Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 d2 -98 lyö vikakoodia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 d2 -98 lyö vikakoodia

    Auto toimii, eikä ajossa huomaa mitään ihmeellisyyksiä. Mitä nyt välillä joutuu kylmänä lähtiessä seisomaan jarrulla kun lyö D sisään(Oletettavasti ryypyn kanssa tekemistä?). Koodit nollattu viikko sitten ja edelleen puskee tuota Address 01 ja 35. Eniten häiritsee tuo Idle control valve. Mistähän mahtaa olla kyse? Jos jostain vakavemmasta hommasta, voisin sen vielä mahdollisesti liikkeen piikkiin saada.

    Tuo brake switch hommaa sainkin jo selvitettyä
    http://www.audipages.com/Tech_Articl...itcherror.html

    VAG-COM Version: Release 409.1-S


    Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 4D0 907 557 N
    Component: 4.2L V8/4V MOTR AT D01
    Coding: 04373
    Shop #: WSC 02314
    1 Fault Found:
    17917 - Idle Control Valve (N71): Electrical Malfunction
    P1509 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 02: Auto Trans
    Controller: 4D0 927 156 BK
    Component: AG5 01L 4.2l4V S8RdW D06
    Coding: 00101
    Shop #: WSC 02314
    1 Fault Found:
    17087 - Brake Switch B Circuit Malfunction
    P0703 - 35-00 - -

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 4D0 907 389
    Component: ABS/FDR Allrad D21
    Coding: 0265109400
    Shop #: BB 34440
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC
    Controller: 4D0 820 043 K
    Component: D2-KLIMAVOLLAUTOMAT D05
    Coding: 00080
    Shop #: WSC 02314
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Skipping Address 15-Airbags

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments
    Controller: 4D0 919 033 AF
    Component: D2-KOMBIINSTRUMENT D52
    Coding: 00183
    Shop #: WSC 02314
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 35: Centr. Locks
    Controller: 8L0 862 257 G
    Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D05
    Coding: 13130
    Shop #: WSC 02314
    11 Faults Found:
    01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
    35-00 - -
    01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
    35-00 - -
    01372 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Passenger Side or Rear
    35-00 - -
    01374 - Alarm triggered by Terminal 15
    35-00 - -
    01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
    35-00 - -
    01369 - Alarm triggered by Hood Switch
    35-00 - -
    01366 - Opened Due to Crash Signal
    35-00 - -
    01365 - Lock/Unlock Switch: Interior
    29-00 - Short to Ground
    00991 - Interior Lights
    28-00 - Short to B+
    00955 - Key 1
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed
    00956 - Key 2
    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 45: Inter. Monitor
    Controller: 8L0 951 173
    Component: Innenraumueberw. D04
    Coding: 00001
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 55: Xenon Range
    Controller: 4B0 907 357
    Component: LEUCHTWEITEREGLER D000
    Coding: 00008
    Shop #: WSC 02314
    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 56: Radio
    Controller: 4B0 035 186
    Component: Radio 0001
    Coding: 00205
    Shop #: WSC 01196
    No fault code found.

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------

    #2
    Electrical malfunction yleensä tarkottaa liitin tai johtosarjaongelmaa. Kait se venttiilikin voi olla rikki,

    Keskuslukonosalta noin monta uusivaa vikaa vois viitata johonkin yhteiseen tekijään. Yksikön juotosten läpikäynti.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
      Electrical malfunction yleensä tarkottaa liitin tai johtosarjaongelmaa. Kait se venttiilikin voi olla rikki,

      Keskuslukonosalta noin monta uusivaa vikaa vois viitata johonkin yhteiseen tekijään. Yksikön juotosten läpikäynti.
      Onko tarkempaa tietoa missä tuo yksikkö mahtais majailla d2 kohdalla?

      Comment


        #4
        takakontissa kuskin puolella.

        Comment


        • #5
          Dodiin nyt pakkasilla tuli uutta koodia. Aamulla kun lähtee töistä ja lämpötila on 0 tuntumassa niin syttyy ABS/ESP valot samantien liikkeelle lähdettäessä. Auton lämmettyä kun käynnistää uudestaan niin valot sammuu eikä tuu päälle vaikka yrittää. Lämpimästä tallista lähtiessä ei valot syty vaikka mitä tekisi.

          Huomasin tuossa tänään myös että kun oven avaa pakkasilla niin piippaa 2-4 kertaa(autossa ei siis ole virrat vielä tässä vaiheessa päällä) ja aina samoilla kerroilla on myös nuo ABS / ESP valot syttyny kun lähteny liikkeelle. Tiedä sitten onko tekemistä keskenään.

