Moottorina R5 TDI moottorikoodiltaan AEL:
Nyt ajettu "täydellisen" moottori rempan jälkeen n.3000km ja nyt hetken ihmettelty kun ahdot nousee myöhään ja paineista puuttuu n. kilo. Remontin valmistuttua veto/toiminta oli ihan normaalia siten miten uskalsi kevyesti "repiä".
Konessa on uutta tai huollettua mm. kansi, nostajat, nokka(hiottu), kaikki lakrut ja yksi mäntä + jakopään hilkkeet.
Nyt tarkastettu nokan ajoitus, hukkaportti, pakoputki, pumpun ajoitus ja kaikki on kunnossa. Ahdinta en tuota porttia pidemmälle viellä tarkastanut.
Tänää loggaillessa ja tutkiessa huomasin ahtopaine mittaria toiseen vaihtaessa että mittarille tuleva paine tieto on pulssimaista aikas voimakkaasti. Tämän siis huomaa ihan kaasuttelemalla ja kuuntelemalla/tunnustelemalla letkun päästä. Letku tulee suoraan imusarjasta. Efekti on lähes sama kun mittaisi pakopaineita.
Mistä tuo pulssimaisuus voisi johtua muusta kuin kantavasta imuventtiilistä? Varsi mutkalla vai voiko nostaja jumittua noin täydellisesti että alkaisi kantamaan? Ainoa oire tämän lisäksi on kylmänä hieman naputtava ääni joka katoaa mosan lämmetessä ja tietenkin laiska veto siihen nähden mitä pitäisi olla, toki vakion 140hv:n vielä pesee.
Nyt ajettu "täydellisen" moottori rempan jälkeen n.3000km ja nyt hetken ihmettelty kun ahdot nousee myöhään ja paineista puuttuu n. kilo. Remontin valmistuttua veto/toiminta oli ihan normaalia siten miten uskalsi kevyesti "repiä".
Konessa on uutta tai huollettua mm. kansi, nostajat, nokka(hiottu), kaikki lakrut ja yksi mäntä + jakopään hilkkeet.
Nyt tarkastettu nokan ajoitus, hukkaportti, pakoputki, pumpun ajoitus ja kaikki on kunnossa. Ahdinta en tuota porttia pidemmälle viellä tarkastanut.
Tänää loggaillessa ja tutkiessa huomasin ahtopaine mittaria toiseen vaihtaessa että mittarille tuleva paine tieto on pulssimaista aikas voimakkaasti. Tämän siis huomaa ihan kaasuttelemalla ja kuuntelemalla/tunnustelemalla letkun päästä. Letku tulee suoraan imusarjasta. Efekti on lähes sama kun mittaisi pakopaineita.
Mistä tuo pulssimaisuus voisi johtua muusta kuin kantavasta imuventtiilistä? Varsi mutkalla vai voiko nostaja jumittua noin täydellisesti että alkaisi kantamaan? Ainoa oire tämän lisäksi on kylmänä hieman naputtava ääni joka katoaa mosan lämmetessä ja tietenkin laiska veto siihen nähden mitä pitäisi olla, toki vakion 140hv:n vielä pesee.
Comment