Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 -99 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 -99 öljyvuoto

    Pientä öljynkäryä on ollut kabiinissa jo pidemmän aikaa kun autolla pysähtyy. Tutkimukset johdattavat apukuskinpuolen turbolle, tai pikemminkin johonkin sen päälle.
    Eli jostain turbon kyljessä olevan vesiputken yläpuolelta sitä vuotaa, mutta tuonne kun ei millään näe, niin selkeää vuotokohtaa on paha paikallistaa.
    Onkohan näissä jokin vakio vuotokohta?

    #2
    Veikkaan että venttiilinkopan tiiviste alkaa olla vainaa ja tippasee pakosarjan päälle tai jonnekkin sinne tietämille. Muistan lukeneeni muillakin vastaavanlaista..

    Comment


      #3
      Joko venakopan tiiviste, nokka-akselinpään musta muovitulppa, tai nokan säätimen tiiviste.

      Comment


      • #4
        Venakopan tiiviste vähän "hikoilee", mutta siitä selvästi vuoto ei johdu. Ei myöskään säätimen tiivisteestä.
        Nämä on siis saatu 100% poissuljettua. Öljyhelmi/noro ilmestyy peilillä ja lampulla tarkastellen varsinkin hieman kierroksia nostattamalla turbon päälle, imu+pakopuolen pesien välimaastoon?
        Siellähän on parikin banjoliitintä ja yksi "mutkaputki" joiden kiristäminen ilman isompia purkutoimia on mahdotonta. Tämäkin on ok, mutta ensiksi pitäisi saada paikallistettua itse vuotokohta, ettei tarvitsisi enään toista kertaa moottoria pudottaa alas?

        Comment


          #5
          Jos se selvästikin tulee turbolta eikä kannesta, niin sittenpä siellä vuotaa turbon öljyntulon banjoliitos.

          Kuskinpuolen olen kiristänyt kone paikallaan, toista puolta en ole kokeillut.

          "toista kertaa"? Tarkoittaako tuo siis sitä että olet vaihtanut turbot vähän aikaa sitten?

          Comment


          • #6
            Näinhän se oli. Eli apukuskinpuolen turbon painepuolen banjoliitos kiinni enään sormitiukkuudella.
            Kiristäminen vaatii moottorin ja vaihdelaatikon tukikumien ja puskurin+etukehikon irroituksen(moottorista tukikumi ko.kehikossa) jotta konetta saa nostettua sen n.10cm.
            Banjolle tulevan mutkaputken saa juuri ja juuri nitkuteltua alakautta auki, kun kone vielä lepää tyynyillään.
            tämän jälkeen konetta niin ylös kuin tulee ja yläkautta pääsee ko.banjoliittimeen kiinni kun työstää siihen 17mm:n lenkkiavaimesta paperinohuen ja lyhyen version.
            Tuonnehan ei suoraan näe mistään, joten peilin kautta on homma hoidettava.
            Onnistuu kuitenkin ilman koko koneen irroitusta, mutta yhden illan siinä saa nyhertää.

            Comment


            • #7
              itselläni on kanssa pykälää uudempi s4 mutta sekin pitää molemmilta puolilta turbojen keskiosat mätkänä. mustat kumilommit vettillikoneistoon on kyllä hommattu mutta ei vielä vaihsettu ja venttiilikopan tiivisteet on vaihdettu. Ainakun autolla pysähtyy nii kabiiniin tulee melkonen öljyn käry. joten mistä kautta voisi mahdollisesti päästä kiristämään turbojen öljypaine putkien banjoliittimet?

              Comment

              Working...
              X