Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABY jakopään remppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABY jakopään remppa

    Remppa menossa siinä vaiheessa että seuraavaksi olis tehtävä se lukitus työkalu.

    Oletteko vetäny sen ison pultin sitten kiinni ihan näppi tuntumalla vai löytyykö joka pojan tallista sellanen momenttiavain mikä riittää 500Nm nurkille?

    Mikä se pultin "oikea" kiristysmomentti on? Löyty niin monta arvoa kun netistä tietoa etsii.

    Onko jakohihnan kireyteen muuta ohjetta ku se että sormilla pitäis saada käännettyä pisimmältä väliltä n. 90 astetta?

    Mitäs muuta tossa kannattaa ottaa huomioon? Kaikki neuvot kelpaa!

    #2
    Vaihtoehtoisesti voit kiristää 150Nm + 180 astetta. Tuntuu tosi pahalta kiristää, mutta kestää, btdt. :) Ja pulttiin käsittääkseni kuuluu vielä laittaa lukitetta. Jakohihnan kireyteen ei taida täsmällisempää ohjetta olla. Jos menee liian kireäksi niin huomaa siitä että alkaa ujeltaa.

    Comment


      #3
      Onko jakohihnan kireyteen muuta ohjetta ku se että sormilla pitäis saada käännettyä pisimmältä väliltä n. 90 astetta?
      Tuo on ihan ok.

      Comment


      • #4
        Hall-anturin vaihtoa nokkapyörän taakse kannattaa harkita samalla jos sen vaihdosta ei ole tietoa.

        Kunhan tuo hihnapyörän lukitustyökalu on niin ongelmia ei pitäisi pahemmin olla. Kunnon vääntövarsi on hyvä tosin olla, 1/2"-rengasväännin leikkautuu aika helposti poikki :D

        Ainiin, se alahihnapyörä kannattaa tarkastaa lähes suurennuslasilla. Kiila ehjänä? Halkeamaa pyörässä(hius-)?
        Viimeksi muokannut Jaymz; 25.11.2011, 08:56.

        Comment


          #5
          Kiitoksia tiedoista!

          Alapyöräksi vaihtuu toi teräksinen malli.

          Tuli itekkin todettua että ton "tiukan" pultin kanssa suosiolla 3/4"-työkalut, ni sehän aukes ihan ilman kiroiluita...

          Nyt on purettu, mutta pari kysymystä tässä vaiheessa.

          Tehostimen pumppu vuotaa rajusti, mitä öljyä siellä pitäis käyttää? Säiliössä lukee jotenki näin että use only mineral fluid tai jotain sellasta ja tuolla nyt vissiin on jotain vihreessä purkissa olevaa synteettistä bilstein litkua.

          Kun termarin vaihtaa ni onko porukka ottanu ton tehostajan pumpun pois edestä vai siirretäänkö syyläriä? Vai pitääkö yrittää jotenki siitä välistä silmät kiinni räpeltä?

          Onko porukka käyttäny aina "PULTTIIN" lukiteliimaa?

          Comment


            #6
            Ihan oma öljynsä kuuluu olla. Foorumilta löytyy paljon entistä keskustelua esim. hakusanalla vihreä kulta ta febi.

            Esim.http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=s6161

            Samallahan tiivistät sen pumpun, kun otat sen termarin vaihtoa varten irti. Ei kyllä ole pakollista ottaa termarin vaihtoa varten irti.

            Ei liima pakollista ole, mutta hyvä siihen olis laittaa.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2011, 11:18.

            Comment


              #7
              Joo, tota febiähän se on.

              Pumppu vuoti ainakin päällä olevasta isosta ristipääpropusta. O-rengas jyrsityn näköinen. Onkos tohon pumppuun jotain tiivistesarjaa olemassa vai onko se tiivisteliimalla kasattu?

              Varmaanki tossa säiliössä pitäis olla öljyä suurinpiirtein puolillaan? Tossa on kyllä ihan korkkia myöten. Siksi se säiliökin "vähän" tulvii.

