NG-kone nykii havaittavasti täyskaasulla vedättäessä, ko. nykiminen ei ole sellaista että koko auto pomppii vaan ilmenee selkeänä vaihteluna vedossa etenkin 2:s ja 3:s vaihteella vedättäessä noin 3000-5000 rpm alueella. siitä ylöspäin veto on tasaista ja terveen tuntuista, myös alavääntö tuntuu olevan tallessa.
siis missäköhän voisi olla häikkä, PA pumppu on tutkittu ja tavaraa tulee, tulpat ja johdot on uusittu, oravat on häädetty ilmansuodattimesta. Ohjauspaineensäätimen johdosta mittailin jännitettä ja vaihtelua oli kaasutettaessa eli sieltä nähtävästi jotain signaalia tulee, joku väitti että sen säätimen kuuluu pitää pientä ääntä toimiessaan (solenoidi?) mutta ei se mitään napsa. En tiedä liittyykö samaan ongelmaan mutta toinen häiriö on se että tyhjäkäynti on noin 1000 rpm paikkeilla,(pitäisi vissiin olla 800 +-50).
Kyseessä on siis 90 q vm 88 ja KE-jetronic 3 ruisku (jenkkipainos)
siis missäköhän voisi olla häikkä, PA pumppu on tutkittu ja tavaraa tulee, tulpat ja johdot on uusittu, oravat on häädetty ilmansuodattimesta. Ohjauspaineensäätimen johdosta mittailin jännitettä ja vaihtelua oli kaasutettaessa eli sieltä nähtävästi jotain signaalia tulee, joku väitti että sen säätimen kuuluu pitää pientä ääntä toimiessaan (solenoidi?) mutta ei se mitään napsa. En tiedä liittyykö samaan ongelmaan mutta toinen häiriö on se että tyhjäkäynti on noin 1000 rpm paikkeilla,(pitäisi vissiin olla 800 +-50).
Kyseessä on siis 90 q vm 88 ja KE-jetronic 3 ruisku (jenkkipainos)
Comment