Vaihdatin öljyt autooni ja heti sen jälkeen alkoi sininen savutus. Mootori on kunnostettu vaihtomoottori ja turbo (vakio) on vaihdettu samalla. 19tkm on nyt ajettu paketilla. Ennen olen ajanut kaksi vaihtoväliä castrollilla + ensivaihto 1000km jälkeen. Nyt olivat laittaneet Mobil ESP:tä. Öljytaso on normaali. Mietin ensin että olisiko ollut lievää ylitäyttöä ja lähdin reissuun kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Öljyä vienyt 0,5l 1000km. Voiko öljyllä olla näin suuri vaikutus vai sattumaa että joku muu on pettänyt samalla? Mistähän lähtisin etsimään? Turbo, huohotusjärjestelmä, männänrenkaat ja sitten öljy? Onko kukaan kuullut että turbo menisi näin lyhyessä ajassa?
Eräs asentaja tuumasi tänään että jos kone on seissyt kauan ennen asentamista venttiilinvarsien tiivisteet olisivat voineet kuivua. Minusta liian äkkiä alkoi oireilemaan että se olisi syy?
Eräs asentaja tuumasi tänään että jos kone on seissyt kauan ennen asentamista venttiilinvarsien tiivisteet olisivat voineet kuivua. Minusta liian äkkiä alkoi oireilemaan että se olisi syy?
Comment