Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etuperän räjähdys kuva

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etuperän räjähdys kuva

    Mistähän löytäisi etuperän räjähdys kuvan, pitäisi vasemman puolen stefa vaihtaa ja tuli patti tilanne ku mikään ei oikein liiku mihinkään päin.

    #2
    Eikö se lähde niin että alapallonivel irti kartiosta, vetari irti laipasta, vetää ulospäin ja siirtää vetoakselin sivuun? Laipan keskiruuvi auki, laippa ulos.

    Sopivalla, vähän tylsällä meisselillä vanha stefa ulos, putsaa laatikosta stefan vastainen pinta, uuteen stefaan huulien välykset molyrasvaa täyteen. Kasaaminen päinvastoin. Vetarin tiivisteeseen voi laittaa tiivistetahnaa, jollei uutta halua laittaa.

    Etuperää ei tarvitse purkaa.

    Comment


    • #3
      Elikkä siinä keskellä on se todella iso kuusiokolo?
      Siittäkö toi laippa irtoo sit?

      edit: onko muuten oikean vai vasemman kätinen jenka?

      Comment


        #4
        Siellä laipassa on joko M8/M6 kuusiokolo tai sitten se kiinnitys on mallia sokka/lukkorengas. Pikaisen perhealbumin vilkaisun perusteella cgr:ssä on kuusiokolopultti ja muissa sokka. Sokkamalli lähtee irti esim kampeamalla laipan juuresta kahdella rengasraudalla kohtuullisella voimankäytöllä.

        Comment


          #5
          Stefa on myös näppärä irroittaa sopivalla puuruuvilla. Sen kun ruuvaa stefasta läpi ja vetää niin lähtee helposti.

          Nokka-akselin stefojen asennuksessa sanotaan ettei niitä huulia saa rasvata millään. Kaipa nämä vetarin akselit sitten saa? Mitähän eroa siinäkin on...?

          Comment


          • #6
            Eipä tuossa ainakaan m8/m6 koon kuusiokolo pulttia ole.
            Semmoinen todella iso yli 20mm halkasialla ole kuusiokolo upotus siinä laipassa on, sitten kuoppa keskellä missä ei ole mitään.
            Voisin ottaa kuvan illalla niin selventää.

            Comment


              #7
              Mieoon ne aina rasvannut, ettei pääse pyörimään kumi kuivana metallia vasten. Se voi tehdä kipeetä.

              Nokka-akselissa syy voi olla toivomus rasvan pääsyn estämisestä hammashihnalle. On silti laittanut rasvaa ohuen filmin, ei toistaiseksi ole ajokkihistorian aikana tuosta ongelmia tullut.

              --

              Siinä laipan keskellä olevassa kolossa, ainakin CGR-laatikossa on M8x80 kuusiokolopultti.

              Mudda mudda, eikös pikkulaatikossa jota käytetään coupe quattrossa ole laippa sellaisella jousirengassokalla, kuten golffin ulompi vetonivelkin on? Näin ainakin kun albumia tutkiskelin; CGR:ssä on ym. pultti, mutta edellisellä sivulla luetteloiduissa laatikoissa joissa on 100mm vetarin laippa, kiinnitys tulee tuollaisella jousirenkaalla. Tutkiskelinko oikein?

              Mikä vaihteisto sinulla siellä on? Takakontin varustetarran 'getriebe' ja siitä laatikon kytkinkopasta pitäisi myös löytyä.

              Comment


              • #8
                Perän kyljessä luke ARV25082, vaihdelaatikosta ei tietoa.
                Ei ole kuusiokolopulttia, eikä näy mitään jousirengassokkaa.

                Comment


                  #9
                  Se sokka on siellä perämurikan keskellä laippakselin sisäpäässä, ei se sieltä näy ulos. Sopivilla isoilla meisseleillä tai rengasraudoilla tms vaan kampeat siitä laipan ja laatikon välistä laippaa ulospäin niin se pullahtaa ulos juuri ennenkuin usko loppuu että se sillä tavalla irtoaa.

                  Comment


                    #10
                    ARV on sen vaihteiston koodi. Tavallisesti se kyllä ARV:ssä lukee siellä kytkinkopan päällä ohjausvaihteen välittömässä läheisyydessä.

                    Comment


                    • #11
                      Jep kirjoitus virhe tuli, päällähän se on kun on oikeassa asennossa vehje.

                      Comment

                      Working...
                      X