se olla rikki vaikkei anna vikakoodia?? itellä joskus pientä nykäisyä matka ajossa..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voi olla rikki vaikka ei tulisikaan vikakoodia. Kannattaa logittaa ilmamassan arvo. sillä näkee aika hyvin sen toiminnan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mun mielestä marmorilla kehuttiin että jos runkonumero on suurempi ku 80000 niin on halvempi maffi. Vaihto-osana ko. firmasta oli jotain 117?.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja horch
                                                  Mun mielestä marmorilla kehuttiin että jos runkonumero on suurempi ku 80000 niin on halvempi maffi. Vaihto-osana ko. firmasta oli jotain 117?.
                                                  Mikä runkonumero pitää olla isompi ku 80000? Tuon MAF:in runkonumero? Oman MAF:in varaosanumero on 0 280 217 117 ja vaihto-osana ainaki Boschin asiakaspalvelun mukaan 0 986 280 201. Toki Boschin sivuilta ei löytynyt vaihto-osana ollenkaan, joten en tiedä liekö sitten versio jota ei vaihto-osana enään saa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Auton runkonumeroa varmaan tarkoitetaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juuri eilen kävin omaani kyselemässä tuota ilmamäärämittaria, 510 egee marmoritiskillä :( Taitaa toistaseks jäädä vaihtamatta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Heitelkääpä ilmoille millaisia g/s arvoja on ollut vanhalla ja uudella maffilla?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Memmu ja muut AEB-koneen omistajat, pystyn uuden maffin toimittamaan 276e hintaan, sis. rahdin minulle asti (Turkuun).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mahtaakohan maffi olla sökönä kun ylitää yli 5.0 volt.? ja kuinka paljon maffi vaikuttaa automaatti laatikon käyttäytymiseen? Kävin äsken koittamassa siten että ei ole maffin johto kiinni, ei ollut mitään vaikutusta. Eli uutta peliin.
                                                            Viimeksi muokannut late84; 11.7.2007, 19:02.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X