Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihto, savutusta 1,8T BFB

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynvaihto, savutusta 1,8T BFB

    Vaihdatin öljyt autooni ja heti sen jälkeen alkoi sininen savutus. Mootori on kunnostettu vaihtomoottori ja turbo (vakio) on vaihdettu samalla. 19tkm on nyt ajettu paketilla. Ennen olen ajanut kaksi vaihtoväliä castrollilla + ensivaihto 1000km jälkeen. Nyt olivat laittaneet Mobil ESP:tä. Öljytaso on normaali. Mietin ensin että olisiko ollut lievää ylitäyttöä ja lähdin reissuun kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Öljyä vienyt 0,5l 1000km. Voiko öljyllä olla näin suuri vaikutus vai sattumaa että joku muu on pettänyt samalla? Mistähän lähtisin etsimään? Turbo, huohotusjärjestelmä, männänrenkaat ja sitten öljy? Onko kukaan kuullut että turbo menisi näin lyhyessä ajassa?

    Eräs asentaja tuumasi tänään että jos kone on seissyt kauan ennen asentamista venttiilinvarsien tiivisteet olisivat voineet kuivua. Minusta liian äkkiä alkoi oireilemaan että se olisi syy?
    Viimeksi muokannut NikkeH; 22.11.2011, 19:09. Perustelu: Lisäys

  • #2
    Vastaan....voi olla!
    Vaihda takas castrolin litkut, jos häviää ongelmat, niin haukutaan mobilia:).
    Joskus aikojenalussa, omistin primeran jossa öljymerkin vaihto aiheutti vastaavia ongelmia.

    Comment


      #3
      Öljyn merkin vaihtoi voi aina aiheuttaa ensimmäisellä vaihtokerralla kasvanutta kulutusta. Näin voi käydä myös, jos vaihda nyt takaisin castrolliin. Seuraa tilannetta, väheneekö kulutus.

      Comment


      • #4
        On vaikutusta, äkkiä castol edge sportit sisään !

        Comment


        • #5
          Öljyt vaihdettu ja pari sataa kilometriä ajettu. Savutus loppui! Olen seisottanut autoa tyhjäkäynnillä ajon jälkeen katsoakseni jos alkaisi uudestaan muuta EI! Kai se on uskottava että öljyillä on merkitystä. Ja ei, en vaihtanut castroliin vaan laitoin Redlinen öljyt kun nyt tähän vaihtorumbaan jouduin. Viikonloppuna noin tuhat km ajoa edessä katsotaan vielä sen jälkeen jos uskallan luottaa tulokseen.

          Comment


          • #6
            Tere, vanha viesti, mutta miten tässä kävi aikanaan? Oma BFB vie öljyä reilusti, turbo uusittu, ei niin raskaita ulkoisia vuotoja, ei savuta. Ainoa on se, että ostin 155tkm mittarissa ja vaihdoin Teboilin öljyihin, koska niillä ajanut aiemmin omistamillani BFB koneilla. Kaksi vaihtoa meni (10-12tkm vaihtoväli) ja öljyn kulutus alkoi. Tosiaan ei tietoa millä aiempi omistaja ajoi. Mittarissa nyt 207tkm ja pelaa hyvin.

            Comment

            Working...
            X