Tuli otsikonmukainen Vihreä farkkuAudi hommattua Ruotsista. AEB moottorilla, kohtuu hyvillä varusteilla (ajotieturi puuttuu) ja 17000SEK uutena maksaneella sporttinahkasisustan vihreällä erikoisvärillä.
Vaikuttaa oikein mukavalta, mutta muutamia kysymyksiä ja huomioita noussut pintaan:
-Myyjäliikkeen (ruotsissa) mukaan ja huoltokirjaankin tehty jonkinlainen merkintä nokkahihnan vaihdosta juuri ennen myyntiä. Tuon haluan ainakin varmistaa näyttääkö hihna uudehkolta, lähteeköhän hihnan ylin suoja miten helpohkosti pois tieltä, että näkee nokkapyörät?
-Lämmöt seilasi n. 90-100c ja vaihdoin termostaatin motonetistä löytyneeseen QH merkkiseen. Edelleen seilaa: Yleensä lämpöviisari näyttää 90c, välillä nousee 100c korville, pysyy siinä ja mahdollisesti jossain vaiheessa laskee takaisin 90 asteeseen. Vag-comilla tarkistettu, että lämmöt on 102c kun lämpötilaviisari 90 asteesta seuraavalla viivalla.
Myös juuri juuri lämmenneenä n. 90asteeseen ja öljyt n. 60asteeseen, kunnolla 6krpm asti polkasun jälkeen lämmöt laskee n. 80c merkkiviivalle. Tätä ei tapahdu kun on ajettu koneella täydet lämmöt päällä n. 10min.
Uusi termari rikki, vesipumppu vaihdon tarpeessa, jotain muuta vai mahdollisesti ominaisuus?
-Auto on aika laiska, paineita en ole kerennyt vielä mitata, mutta bypass oli ainakin rikki ja sen jo vaihdoinkin + sille menevän alipaineletkun ja bp-säätimen alipaineletkunkin. Nyt maf antaa huippuarvoksi n. 140g/s n. 6200 kierroksella.
-Ohjaus rupeaa lämmettyään pitämään narisevaa ääntä auton sisälle, kuulostaisi tulevan jostain kojelaudan uumenista, ei kuulu auton ulkopuolelle. Onko näissä jotain niveltä tai muuta kohtaa joka vanhemmiten kuivuu ja rupeaa oireilemaan kyseisellä tavalla?
-Viimeisenä tällä hetkellä mieleen tulevana jälkiasennettu radio kadottaa muistin aina n. 5min avaimen virtalukosta irroituksen jälkeen. Myös ainoastaan etukaiuttimet on kytketty iso-liittimeen joka on auton omassa johtosarjassa, eikä takakajareista mitään kuulu (en ole tarkistanut onko niitä edes).
Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista ja koittakaa kestää :).
Vaikuttaa oikein mukavalta, mutta muutamia kysymyksiä ja huomioita noussut pintaan:
-Myyjäliikkeen (ruotsissa) mukaan ja huoltokirjaankin tehty jonkinlainen merkintä nokkahihnan vaihdosta juuri ennen myyntiä. Tuon haluan ainakin varmistaa näyttääkö hihna uudehkolta, lähteeköhän hihnan ylin suoja miten helpohkosti pois tieltä, että näkee nokkapyörät?
-Lämmöt seilasi n. 90-100c ja vaihdoin termostaatin motonetistä löytyneeseen QH merkkiseen. Edelleen seilaa: Yleensä lämpöviisari näyttää 90c, välillä nousee 100c korville, pysyy siinä ja mahdollisesti jossain vaiheessa laskee takaisin 90 asteeseen. Vag-comilla tarkistettu, että lämmöt on 102c kun lämpötilaviisari 90 asteesta seuraavalla viivalla.
Myös juuri juuri lämmenneenä n. 90asteeseen ja öljyt n. 60asteeseen, kunnolla 6krpm asti polkasun jälkeen lämmöt laskee n. 80c merkkiviivalle. Tätä ei tapahdu kun on ajettu koneella täydet lämmöt päällä n. 10min.
Uusi termari rikki, vesipumppu vaihdon tarpeessa, jotain muuta vai mahdollisesti ominaisuus?
-Auto on aika laiska, paineita en ole kerennyt vielä mitata, mutta bypass oli ainakin rikki ja sen jo vaihdoinkin + sille menevän alipaineletkun ja bp-säätimen alipaineletkunkin. Nyt maf antaa huippuarvoksi n. 140g/s n. 6200 kierroksella.
-Ohjaus rupeaa lämmettyään pitämään narisevaa ääntä auton sisälle, kuulostaisi tulevan jostain kojelaudan uumenista, ei kuulu auton ulkopuolelle. Onko näissä jotain niveltä tai muuta kohtaa joka vanhemmiten kuivuu ja rupeaa oireilemaan kyseisellä tavalla?
-Viimeisenä tällä hetkellä mieleen tulevana jälkiasennettu radio kadottaa muistin aina n. 5min avaimen virtalukosta irroituksen jälkeen. Myös ainoastaan etukaiuttimet on kytketty iso-liittimeen joka on auton omassa johtosarjassa, eikä takakajareista mitään kuulu (en ole tarkistanut onko niitä edes).
Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista ja koittakaa kestää :).
Comment