Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2.8 ihme öljyvuoto, jakopää huollettu eilen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 2.8 ihme öljyvuoto, jakopää huollettu eilen

    Moro!

    Tuossa alkas auton alle tulemaan hyvän kokoista öljylammikkoa kun autolla ajoi vaikka ihan pientäkin lenkkiä. Noh, nostin keulan tunkilla ylös ja sieltä kampiaksilan alta oli märkää joten tehtiin eilen siihen sitten koko jakopään huolto sisältäen vesipumpun, termarin ja kiristinpyörän. Saatiin auto nippuun ja ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti toimi, käy hyvin ym ym Mutta, se prkl öljyvuoto ei loppunutkaan.

    Eli, nyt ongelmana on se että koneesta pudottaa aika nopeastikkin öjyä kun kone on ollut käynnissä (tippoja kuitenkin, ei mitään vanaa). Öljyä on pitkin koneen alakertaa ja ihan vaihdelaatikon kohdallakin. Öljy näyttäisi tulevan tosi korkealta, eli toisen kannen juuresta imupuolelta on märkää ja moottorin takaa tulipellin luona on vaihteiston päällä aivan tuoretta öljyä. Onko imusarjan alla jotain mistä öljy voisi vuotaa? Sinne ei oikein näe ellei ota imusarjaa irti. Sen verran näin että jonkinlainen "tulpan" näköinen liitos on pystyssä molempien kansien ja imusarjan välissä. Se ?


    Toinen kysymys, mikäs se moniuraremmin ylimmän kiilapyörän tarkoitus on ? Mikä siitä saa voimansa, vai onko se vain ohjaamassa hihnaa ? Ohjaustehostin ? Siinä on vähän väljyyttä ja se resoinoi nyt huollon jälkeen sellaisena vinkuna kierrosten mukaan.

  • #2
    Onko varmasti moottoriöljyä? Ettei olis vuotava ohjaustehostin, se on siinä ylimpänä.

    Comment


    • #3
      No tuota, kyllä se siltä mun mielestä vaikutti. Ainakin öljyjä oli koneesta hävinny eikä niiden vaihdoista ole kauaa. Tosin se on voinut tietysti tulla muualtakin se öljyvuoro ja nyt tämä on vain lisänä tämä tehostimen vuoto, hmmm.... Tehostimen säiliö on vissiin se pienempi säiliö jäähdytinnestesäiliöstä koneeseen päin ? Siellä ei nimittäin ollut täyttä määrää, vaan neste oli ½ välissä tyhjästä alarajaan, eli alle alarajan.

      Comment


      • #4
        Onkohan tuo ylimmäinen kiilapyörä tässä tapauksessa moniurahihnan kiristin? Sen kiristimen pyörään kyllä pystyy vaihtamaan laakerin. Juttuakin löytyy tältä foorumilta siitä. Marmoritiskillä tarjoavat koko kiristin pakettia ja hintaa sillä tais olla vajaa satanen.

        Comment


        • #5
          Venttiilikansien tiivisteet? Imusarjan alla (ei siis pohjassa) on myös kansi missä tiiviste ja öljynkiertoa.

          Comment


            #6
            Tuossa hyvä sivu 2,8 kone tietoutta, esimerkiksi koneen osien tunnistusta: http://www.12v.org/engine/index.php?...=cl&view=front

            Ja sivuston osoite siis www.12v.org

            Comment

            Working...
            X