Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NG nykii täyskääsulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • NG nykii täyskääsulla

    NG-kone nykii havaittavasti täyskaasulla vedättäessä, ko. nykiminen ei ole sellaista että koko auto pomppii vaan ilmenee selkeänä vaihteluna vedossa etenkin 2:s ja 3:s vaihteella vedättäessä noin 3000-5000 rpm alueella. siitä ylöspäin veto on tasaista ja terveen tuntuista, myös alavääntö tuntuu olevan tallessa.
    siis missäköhän voisi olla häikkä, PA pumppu on tutkittu ja tavaraa tulee, tulpat ja johdot on uusittu, oravat on häädetty ilmansuodattimesta. Ohjauspaineensäätimen johdosta mittailin jännitettä ja vaihtelua oli kaasutettaessa eli sieltä nähtävästi jotain signaalia tulee, joku väitti että sen säätimen kuuluu pitää pientä ääntä toimiessaan (solenoidi?) mutta ei se mitään napsa. En tiedä liittyykö samaan ongelmaan mutta toinen häiriö on se että tyhjäkäynti on noin 1000 rpm paikkeilla,(pitäisi vissiin olla 800 +-50).
    Kyseessä on siis 90 q vm 88 ja KE-jetronic 3 ruisku (jenkkipainos)

  • #2
    Virranjakajan kansi kunnossa?

    Comment


    • #3
      vaihdettu, vieläkin nyhtää

      Comment


      • #4
        -tsekkaa imuputket ja siihen tulevat putket, voi olla imuvuotoja.
        -hall-anturi ja sen liitos ja myöskin sieltä virranjakajan sisältä

        -puhdista se ISV eli tyhjäkäynnin vakain, niin saattaa se tyhjäkäynti asettua kohilleen.

        Comment


        • #5
          Mulla rupes tuo vehje oireilemaan samalla tavalla. Ilmotatko jos mahdollisesti löydät vian jostain.

          Comment


          • #6
            imuvuodot korjattu, ei parannusta.
            Hall-anturi ja piuhat kunnossa, täyskaasukytkimen tarkastin sekin toimii.
            missäs tuossa on nakutustunnistin, tuli mieleen että jos se antaa liian herkästi signaalia ja ennakot heittää kun ecu luulee että nakutellaan

            Comment


            • #7
              en usko että nakutusanturi olisi syyllinen?
              tukkoinen suutin olisi jo lähempänä totuutta.

              Comment


              • #8
                onnistuukos niiden suuttimien testaaminen ottamalla suutin irti kannesta ja pyörittämällä konetta startilla? ja saako ne puhdistettua kotikonstein?

                Comment


                • #9
                  Suuttimet irti, jokaiselle oma 0,5 litran limupullo tai vastaava ja suuttimet pulloihin. Sitten bensapumpun releen tilalle hyppyjohto ja nostamaan ilmamäärämittarin lautasta.

                  Comment


                  • #10
                    jatkokysymyksiä alkup. ongelmaa sivuten, tyhjäkäynti on edelleen n.1000 rpm, isv on puhdistettu ja imuvuodot tukittu tulee mieleen että onko sielä jossain vielä lämpöanturi jonka signaalista ecu tietää että kone on lämmin ja lopettaa kylmäkäyntitoiminnot? ja olennaisimpana kysymyksenä missä ja minkä tyyppinen eli pitääkö virran lakata kulkemasta läpi kun kone on lämmin vai päinvastoin?

                    Comment

                    Working...
                    X