Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.2 säksätys kylmänä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A8 4.2 säksätys kylmänä

Mistä tuo V-koneiden säksätys kylmäkäynnistyksen jälkeen tulee? Kuuluu siis tuosta omasta 1995 4.2 V8:sta, samaa olen kuullut myös V6:sten kohdalla. Ääni siis kuin pakoputki tai -sarja vuotais, mutta hiljenee sitten täysin n. minuutin jälkeen. Pakoputkistossa/sarjassa ei ole vuotoja, eikä siis koneen vähän lämmettyä kuulu tuota säksätystä. Onko joku lämpenemisen vauhdittamiseen liittyvä juttu vai mikä? Vai onko sittenkään ominaisuus?

Olisko se tuollainen lisäilma pumpun toimintaan liittyvä (secondary air pump)?

Verkosta poimittua, kerrottu 2.7t yhteydessä:
    Secondary air pump only runs when the engine is stone cold -> increases combustion of unburned fuel by injecting air into the exhaust.

Tätä ilmeisesti olikin kyselty jo aikaisemminkin toisessa threadissä.
    Viimeksi muokannut msippala; 21.11.2011, 11:51. Perustelu: secondary air pump veikkaus

Samaa olen joskus itsekin ihmetellyt. Koska ilmenee aina samalla tavalla, ja hiljenee lämmetessään, liittynee jotenkin kylmänä käytettävään rikkaampaan seokseen (/katin lämmitys??) ?
    Tuo vuotava pakosarja kyllä kuvaa erittäin hyvin ko. ääntä.

Comment

Edellisen härvelin ABC-pata säksätti ilkeästi ja loppui aina heti kun lisäilmapumppu sammui, eli haarukassa 10-60 sekuntia.
      Nykyinen täysimoottori ei säksätä, eikä käyntiäänessä edes kuule kuin pienen eron lisäilmaa pumpatessa.

Ja tuo vuotava pakosarja on todellakin osuva kuvaus ko. äänelle.

Comment

Mulla kuuluu AAH:ssa myös sellainen säksätys kylmänä, tai paremminkin lähellä tikitystä. Kuuluu venttiilistä joka on siinä vänkärin lokasuojan päällä.

Comment

Se on eri ääni ja kuuluu asiaan, kuten myös ABC:ssä.
          Kyseessä on palamattomien hiilivetyjen takaisinkierrätys ja sen magneettiventtiili naksuttaa.

Comment

Onko näissä ABZ V8:ssa joku ilmapumppu? Mun mielestä ei mitään. Mulla ei ainakaan pidä kuin tyhjien nostajien rapinan sekunnin verran kylmiltään startatessa. Pakoäänet on kylmällä putkistolla voimakkaammat.

Comment

Välyksentasaajat/nostajat raksuttaa minullakin aika kovaan ääneen ekan sekunnin. 5W40 Mobilit koneessa, olisko joku muu parempi?

Comment

teboil diamondillä ei säksättäny juur ollenkaan, pari napsua korkeintaan pitkän seisotuksen jälkee, nyt valvolinet samalla viskolla niin jopa pari sekkaa säpittää jos auto seisoo pari pv.

Comment

Ei se kyllä ole nostajien napsetta, vaan just kuin pakosarja vuotas. Ei kai se poissuljettu vika ole, mutta ei vaikuta siltä.
                  Kestää tosiaan sen vajaan minuutin ja sitten hiljenee kuin iskusta, samalla tyhjäkäynti kierrokset tippuu normaaliin, mitä en aikasemmin muistanutkaan mainita. Tuon jälkeen ei mitään säksätyksiä vaikka miten kaasuttelee tms.

Comment

lainataampa tätä.
                    Eli mulla pitää tuo oma auto ihmeellistä ääntä kylmällä moottorilla ja äävi kuulostaa tältä http://sdrv.ms/19ZQvnn onko jo syytä alkaa etsiä vaihtomoottoria vai mistä kiikastaa?

Video ei ehkä näy selaimessa, mutta sen voi ladata vasemmasta yläkulmasta

Comment

Auttakaas nyt joku, toi ääni kuulosti tänää pahemmalle ku tos videos. En saanu paikannettua ääntä vaikka yritin.

Comment

Joissakin 4.2 -malleissa on lisäilmapumppu (secondary air pump) ja sen yksisuuntaiset kombiventtiillit pakoputkeen. Mulla biturbossa toinen venttiileistä "läpsyttää" kun pumppu on käynnissä. Se kuulostaa vuotavalta pakosarjan tiivisteeltä.

Comment

Missäs tollanen lisäilmapumppu sijaitsee jos sellanen siis on? Vois sit yrittää kuunnella sitä.

Comment

Tästä voisi aloittaa: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5...aintenance.pdf.

Mulla säkätys tulee siis pumpun jälkeen olevasta toisesta venttiilistä eikä pumpusta. Ja vain jos kone on kylmä koska pumppu ei muuten käynnisty.

Varmaan joku kasimies tietää vielä paremmin.
                            Viimeksi muokannut ttenhunen; 11.1.2014, 14:16. Perustelu: Tarkennuslisäys

Comment

Pumppu on apukuskin puolella, about laturin korkeudella siinä runkoaisan kyljessä. Siitä en ole yhtään varma onko sitä 32V aikakuden V8 moottoreissa vai vasta facelift D2 40V moottoreissa.

Comment

32 venttiilisessä ei ole lisäilmapumppua.

Comment

yritinkin jo tuota pumppua etsi, mutta konepelti jäätyny kiinni. Mistähän tuollainen ääni vois sit tulla?

Comment

Tehdääs tilannepäivitys eli siis tuota ääntä kuului nollakeleillä. Nyt kun tuli pakkaset niin ääni on kadonnut. Audi valitteli kunnon talven puutetta?

Comment

Working...
                                    X