Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs4:n misfiret

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rs4:n misfiret

    Siis kulkuneuvona RS4 AZR vm-01. Ongelmana on kolmos ja viitos pytyn misfire vikakoodit silloin tällöin.

    Tulpat on vaihdettu,mutta puolia en ole vielä vaihtanut. Ihmetyttää vaan, että jos ottaa akun miinuskengän joksiki aikaa irti, ei misfirejä tulee pariin päivään??

    Voiko vika todellaki olla puolissa? Autoon on reilu kuukausi sitten vaihdettu jakohihna, niin tuli mieleen vain ettei huollossa ole sössitty jotain...
    Viimeksi muokannut okkim; 15.11.2011, 22:55. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

  • #2
    Voinee kai siinä ajoitus olla hiukan pielessä. Puolat on helppo ensin tarkastaa vaihtamalla ne eri pyttyihin ja katsoa seuraako misfiret.

    Comment


    • #3
      Tuliko tuo misfire ongelma jakohihnahuollon jälkeen? Mitä nokkien ajoitukset näyttävät kanavilta 90-93?

      Comment


      • #4
        Tarinahan on se et, ostin auton tossa reilu viikko sitten.Soittelin huoltoon missä hihnanvaihto oli tehty ja sanoivat ettei autossa ollut mtään vikakoodeja siellä ollessa.On viel vähä opettelussa toi VAG-Com käyttö..
        Yritetään opetella ja katsoa...

        Comment


        • #5
          Mitä lukemia vag-comin pitäis näyttää??

          Comment


          • #6
            Tässäpä esimerkki. Kanava 93 arvot pitäisi olla +-6 välissä. Tuossa vaan ei ole kone käynnissä, muuten on ok arvot.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Eihän mulla tollasia hienoja laitteita ole , vaan köyhän miehen malli eli V-Checker. No joo tyhjäkäynnillä näytti eka arvo -10kw ja toinen -5kw.
              Jos viitsisitte vähä valaista tyhmää ,et mitä noi arvot meinaa???

              Comment


              • #8
                Päivitystä asiaan.. eli misfirejä tulee vain auton ollessa kylmänä ja tyhjäkäynnillä.Loppuu kun kone on lämmin... Muutenki auto vähän
                ravistaa ja käy kehnonlaisesti ensimmäiset 20s kylmänä.

                Tulpista ja puolista tämä ei enää johdu,ne on vaihdettu.

                Bank 093 antoi lukemat
                800rpm
                21.8%
                -10.0Kw
                -5.0Kw
                Onko tässä nokissa jotain häikkää??
                Ja nakkasi viel vikakoodin: 16825.P0441

                Olisko hyviä neuvoja mitä vois tehdä?

                Comment


                • #9
                  Huohotusletkut tarkistukseen.
                  Ainakin jumal'moottorista sai ko. koodin mäkeen, kun sai huohotusletkut ehjättyä.

                  Comment


                  • #10
                    Ei tuo jako ole ihan kohdillaan noiden nokkien arvojen perusteella. Jos tarkka haluaa olla, niin nokkapyörät esiin ja työkalulla jaon tarkistus.

                    Tuo vikakoodi on joku EVAPiin liittyvä. Josko siellä olisi alipainevuoto?

                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0441/001089

                    Comment


                    • #11
                      Päättyikö tämä tarina onnellisesti? Millä korjauksella auto tuli kuntoon?

                      Omassa autossa(RS4 B5) vähän saman tyylistä ongelmaa: Kylmänä auto käy epätasaisesti ja misfireä tulee satunnaisesti 1, 3 ja 4 sylintereihin. Misfiren arvot pääasiassa yhden luokkaa mutta ykkössylinterissä arvot kerran yli neljänkymmenen. Vikakoodien nollauksen jälkeen uusia vikakoodeja ei ole ilmaantunut.

