Moro!
Tommosen C5-mallisen -02 A6:n 1.8T-koneessa (AWT) on sellaista ongelmaa, että joskus kylmänä käynnistettäessä moottori lähtee käyntiin ontuen siten, että kierrokset humppaavat aluksi pari sekuntia jossain 500-600 rpm tienoilla, jonka jälkeen kone "antaa ryyppyä", jolloin kierrokset nousevat 1200 rpm tasolle kuten pitääkin. Ketjunkiristinkin(?) rallattaa noilla matalilla kierroksilla, kun öljynpainetta ei ole riittävästi.
Aina ei siis tätä tapahdu, vain silloin tällöin. Useimmiten kierrokset nousevat 1200 rpm:ään välittömästi ilman ontumista ja ketjunkiristimen ärjäisyä.
Mitähän tuolle tekis? Vikakoodit varmaan vois lukea, mutta oisko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai korjausehdotuksia?
Tommosen C5-mallisen -02 A6:n 1.8T-koneessa (AWT) on sellaista ongelmaa, että joskus kylmänä käynnistettäessä moottori lähtee käyntiin ontuen siten, että kierrokset humppaavat aluksi pari sekuntia jossain 500-600 rpm tienoilla, jonka jälkeen kone "antaa ryyppyä", jolloin kierrokset nousevat 1200 rpm tasolle kuten pitääkin. Ketjunkiristinkin(?) rallattaa noilla matalilla kierroksilla, kun öljynpainetta ei ole riittävästi.
Aina ei siis tätä tapahdu, vain silloin tällöin. Useimmiten kierrokset nousevat 1200 rpm:ään välittömästi ilman ontumista ja ketjunkiristimen ärjäisyä.
Mitähän tuolle tekis? Vikakoodit varmaan vois lukea, mutta oisko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai korjausehdotuksia?