Moro!
Tuossa alkas auton alle tulemaan hyvän kokoista öljylammikkoa kun autolla ajoi vaikka ihan pientäkin lenkkiä. Noh, nostin keulan tunkilla ylös ja sieltä kampiaksilan alta oli märkää joten tehtiin eilen siihen sitten koko jakopään huolto sisältäen vesipumpun, termarin ja kiristinpyörän. Saatiin auto nippuun ja ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti toimi, käy hyvin ym ym Mutta, se prkl öljyvuoto ei loppunutkaan.
Eli, nyt ongelmana on se että koneesta pudottaa aika nopeastikkin öjyä kun kone on ollut käynnissä (tippoja kuitenkin, ei mitään vanaa). Öljyä on pitkin koneen alakertaa ja ihan vaihdelaatikon kohdallakin. Öljy näyttäisi tulevan tosi korkealta, eli toisen kannen juuresta imupuolelta on märkää ja moottorin takaa tulipellin luona on vaihteiston päällä aivan tuoretta öljyä. Onko imusarjan alla jotain mistä öljy voisi vuotaa? Sinne ei oikein näe ellei ota imusarjaa irti. Sen verran näin että jonkinlainen "tulpan" näköinen liitos on pystyssä molempien kansien ja imusarjan välissä. Se ?
Toinen kysymys, mikäs se moniuraremmin ylimmän kiilapyörän tarkoitus on ? Mikä siitä saa voimansa, vai onko se vain ohjaamassa hihnaa ? Ohjaustehostin ? Siinä on vähän väljyyttä ja se resoinoi nyt huollon jälkeen sellaisena vinkuna kierrosten mukaan.
Tuossa alkas auton alle tulemaan hyvän kokoista öljylammikkoa kun autolla ajoi vaikka ihan pientäkin lenkkiä. Noh, nostin keulan tunkilla ylös ja sieltä kampiaksilan alta oli märkää joten tehtiin eilen siihen sitten koko jakopään huolto sisältäen vesipumpun, termarin ja kiristinpyörän. Saatiin auto nippuun ja ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti toimi, käy hyvin ym ym Mutta, se prkl öljyvuoto ei loppunutkaan.
Eli, nyt ongelmana on se että koneesta pudottaa aika nopeastikkin öjyä kun kone on ollut käynnissä (tippoja kuitenkin, ei mitään vanaa). Öljyä on pitkin koneen alakertaa ja ihan vaihdelaatikon kohdallakin. Öljy näyttäisi tulevan tosi korkealta, eli toisen kannen juuresta imupuolelta on märkää ja moottorin takaa tulipellin luona on vaihteiston päällä aivan tuoretta öljyä. Onko imusarjan alla jotain mistä öljy voisi vuotaa? Sinne ei oikein näe ellei ota imusarjaa irti. Sen verran näin että jonkinlainen "tulpan" näköinen liitos on pystyssä molempien kansien ja imusarjan välissä. Se ?
Toinen kysymys, mikäs se moniuraremmin ylimmän kiilapyörän tarkoitus on ? Mikä siitä saa voimansa, vai onko se vain ohjaamassa hihnaa ? Ohjaustehostin ? Siinä on vähän väljyyttä ja se resoinoi nyt huollon jälkeen sellaisena vinkuna kierrosten mukaan.
Comment