          Jotenkin omaan mieleen vois vaikuttaa kylmäjuotokselta tai vastaavalta kun kylmänä oireilee ja lämpimänä toimii. Anturin tarkempaa sijaintia kaipaisin. Vedet tuli kertaalleen sisään, tällä voisi mahdollisesti olla kanssa jotain tekemistä asian suhteen, mikäli jossain lattialla majailee. Cabriossa oli aikanaan ikkunan releesseä kylmäjuotos mikä oireili vähän samalla tavalla, kunnes lopetti kokonaan toiminnan.
          ----
          Address 03: ABS Brakes
          Controller: 4D0 907 389
          Component: ABS/FDR Allrad D21
          Coding: 0265109400
          Shop #: BB 34440
          1 Fault Found:
          01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
          27-10 - Implausible Signal - Intermittent
          ---

          Centr. Locks vikakoodit on nyt pysyny poissa näkyvistä. Mitään en kyllä kerinny vielä tekemään niiden osalta.
          Viimeksi muokannut ziree; 16.11.2011, 23:27.

          Comment


            #6
            Takapenkin alla toi tyypillisesti on, mutta S8:sta en oo varma. Joku liitin voi olla hapettunu kostumisen takia. Jos ois oma auto, niin ottaisin kaikki paikat auki, missä vettä on ollu ja kontakstispraylla kävisin liittimet läpi.

            Comment


            • #7
              Takapenkin alla näytti hyvin autiolta, lukuunottamatta muutamia kaapeleita. Tulipa löydettyä uusi ominaisuus, takaniskatuet liikkuu sähköllä samoin kuin ristiseläntuki. Etsinnät siis jatkuu. Auto kokoajan ajossa, eli pitää paikoitellen purkaa. Seuraavaksi kuskinpenkin alta tutkimaan.Eikä työtkään yhtään helpota asiaa, onnistuu aina pääsemään ylitöihin kun jotain pitäis tehdä.

              Eipä näkyny kuskinpenkin allakaan. Seuraavaks pitää irrotella sitte vissiin keskikonsolia. Samalla vois tutkia ettei ne ilmastoinnin kondensiovesiputket oo tukossa.
              Viimeksi muokannut ziree; 17.11.2011, 19:02.

              Comment


              • #8
                Kyllä Yaw Rate Sensor on kuskinpenkin alla.

                Comment


                • #9
                  Audilla kun kävin hakemassa tänään suodattimen ja kysäsin samalla niin väittivät että olis takapenkin alla. Pitää siis tutkia vielä uudestaan, onko se sielä verhoilun alla vai jossain siinä näkyvillä suoraan penkin alla?

                  Comment


                  • #10
                    Verhoilun alla.Kuvassa numero 20 on Yaw rate sensor
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos selventävästä kuvasta. Pitää koittaa keksiä alkuviikosta aikaa että sais kaivettua sen esiin ja putsattua.

                      Comment


                      • #12
                        Saitkos selvyyttä asiaan?

                        Comment


                        • #13
                          Sen verran että penkki pitäis nostaa pois paikoiltaan että pääsee käsiksi. Ollu niin kiire tässä koko viikon ja tarvinnu autoa ettei ole yksinkertaisesti kerinny. Auto ollu mulla n.3 viikkoa, ajattelin soitella liikkeeseen josta auton ostin ja kysellä että mitenkäs tehdään kun pakkasilla lyö esp/abs valot päälle.

                          Mitenkäs tollanen täysin sähköllä toimiva penkki lähtee irti? Ei taida olla ihan yhtä yksinkertanen kun perus kiskoilla liikkuva. Ottaen huomioon, että sielä on ne airbagitkin hermostuttamassa työskentelyä.

                          Comment


                          • #14
                            Pultit irti ensin.Voi olla että joudut "ajaa" penkkiä eestaas että saat pultit irti kiskoista.Sitten on hyvä irroittaa akunkenkä.Penkin alta sitten liittimet irti.

                            Comment


                            • #15
                              Oletkos muuten measuring blockeista katsonut mitä turn rate näyttää?

                              Comment


                              • #16
                                En oo kattonu, ei oo tullu perehdyttyä niin pitkälle tuon vag-com kanssa. Voisinkin itseasiassa mennä nyt kokeilemaan jos onnistuisin ne vaikka lukemaan.

                                Onnistuin lukemaan, mutta ilmeisesti tarttis olla vika päällä että noi jotain kertois :p tossa nyt jotain lukemia mitä sieltä löysin.


