Otsikon auto nykii eikä lähde vetämään kun tallan polkee pohjaan.
Vikakoodina antoi "System too Lean" ja lämpötila-anturi herjaa.
Koslasta löytyi vuoto huohotinputkesta (kohdasta jossa putken sisällä on se venttiili) painetestissä. Tilasin Tepolta kasan huohotinputkia ja käytännössä huohotinlinja on nyt uusittu alusta loppuun suction jet pump mukaanlukien. Tämän lisäksi vaihdoin By bass venttiilin sekä lämpötila-anturin. By bass venttiilin vaihdoin tänään ja tein koeajon. Auto röpeltää/nykii edelleen aika pirusti kun polkee kaasun pohjaan jostain parista tonnista eteenpäin. Olin jo lähes varma että auto on kunnossa noiden osien vaihdon jälkeen mutta eipäs ollutkaan.
Muutaman päivän työajon perusteella "system too lean" herja on hävinnyt ja tilalle on tullut "pressure drop between turbo and throttle valve". Tämä herja on vissiin enemmänkin ominaisuus otsikon autossa koska painetestissä ei vuotoja löytynyt imupuolelta.
VAG com:lla loggasin eri kanavia ja kaikki arvot näyttivät olevan kunnossa sen perusteella mitä noista ymmärrän... Mikähän piru tuota autoa vaivaa. Voiskohan vika olla bensansyötössä? Puolat ja tulpat on vaihdettu myös. N75 on vaihdettu jossain vaiheessa. MAF:sta ei ole herjoja antanut ja VAG com loggausten perusteella ihan ok lukuja näyttää. Jos MAF:n johdon ottaa irti niin meno tasoittuu.
Jos jollakulla ideoita mistä päästä tuota vikaa kaivelisi seuraavaksi niin ilolla otan ehdotukset vastaan! Pitää lukea noi vikakoodit joka päivä ja seurata alkaako tulla jotain vikakoodeja... Noh - ainakin tuo "system too lean" vikakoodi näyttäisi kadonneen mutta vika ei :)
Vikakoodina antoi "System too Lean" ja lämpötila-anturi herjaa.
Koslasta löytyi vuoto huohotinputkesta (kohdasta jossa putken sisällä on se venttiili) painetestissä. Tilasin Tepolta kasan huohotinputkia ja käytännössä huohotinlinja on nyt uusittu alusta loppuun suction jet pump mukaanlukien. Tämän lisäksi vaihdoin By bass venttiilin sekä lämpötila-anturin. By bass venttiilin vaihdoin tänään ja tein koeajon. Auto röpeltää/nykii edelleen aika pirusti kun polkee kaasun pohjaan jostain parista tonnista eteenpäin. Olin jo lähes varma että auto on kunnossa noiden osien vaihdon jälkeen mutta eipäs ollutkaan.
Muutaman päivän työajon perusteella "system too lean" herja on hävinnyt ja tilalle on tullut "pressure drop between turbo and throttle valve". Tämä herja on vissiin enemmänkin ominaisuus otsikon autossa koska painetestissä ei vuotoja löytynyt imupuolelta.
VAG com:lla loggasin eri kanavia ja kaikki arvot näyttivät olevan kunnossa sen perusteella mitä noista ymmärrän... Mikähän piru tuota autoa vaivaa. Voiskohan vika olla bensansyötössä? Puolat ja tulpat on vaihdettu myös. N75 on vaihdettu jossain vaiheessa. MAF:sta ei ole herjoja antanut ja VAG com loggausten perusteella ihan ok lukuja näyttää. Jos MAF:n johdon ottaa irti niin meno tasoittuu.
Jos jollakulla ideoita mistä päästä tuota vikaa kaivelisi seuraavaksi niin ilolla otan ehdotukset vastaan! Pitää lukea noi vikakoodit joka päivä ja seurata alkaako tulla jotain vikakoodeja... Noh - ainakin tuo "system too lean" vikakoodi näyttäisi kadonneen mutta vika ei :)
Comment