                      Jakopää on tehty n. 7000 km sitten ja katsoin että VCDS:n blokissa 93 arvot -6 ja -2. Tulpat vaihdettiin samalla mutta puolat lienee alkuperäiset(?). Mietin tuota sytkän vahvistinta mutta kun näyttää siltä että misfireä tulee molempiin sylinteriryhmiin niin en oikein tuotakaan lähtisi syyttämään.

                      Sitten vielä jos joku viitsisi kertoa kuka PK-seudulla voisi perehtyä ongelmaani koska itsellä näiden suhteen pelko tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.034motorsport.com/ignitio...s-p-22156.html

                        Comment


                        • #13
                          Tuommoinen 034M setti on mulle tulossa.
                          Voin raportoida kunhan saan sen paikoilleen.

                          Comment


                          • #14
                            "Voin raportoida kunhan saan sen paikoilleen."

                            Hieno juttu. Seuraan tätä threadia kuin ajokoira jänistä.

                            Comment


                            • #15
                              Juttu ei ole edistynyt juuri lainkaan.Edelleen samat vikakoodit. Asiahan on silleen ,että koska autoliike on korjauksen maksaja,niin
                              en viitsi periaatteesta alkaa laittaa omaa rahaa osiin ja koittaa korjata itse.

                              Auto kävi kyllä jo merkkiliikkeessä,mutta otettiin pois hieman epämääräisen diagnoosin takia.Osattiin siellä ainakin antaa tennaria autolle, ku kamat oli takakontissa hujanhajan...Jäihän taas niin v***n positiivinen kokemus merkkiliikeen ammattitaidosta..

                              Tietääkö kukaan mikä liike OSAA korjata Risaa PK-seudulla?? Onko Herttoniemen Audi Centeristä kellään kokemuksia?
                              Viimeksi muokannut okkim; 31.12.2011, 11:26. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                              Comment


                              • #16
                                Mikä oli se epämääräinen diagnoosi? Mitä siellä autolle tehtiin?

                                Minäkin voisin sitä vilkaista, mutta kerran autoliike on maksajana, niin varmaankin se on "parempi" antaa niiden katsoa sitä.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitoksia avusta Okkim. Ilomielin ottaisinki apuja vastaan, mutta hoidetaan nyt näin.
                                  Ymmärsin että autoliike ei halua maksaa jättilaskua,että vaihdettaisiin osa kerrallaan,kunnes vika selviää.Näin käsitin.Tietysti ymmärrän autoliikkeen kantaa.
                                  En muista mitä kaikkia arvoja autosta oli tutkittu muuta ,ku puristukset.Ne oli
                                  ollut kunnossa.Ilmoittelen kyllä ku alkaa jotain uutta selviämään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ihmettelin tuossa aiemmin oman auton misfire-judensseja. Ainoa sylinteri joka oikeasti oireili oli numero 1. Uusi puola marmorilta ja homma kunnossa.

                                    Vaikka misfiren arvo oli välillä yli sata kipalesta ei auto ilmoitellut asiasta muuten kuin VCDS:n kautta vikakoodin muodossa. Paljonkohan arvon pitää olla että auton oma diagnostiikka alkaa asiasta mittariston kautta huomauttelemaan?

                                    So far so good....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tosiaan sain tuon 034m 2.0TFSI puolamuutos setin paikoilleen.
                                      Auto pelaa ainakin kuten kuten ennenkin. Ei ainakaan huonommin.
                                      Bosch F5DP0R tulpat paikoillaan mitkä oli ennen muutostakin. Noissa kärkiväli jotain 0,65mm luokkaa.
                                      Uusilla puolilla kärkivälin saisi nostaa tuonne 1,1mm saakka jolloin pitää jo muutoksia tulla näkyviin.
                                      Siis kokeillaan sitä kunhan saadaan insipiraatio.