                                Uploaded with ImageShack.us
                                Viimeksi muokannut ziree; 25.11.2011, 19:21.

                                Comment


                                  #17
                                  4 astetta/sekunnissa kääntyy sun auto jatkuvasti, normaalia? Jos tuo arvo on siis Yaw rate senderin arvo.
                                  Kai sullakin pitäis jonkin sortin tietoo gyroista olla ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ilmeisesti se kuitenkin on vielä raja-arvoissa koska ei lyö valoja kojetauluun. Pitää ottaa kone mukaan töihin ja lukea aamulla kun pamahtaa taas valot silmille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      päivitystä tännekkin. Ei oo valot syttyny nyt muutamaan päivään, eli vikatilassa en ole päässy sensorin arvoja lukemaan. näillä näkymin länsiauto hoitaa tuon asian takuun piikkiin. Pyysivät vikakoodeja, lähetin ne sähköpostilla perjantaina. Nyt odottelen vastauksia jatkosta. Ilmottelen tänne lisää kun selviää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tänään tuli laskutuslupa ja huomenna pitäs sitten poiketa audicenterillä kyselemässä että miten olisi aikoja tarjolla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuliko kuntoon?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joutuvat saksasta tilailemaan jotain osia, 4.1 on aika varattu. Alustava lasku oli muutaman satasen yli 2000e.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiertoasteen anturi G202 Epäuskottava singaali.
                                              Joutukäyntivakauden venttiili N71, sähkövika virtapiirissä.

                                              Kiertoliike-anturin johtosarjan ja liittimen tarkastus.
                                              Anturin singaalien tarkastus.
                                              Anturi viallinen, uusittava.

                                              Joutokäyntivakauden venttiilin johtosarjan ja liittimen tarkastus.
                                              Venttiilin tarkastus.
                                              Venttiili viallinen, uusittava.

                                              Kiertymisastetunnistin 4D0907657 (ESP) ja Joutokäynninvakaimen venttiili 077133455B vaihdettiin. Venttiilin hinta 661e ja anturi 787e + työt.

                                              Nyt toimii näiltäosin.

                                              Uusimpana mukavuutena ilmeni tossa kun tuli lumet ja tiet oli siinä kunnossa että olisi ajanut herätysurilla. Kuskin xenoni rupesi tosiaan temppuilemaan, sammuu pienen ajon jälkeen ja kun käyttää valot alhaalla niin syttyy taas hetkeksi. Tutkimaan en ole vielä kerinny. Toivon että vika on liittimessä, voisin kuitenkin epäillä ohjainyksikköä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vaiha polttimot ristiin, ja kato et siirtyykö vika.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja ziree Näytä viesti
                                                  Uusimpana mukavuutena ilmeni tossa kun tuli lumet ja tiet oli siinä kunnossa että olisi ajanut herätysurilla. Kuskin xenoni rupesi tosiaan temppuilemaan, sammuu pienen ajon jälkeen ja kun käyttää valot alhaalla niin syttyy taas hetkeksi. Tutkimaan en ole vielä kerinny. Toivon että vika on liittimessä, voisin kuitenkin epäillä ohjainyksikköä.
                                                  Minulla on ollut täsmälleen samanlaiset oireet TT:ssä jo kolme vuotta, joten aika hyvin tässä on ehtinyt seurailla tilannetta. Siis kartanlukijan puoleinen Xenon-polttimo alkaa välkkymään ja sammuu pian liikkeelle lähdön jälkeen. Käyttämällä valot pois syttyy polttimo uudestaan, mutta sammuu taas pian.

                                                  Vaihtamalla Xenon-polttimot ristiin, minulla vika siirtyy kartanlukijan puolelta kuljettajan puolella, joten vika on polttimossa. Vika korjaantuu vaihtamalla polttimo uuteen.

                                                  Ei tässä vielä kaikki. Minulla uusi polttimo kestää vain 6 kuukautta. Sitten se alkaa taas välkkyä ja sammua. Vika esiintyy aina kartanlukijan puolella.

                                                  Epäilen, että ohjainyksikössä on joku vika, joka "syö" polttimoita normaalia nopeammin. Onko muilla ollut vastaavaa?

                                                  Tyhmä kysymys: Onko ohjainyksikkö ja ballasti sama asia?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ohjainyksikkö = ballasti. TT:ssä ainakin on vähän epästandardi ballasi, joten joutuu tekemään hieman työtä että saa jälkiasennusballastin asennettua. Alkuperänen maksaa n. 400€.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X