Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B5 2.6 moottorin lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B5 2.6 moottorin lämmöt

    Otsikon mukainen kulkine ei nyt näillä viilentyneillä keleillä nosta mittarin mukaan lämpöjä tuohon "normaaliin viisaripystyssä asentoon" vaan jää kylmän puolelle.
    Voisiko vika olla termostaatissa vai alanko antureita vaihtelemaan, puhaltelee normaalisti lämmintä jnejne?

    kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.11.2011, 08:51. Perustelu: Allekirjoitukset tarpettomia.

    #2
    Voishan sitä katella diagnostiikasta, että minkälaisia lämpöjä siellä näkyy, mutta melkoisella varmuudella termarin vaihto edessä.

    Comment


    • #3
      Jossei nesteiden lämpöanturia ole vaihdettu, niin se on kohtuu helppo vaihtaa eikä nesteitä tarvitse ottaa pois. Ilmanputsarin kotelon suosittelen ottamaan irti niin mahtuu kädet sinne taakse. Kohtuu nopea homma.

      Todennäköisemmin termostaatti. Kannattaa hommata marmorilta alkuperäinen, kun tuossa koneessa voi joutua jakopään purkamaan. Riippuu vähän siitä termostaatin kotelosta onko minkä muotoinen. Hyvässä huoltamossakin helposti 3-4 tunnin homma, joten kunnon termostaatti sisään niin ei tarvitse ensi vuonna olla uudestaan purkamassa. Tai sitten odotat jakopääremppaan ja pistät eteen pahvia/solumuovia ja imuilman ohjurin pois keulalta niin ottaa vähän lämpimämpää ilmaa.

      Comment


      • #4
        nouseeko neula paikoillan ollessa? Se viisari näyttää itsellä kylmällä vähemmän, ei oo uskomista siihen. Käy ajo viima siihen anturiin?

        Comment


        • #5
          Paikoillaan käydessään nousee kyllä mutta hitaasti!

          Comment


            #6
            Näyttäs olevan samat oireet kuin omassa oli. Pari viikkoa sitten vaihdoin ja lämpenee nopeasti viileälläkin sinne tasan 90C. Ei tarvi purkaa jakopäätä termarin vaihdossa, katsoo vaan ettei hankaa hihnaa rikki kun ujuttelee sitä koteloa sieltä pois. Marmorilta termari reilu kolmekymppiä joten ei tosiaan kannata säästää. Mulla ei auennu ilmausruuvi sieltä koneen takaa joten lämppärin kennon letkun kautta ilmat tuli kätevästi pois. Kaveri on hyvä olla mukana ilmaamassa..

            Comment


            • #7
              Tekis mieli pistää kalusto vaihtoon, ku näköjään Q-kelit lähenee vinhaa vauhtia, onneks tuo tyhjä nahkalärpykkä vähä rajottaa mielihaluja :D

              Comment


              • #8
                Näyttäs olevan samat oireet kuin omassa oli. Pari viikkoa sitten vaihdoin ja lämpenee nopeasti viileälläkin sinne tasan 90C.
                Sama juttu minulla. Oireetkin oli samat kuin sinulla.

                Termarin vaihdon jälkeen huomasin että tulee lämpimämpää ilmaa sisälle kuitenkin. Ja nopeasti lämpenee sekä ajossa että paikallaan, mittarin mukaan 87C ihan niinkuin termarissa lukee ;)

                Vaihdoin samalla jakoremmin joten en sano siitä pelkästä termarin vaihdosta mitään. Kannatti kuitenkin ja kulutuskin laski hieman.

                Comment


                • #9
                  Juuri meinasin kysäistä, että mahtaako tuon termarin jumiminen vaikuttaa kulutukseen, tuo kaupungiajon 15+ ja sekalaisen 13+ tuntuu rauhallisella ajolla HIUKAN rajulta.. enkä tosissaa usko että tuo semmosia määriä syö soppoo :)
                  tosin mörköhän on tunnetusti kallis kasvattaa mutta kaunis katsella :>

                  Comment


                  • #10
                    Onhan tuo paljon. Epäilisin, että jotain muutakin vialla kuin vain termostaatti.

                    Comment


                    • #11
                      mitään ideoita mikä vois olla vialla? moottorinlämpötila-anturin vaihdan kunhan löydän sen tuolta muovien alta ja termos vaihtuu kuha kerkeen sen vaihtaa, jakopää pitänee purkaa edestä ensin vaikka väittäävät että onnistuu ilmankin...? kertonee tyhmälle!

                      Comment


                      • #12
                        Tuosta termon vaihdosta on foorumilla tietoja enemmänkin.

                        Lämpöanturista tuossa jo mainitsin. Imuilmananturi kannattaa samalla purkamisella vaihtaa. Vaihtaa sellaisessa 30 minuutissa molemmat, kun tietää mitä tekee. Lämpöanturi on edestäpäin katsottuna moottorin takana vasemmalla, suurin piirtein imuputken alla jäähdytysneste putkessa (metallinen). Sokkaa ei kannata kadottaa, alkuperäinen on vanhemmissa metallinen ja uudet taitaa olla nylonia (muovia).

                        Comment


                        • #13
                          Mä en näkis mitään tarvetta lähtee noita lämpötunnistimia vaihtelemaan ihan randomilla, toki jos niiden näyttämässä on vikaa niin ilman muuta uutta tilalle.

                          Ekana se termostaatti vaihtoon. Vaihtuuko se termostaatti ilman jakopään purkua riippuu käsittääkseni termostaattikotelon mallista, eli onko tällänen jonka voi mahdollisesti saada pois ilman hihnan pois ottamista vai tällänen, joka vaatii omienkin kokemuksien perusteella jakopään purkamista

                          Comment


                          • #14
                            Tomi huomasit vissiin itekkin kun illan tuolla möröllä ajoit, että kulutus on aika sairas?

                            Comment


                            • #15
                              No vikanahan oli termari, kulutus tuntui tippuvan kun sen vaihto tuossa jakopään yhteydessä, kuten myös wasserpumpin tai sit tuntuu vaa siltä?
                              Luistattaako muuten tuo CJU laatikko itseään kun kone kylmä vai ei? Koska tuntuu että luistattaa vähemmän kuin ennen termarin vaihtoa?

                              Comment

                              Working...
                              X