Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 moottorintukikumien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 moottorintukikumien vaihto

    Ideoita/vinkkejä takimmaisten moottorin(ei vaihteston) tukikumien vaihtoon.

    Jotenkin oletin, että ne olisi olleet kiinni apurungon alapuolella kiinni, mutta itseasiassa ne taitaakin olla sen päällä.

    Mikä olisi helpoin/paras(?) keino saada kumit pois sieltä välistä ja uudet väliin? Epäilen, että kestääkö konetta nostaa niin paljoa että se kumi mahtuu tulemaan välistä vai irrottaako suosiolla apurungon taaimmaiset pultit? Tällöin toki konetta täytyy tukea.

    Korjausopas ei tähän yksityiskohtaan ota mitään kantaa. Ilmeisesti liian yksinkertainen toimenpide. :)

    Kyseessä quattro-malli jos sillä on merkitystä.

    #2
    Tue moottoria vähän ylöspäin, löysää viinakumin ylämutteri irti ja senjälkeen alamutterit auki. Muistat vaan saman paksuuden verran prikkoja lisätä kuin oli alunperinkin.

    Comment


    • #3
      Näin meinasinkin, mutta mietin että kestääkon konetta nostaa niin paljoa, että saa kumin sieltä välistä pois ilman että syylärin letkut ja pakoputki sun muu kanittaa vastaan. Sitähän joutuu kuitenkin nostamaan useamman sentin mikäli en nyt väärin katsonut.

      Comment


        #4
        Miten minä muistelisin, että se tukikumi putoaa pois paikoiltaan, kun pultit ottaa auki? Ei siis tarvi nostaa paljonkaan, lähinna vaan kannatella moottoria alapuolelta. Voihan siihen toki roikottimenkin laittaa, jos sellainen sattuu olemaan.

        Tämä tulee nyt pipon alta, kun vast'ikään omastani kumit irrottelin. Siinä moottori on toki jo nostettu pois tieltä. Voin siis olla varsin väärässäkin.

        Comment


        • #5
          Tämä olisinkin hyvä jos noin tekis. Olin vain korjauskirjasta katsovinani että kumi istuu sen apurungon päällä. Noh, täytyy selvitellä kunhan uudet kumit tulee ja pääsee asentelemaan.

          Comment


          • #6
            Eikös type 44 vitoskone ole runkoaisojen sivuilla olevissa kannattimissa ja kumit todellakin irtoaa alaspäin. Neloskone on apurungossa.

            Comment


            • #7
              Joo, alaspäinhän ne kumit irtoaa. Tänään tulikin uudet kumit ja kömmin auton alle ja huomasin erheeni.

              Olin puhunut kokoajan moottorintukikumeista, kun oikeasti tarkoitinkin vaihteiston tukikumeja. Ne on ihan loppu. Noh, kun kerran oli uudet kumit myös moottorin tukiin, niin vaihdoin toisen ihan testin vuoksi. Hyvinhän se vaihtui, mutta vanha kumi oli niin hyvä kuntoinen, että toiselle puolelle en enää vaihda.

              Ei muuta kuin vaihteistontukikumien tilaamiseen.

              Näin sitä oppii. :)

              Comment


                #8
                Mainittakoon tähän että kaikki vitoskoneet ainakin c4 koriin asti on runkoaisoissa kiinni, myös pikkukorisessa b4 korimalliin asti.

                Comment


                • #9
                  Juu, moottori on runkoaisoissa, mutta sekaannusta aiheutti tässä se, että puhuin moottorinkannatinkumeista, mutta oikeasti tarkoitinkin vaihteistontukikumeja jotka taas on apurungossa kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Onkos kaikissa 44/c4 kopan vitoskoneissa samat tukikumit?

                    edit. Itse itselleni vastaten, varaosanumeron vika kirjain/numero ainakin vaihtuu kumissa olevan väriläiskän mukaan, mutta onko sillä sen suurempaa merkitystä jos laitan "erivärisen" kun kumminkin ulkonäöltään identtisiä ovat?
                    Viimeksi muokannut rolle|; 5.5.2012, 15:37.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla olisi tuo moottorin tukikumien vaihto edessä typ89:iin. Jostain olin lukevinani, että siihenkin kannattaisi laittaa tuon viisisylinterisen tukikumit, eli oliko näin?

                      Comment


                      • #12
                        Ei onnistu viispyttysen kumit nelipyttyseen typ89:iin.

                        Comment


                          #13
                          Osa on jäykempiä kuin toiset.

                          Comment


                          • #14
                            Mistä noita moottorin ja vaihteiston tukikumeja saa ostettua?

                            Comment


                              #15
                              Vaikka paikallisesta varaosasta.

                              Comment

                              Working...
                              X