Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

180tkm huolto, mitä kaikkea kannattaa uusia (1.8T BFB)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    180tkm huolto, mitä kaikkea kannattaa uusia (1.8T BFB)?

    Kovasti jakopäästä juttua olemassa, mutten löytänyt vastaavaa. Jos on olemassa, niin modet siirtäköön tämän sopivaan ketjuun.

    Eli auto menossa 180tkm huoltoon, samalla tietysti kannattaa uusia mahdolliset tulevat vikakohteet kun motti (1.8T BFB) on levällään. Itsellä lista tällä hetkellä seuraavanlainen normi osien lisäksi:

    -Venakopan tiivisteet (näitä oli 2kpl?)
    -Nokkaketju ja kiristin + kiristimen tiiviste
    -Bypass ja N75
    -Termostaatti
    -J-plugi

    Kommentteja? Puolat sekä PCV- ja PRV-venat on jo vaihdettu. Kannattaako esim. turbon öljyputkea lähteä uusimaan näillä kilometreillä?

    #2
    Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
    -Venakopan tiivisteet (näitä oli 2kpl?)
    Eikös noi tuu samassa paketissa? Ulko- ja sisäreunan tiiviste eli 2kpl mutta siis yksi "venttiilikopan tiiviste".

    Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
    Kannattaako esim. turbon öljyputkea lähteä uusimaan näillä kilometreillä?
    Kysyin Laakkoselta turbon öljyputken vaihtamisesta joskus kun omalla AVJ-koneisella oli ajettu 200tkm+ ja vastaus oli jotain tyyliin ettei noita ole B6-korisissa tarvinnut vaihtella. Nyt itellä 256tkm ja toistaiseksi on hyvin pelannut.

    Comment


      #3
      Vesipumppu samalla vaihtoon..

      Comment


        #4
        Joo vesipumpun sisällytin jo noihin mainittuihin "normi osiin".

        Jääkööt siis turbon öljyputki toistaiseksi paikoilleen, kyllä tossakin jo hintaa alkaa olemaan. Lämppärin kennon huuhtelun voisi samaan läjään vielä laittaa.

        Comment


          #5
          Vielä tuli mieleen laturin vapaakytkin ja ilmeisesti nokka-akselissa on jokin etutiivistekin vielä, joka kannattaisi vaihtaa samalla kun venakoppa on auki?

          Comment

          Working...
          X