Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko kellään jo faktatietoa vaparien tehobokseista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kellään jo faktatietoa vaparien tehobokseista?

    Niin eli mielenkiinnosta haluaisin tietää, onko kellään jo näyttöä, että onko saatu enemmän haittaa kuin hyötyä.

    Sen tiedän, ettei niillä mitään +20hp saakkaan, ja että vaparien kutittelu on aika hyödytöntä, mutta miten auto muuttuu boksin kytkennän jälkeen?

    Tarkoitan siis kyseistä BOKSIA, en lastua.
    http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=245

    Penkkitulos olisi kiinnostava :)

  • #2
    Eipä noista vapaasti hengittävien koneiden tehoista juuri nousua ole saanut, edes sillä oikealla softauksella. Suhtaudun kyllä erittäin skeptisesti tuollaisen erillisen purkin lisätehoihin. Faktaa ei kyseisestä purkista ole.

    Comment


      #3
      Jos tehoa lisää haluaa, niin valitettavasti joutuu vaihtamaan autoon.

      Niin minä ainakin jouduin tekemään...

      Comment


      • #4
        Huomasin myös nuo "viri"boxit ja saihan tuosta ilmoituksesta taas hyvän mielen.

        Mutta toisaalta kiinnostaisi kyllä myös kuulla tai saada selville että onko "taas" kyseessä vain kunnon kusetus.

        Kun viitsis tuhlata tuon satasen ja käyttää ennen ja jälkeen penkissä. Sillähän siitä pääsis =)

        Comment


        • #5
          Tuolla on tehoboksista puhetta viestistä 17 eteenpäin, en tosin tiedä selvisikö ikinä penkkiin asti?

          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=tehoboksi

          Comment


            #6
            Vastaus alkuperäiseen kysymykseen, ei ole. Tässä olisi jollekin pioneerityön paikka.. =)

            Comment


              #7
              Kokemusta on vaparin softaamisesta, motorbitillä hierottiin omaa aikoinaan, hyöty oli 0. Ei vaan ole mitään mistä tehoa noilla tekisi tyhjästä.

              Comment


                #8
                Ihan rehellisen säätämisen/softaamisen vaparin tapauksessa voi vielä joissain tapauksissa ymmärtää - jos vaikka säädöt on tehnyt italiaano pienessä grappa-pöhnässä tai ovela ruotsalainen tehoja 30hv rajoittaen. Tarkoituksena on joskus keväämmällä tutkia josko profiilin avomallista saisi parempiluonteisen: 10-15hp lisää maksimitehoa väitetään saavutetun säätöjen avulla (ja ehkä hieman rajoitinta nostamalla...) - dyno kertokoon aikanaan totuuden.

                Vaan noita "bokseja" vaparikoneiden tapauksessa en vaan käsitä. Voiko joku kertoa miten noiden väitetään toimivan edes teoriatasolla? Seoksen säätäminen vääräksi anturiarvoja huijaamalla ei oikein auta. IMO: Myyjän tulisi ehdottomasti kertoa mihin tämä väitetty tehonlisäys perustuu - ja sen tulisi myös toteutua. Ei litran maitopurkissakaan voi olla sattumanvaraisesti 0-0,1dl maitoa.

                Comment


                • #9
                  Laita rahat ilmansuodattimeen, tulppiin, polttoainesuodattimeen, öljyihin ym. perusjuttuihin, niin luultavasti saat noilla enemmän hyötyä kun sillä purkilla.

                  Comment


                  • #10
                    ...sen verran tuli tähän itte nyt tutustuttua sattunhesta syystä, kun ostin Leon Cupra 4x4 2.8 V6 -moottorilla. Kahesta arvostetusta "viripajasta" kyselin säätämistä/dynotamista lähinnä sen takia, että varmistaisin säätöjen olevan polttoainetalouen kannalta optimaalista. Molemmista tuli samansuuntanen vastaus, että ei ole vastaavaa hyötyä, eli tehoja ei ainakhan tule lissää ja ehkä jottain kaasuunvastaavuutta voisi parantaa, ja se taas yleensä lisää polttoainekulutusta.

                    Jätin tekemättä. Vapaavirtaussuodatin tmv voisi olla sellanen, jota ehkä kokeilisin, mutta toishaalta se öljyn kans läträäminen taas ei oikein ole luonteeni mukasta. Mukavuuenhalunen kun olen, en laiska ;o)

                    ...toishaalta kyllä kiinnostaisi kokemukset nokka- tms vireistä näihin 2.8 V6 koneishin: miten vaikuttaa, paljonko maksaa jne. Tehoa ja ennenkaikkea vääntöähän ei ole koskhan liikaa.
                    Viimeksi muokannut porkkis; 29.11.2011, 12:41. Perustelu: yhdistetty

                    Comment


                      #11
                      Virikepeillä saisi varmasti lisää jerkkua mutta kulutus ja äkkiä päästötkin karkaavat. Toisekseen kepit ainakin V8 koneeseen maksavat ~800€ pala. Pelkille nokille siis yli 3000€, siihen sitten muut modit ja moottorinohjaukset niin heilutaan jossain 5-6k€ lukemissa. Vois kuvitella järkevämmäksi että myy sen autonsa ja ottaa myyntirahojen päälle tuon virirahan niin saa jonkun vakiona tehokkaamman tilalle.

                      Comment


                        #12
                        Voihan se olla että noillakin tehobokseilla saa ajoituksia ja seoksia sen verran sekoitettua että auto ikäänkuin "tuntuu" tehokkaammalta. Esim alakierrokslla olematon veto ja sitten jossain vaiheessa tempasee... :D (persdynon huijausta)

                        Comment


                          #13
                          Sähkökaasuisella vielä helpompi huijata persdynoa, ekalla 2cm polkimen matkalla annetaan kaek mitä on.

                          Sitten kun kokeneempi harrastaja tuollaista kokeileen niin huomaa helposti, että loppumatkalla polkimesta ei enää mitään tapahdukkaan. Samoin ECU voidaan varsinkin automaattilootallisessa kertomaan, että kuormitussignaali on jotain ihan muuta kuin polkimen asento ja vaihtaa paljon hanakammin pienemmälle ja taas perustallaajasta tuntuu että eroa on.

                          Comment

                          Working...
                          X