Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EA827 koneen kunnostus? (Golf mk1)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    EA827 koneen kunnostus? (Golf mk1)

    Eli, mk1 golffin kone kaipaisi kunnostusta, 28v menty ilman remonttia, mutta mielessä käynyt että, jos ei ostaisikaan vain vakio osia. Vaan lähtisi hakemaan lisä hevosia ja samalla voisi oppia jopa tekemään jotain oikein.
    Mutta kannattaako lähteä vanhasta koneesta tekemään konetta, vai ostaa suosiolla joku uudempi tehokkaampi kone ja istuttaa se keulalle? Omat taidot kun ei hirveät ole, joten hyvät neuvot olisi arvokkaita moottoritekniikan puolelta.
    Vaihtoehtoja kun on omassa päässä ollut kolme:
    1. kunnostaa nykyinen kone ja vaihtaa vain kireämpi nokka, tämän pystyy tekemään itse.
    2. tehdä 1.6-2.0 8v vaparikone ruiskulla tai tuplakaasareilla, ongelma on kun ei omat tiedot ja taidot riitä. Osat olisi edullisia kun näitä koneita on golffeista revitty pois osiksi reilusti.
    3. Tehdä jonkin näköinen ahdettu kone, mutta tähän ei riitä omat tiedot ja taidot millään tavalla, ahdin ja muuta romua olisi kyllä jumalkoneesta jääny tallin nurkkiin.

    Budjetiksi olen miettinut että, tonnilla olisi kiva selvitä, mutta tarvittaessa voi venyä vielä puoli harrasteyksikköä pidemmälle. Ja mitään omia patentteja ei olisi halua harrastaa, vaan yleisesti hyvin saatavia olisi olisi kiva käyttää, että jatkossakin voisi konetta huoltaa.

    #2
    Tuohon budjettiin ei taida taipua muu vaihtoehto, kuin vaihto jostain tehokkaammasta mallista otetuun vakiokoneeseen tai kohta 1.

    Comment


      #3
      Ja tosiaan haetaan ihan leimattavaa noin 100-130hv max tehoa, en jaksa lähteä inssiä leimalla kusettamaan millän patentilla. Suurimmat sallitut kun on 134hv ja 2.0l

      Comment

      Working...
      X