              Vaihdoin myöskin kampiakselin stefan, mutta se tais olla aavistuksen matalempi kun vanha, en kerenny vertailla ku niin innokkaasti piti jo uus naputella paikoilleen. prkl. Naputtelin sen niin pitkälle ku meni, niin oli vanhakin. Mutta ulkoreuna on nyt noin puoli milliä sisempänä ku vanha ja tuo uloin kaulus on nyt siinä kohdalla missä kampiakseli levenee. Eikös tuo stefan ulommainen kaulus ole vaan "kuraläppä" ja sisempi pitää öljyt koneessa? Eli ei merkitse mitään? Täytyy kysellä tyhmiä kun on vielä vehkeet levällään.

              Comment


                #8
                Jos ei lohkojen välistä vuoda, niin ei sitä tarvitse sen takia avata. Löytyy merkkiliikkestä tiivistesarja, jos sille tarvetta.
                Jos vuotaa pelkkien X-tulppien alta, niin uudet o-renkaat ja vaikka hydrauliasennusliima. Tai jos ei sitä niin renkaidenvoitelu ennen tulpan takaisin asennusta. O-renkaat on kokoa 17x2.

                Kyllähän siinä säiliössä on min. ja max. viivat. Jos takaisku vuotaa, niin se tyhjentää paineakusta öljyt sinne säiliöön. Eli kannattaa pinta tarkastaa käyttämisen jälkeen.

                Päinvastoin jos huullos sattuu eri kohtaan kuin aikaisemmin, niin on teoriassa parempi.

                Comment


                  #9
                  Tossa kun vertailin tuota uutta alapyörää vanhaan, ni vähän hämmästyttää kummastuttaa. Mitäs tähän ihmiset sanoo?



                  Comment


                    #10
                    Eihän tuo ole hyvä juttu, jos ei ole tarkoituksella tehty.

                    Comment


                      #11
                      Mulle ei nyt aukee noista kuvista se juttu?

                      Comment


                      • #12
                        Onko ylemmässä rattaassa korkeammat ja siten terävämmät huiput?
                        Ensin katsoin, että eri "jako", mutta kun ei ole kohdakkain nuo ratasosat, niin hämäsi, kunnes laski.

                        Comment


                        • #13
                          Kiinni vain ja kovaa ajoa.

                          Comment


                            #14
                            Jos rattaan kulmat on terävät, se on kulunut. Hampaan päässä kuuluu olla helpotus, muuten se syö hihnan.

                            Comment


                              #15
                              Mulle ei nyt aukee noista kuvista se juttu?
                              No jos nuo kiilat on linjassa, niin hieman eri kohdassahan nuo hampaat on.

                              Tuolla huonolla jutulla tarkoitin lähinnä, valmistusteknistä näkökantaa. Ei tuo käytännössä vaikuta eli paikoilleen vaan.
                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.12.2011, 00:22.

                              Comment


                                #16
                                Joo siis kiilat kun on linjassa niin hampaat vähän heittää. Onko muut huomannu vastaavaa?

                                Mutta minulla ei ole tietoa minkä verran tuo käytännössä vaikuttaa ja siks aattelin täältä kysästä uskaltaako laittaa kiinni vai mennäänkö vanhalla alkuperäis mallisella...

                                Comment


                                  #17
                                  Sovitin tuollaista pyörää remmiin. Mielestäni ei paremmin voisi istua.
                                  http://dl.dropbox.com/u/38718551/IMG_1221.JPG

                                  Vaikutus nokkien ajotukseen on niin marginaalinen ettei mitään merkitystä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tjoo, tuossa näyttäisi olevan n. neljäsosahampaan heitto. Jos ei äärimmäistä kilpamoottoria olla tekemässä niin menee toleranssiin. Toisaalta äärimmäisissä kilpamoottoreissa on yleensä säädettävät nokkapyörät. :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Nostetaas vanhaa. Itellä jakopää remontti menossa ja teräksinen alapyörä nyt paikoillaan. Niin kuin kaikissa muissakin ilmeisesti heittää noin puoli hammasta jako. Onko merkitystä kummalle puolelle nokat ajottaa? Ei ole siis säädettävää nokkapyörää.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X