                                      Ajelen nyt näillä tulpilla tankillisen ainakin jotta näen vaikuttaako mitään kulutukseenkaan. Seuraavaksi samaa juttua uusilla tulpilla ja isolla kärkivälillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ensimmäiset ilmot tuli piiitkän diagnoimisen jälkeen. Kakkospytyn pakonokka kulunut melkein puhki :( En tiedä sit onko sillä vaikutusta noihin misfireihin, mutta ainakin alkaa jotain selviimään..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Paljinko autolla on ajettu? Näyttää alkavan kulua nuo nokat yhdestä jos toisesta Risasta (ja ässästä).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Risalla on kilsoja nyt 125000km. En olis uskonut nokkien kuluvan näin nopeasti.
                                            No kaikki on mahdollista...

                                            Comment


                                            • #23
                                              No niin.. 3.kolmospytyn misfiret takanapäin.Uusi pakonokka ja nostimet,niin yksi ongelma ratkesi.Iso kiitos APR:n poijille:)

                                              Vielä 5.pytyn misfiret jaksavat vaan vaivata.Niitä siis tulee vain silloin tällöin.Tulpat,puolat,sytkävahvistimet on nyt pois suljettu.
                                              Olisko hyviä ideoita mistä lähtis etsimään vikaa?
                                              Maffin arvot vielä katsomatta,josko vaikka siinä olis jotain häikkää..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Uskomaton tuo nokkien kuluminen noin nopeasti.. Tulee mieleen vanhojen Sierrojen ohc-koneet=)
                                                Viimeksi muokannut Kaitzu; 7.2.2013, 09:21.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tulisko tässä jo mieleen se millä öljyillä noilla autolla kannattas ajaa?

                                                  Jos omassani on nokat kuluneet niin silloin ei öljyllä ole väliä :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jjjn Näytä viesti
                                                    No niin.. 3.kolmospytyn misfiret takanapäin.Uusi pakonokka ja nostimet,niin yksi ongelma ratkesi.Iso kiitos APR:n poijille:)

                                                    Vielä 5.pytyn misfiret jaksavat vaan vaivata.Niitä siis tulee vain silloin tällöin.Tulpat,puolat,sytkävahvistimet on nyt pois suljettu.
                                                    Olisko hyviä ideoita mistä lähtis etsimään vikaa?
                                                    Maffin arvot vielä katsomatta,josko vaikka siinä olis jotain häikkää..
                                                    Eihän sulla katoa jäähdytysnestettä? Ettei olis kansi halki?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Täytyy kyllä sanoa samaa että ompa nokat huonoa tekoa. Siis todella. Vai onko autoissa kenties eroja. Sukulaismiehellä (ruotsin puolella) on 249tkm ajettu risa nelkku ja toi muuttoautona italiasta. Silloin oli ajettu ostaessa vuonna 2003 31tkm eikä konetta ole avattu kertaakaan tähän päivään mennessä. (turbot vaihdettu kerran) Ajotyyli ja auton käyttö tietysti vaikuttaa melkopaljon. Mut kuulostaa oudolta et joistain ne menee niin nopsaan särki. Toiv saat auton rokkaamaan kunnolla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oman pienen tilaston perusteella pahiten menee pelkääjän puolelta tulipellin luota. Oisko sinne öljyllä pisin matka ja voitelu ei ole siellä parhaimmillaan. Okkimilla voi olla parempaa tilastoa, kun on noita enemmän nähnyt.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei katoa jäähdytysnestettä.Auto on sen verran tuore ettei ole tarvinnut vielä vaihtaa öljyjä.Aion kyllä tarkkaan harkita mitkä öljyt vaihdan sinne.
                                                          Huoltokirjan mukaan sisällä on nyt Castrol Edge 5w-30.Ei pitäis mitään ihan kuraa olla..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Huoltokirjan mukaan sisällä on nyt Castrol Edge 5w-30.Ei pitäis mitään ihan kuraa olla.
                                                            Oiskohan samaa ollu mullakin saksan huoltokirjan mukaan käytetty ja nokissa alkavat kulumat.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X