Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 1-vaihde ääntää hiljasessa vauhdissa veto päällä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 1-vaihde ääntää hiljasessa vauhdissa veto päällä

    Tuli tuossa hommattua tommonen -94 S2 avantti. aby ja 6-vaihteinen laatikko. 240tkm ajettu.

    Mut en tajua miten en huomannu koeajolla että 1-vaihde ääntää hiljasessa vauhdissa veto päällä.Laatikko muuten toimii kyllä hienosti. Ei nyt sitten ainakaan ykkösellä vissiin revitellä...

    Näköjään löytyy jotan laatikon huoltosarjaa missä olis 1 ja 2 vaihteen vahvemmat kilkkeet ja kaikkien vaihteiden synkrot ja muut tarvittavat osat.
    Mut sekään ei ilmainen ole. Onko järkeä? Jos tuon tekee vastaako laatikko sitten rs2 laatikkoa?

    Mitäköhän laatikon korjauttaminen maksais?

    Vai olisko kateltava käytettyä laatikkoa?

    Mistä löytyis laatikon räjäytyskuva? Varmuuden vuoksi, ku kyllä mä puran melkein mitä vaan, mutta sitten olis se kasaaminenkin...

    #2
    Ei varmaan vielä suurta tarvetta lähteä remontoimaan, aika vähän sitä loppupeleissä ykkösellä lirutellaan menemään. Ensiapunahan voi kokeilla vaihtaa ölkät.

    Comment


      #3
      Ei se laatikko ihan pienestä rikki mene. Uudet öljyt + mahdollisesti vaikka rvs-käsittely ja kovaa ajoa vaan. Käytettyä laatikkoa ei varmaan kannata ostaa, ellei siihen ole jo kyseinen remontti/parannus tehty, sillä sen joutuu luultavasti joka tapauksessa jossain vaiheessa tekemään.

      Comment


        #4
        MInkälainen tuo ääni on ? Tikittävä vai jatkuva ?

        Comment


        • #5
          Jos lontoon murre taipuu niin näillä hieman sekavilla sivuilla on infoa noista laatikoista: http://www.elektro.com/~audi/01E/

          Comment


            #6
            Ääni on vähän niinku peruuttaessa tai vähän ku suorakytkylaatikon ääni. Kuuluu vaan ykkös vaihteella pienillä kierroksilla veto päällä. Isommilla kierroksilla ei kuule ainakaan murinan takaa. Ei ole mitään tikityksiä tai kolinoita.

            Öljyt on vissiin 4tkm sitten vaihdettu.

            Comment


              #7
              No itellä samanlainen ääni on kuulunut jo 150 tkm. eikä ole muuttunut miksikään.

              Comment


                #8
                Hyvä. :)

                Eli sen puolesta huoletta voi päästellä. Korjaillaan sitten ku ei enää liiku.

                Comment


                • #9
                  Ittellä vanha laatikko kanssa piti ykkösvaihteella suorahampaisen ääntä, luulin että se kuuluu "vuosimalliin". No yks kerta sitten leikkiessä napsus hammas poikki ykkösrattaasta, mutta silti nakuttaen toimis vielä pari vuotta (olis mennyt pidempäänkin, mutta rattaan palanen meni torsenin ja kuorien väliin halkaisten kuoret). Uuden laatikon kun laittoi paikalleen, niin ei pidä mitään ääntä ykkönen, eli ei sen varmaan oikeasti mitään ääntä kuuluisi pitää.

                  Rajua ajoa ja odottaa koska antautuu, remontti meinaan on äärettömän kallis. Tuo 1-2vaihteiden vahvistuspaketti ei meinaan sisällä mitään sellaisia osia, mitkä liittyisivät tuohon ääneen. Tarvitset ykkösen rattaat, mitkä sitten maksaa aivan helvetisti. Itse ainakin löysin paljon halvemmalla vähän ajetun laatikon, kuin mitä olisi vanhan huoltaminen maksanut.

                  Comment


                    #10
                    Uudet öljyt ja RVS laatikkoon. Eiköhän se kestä vielä monta vuotta.

                    Jos oikein hyvän haluat, laita ensin RVS:t vanhaan öljyyn ja ajele muutama tuhat. Sen jälkeen uudet öljyt + RVS. Jos ei tuolla hiljene, sieltä puuttuu hampaasta pala. RVS on noin 40e/kerta eli naurettavan hintaista remonttiin verrattuna.

                    Comment


                      #11
                      Kiitos vaan vinkeistä. Jos siitä vielä hiljaisen sais... :)

                      Tässä ohi mennen täytyy vielä kysästä kun jakopään remppa pitäis tehdä niin onko ihmiset vaihtanu ton vahvemman teräksisen alapyörän? Vai mennäänkö alkuperäsellä?

                      Ja mitäs sinne kannattaa vaihtaa samalla? Hihna, kiristin, vesipumppu, kampiakselin pultti, termari ja kiilahihnat. Unohtuko jotain? :)

                      Metrejä olis vielä hihnalla jäljellä, mut hihna on jo 7 vuotta pyöriny siellä... Joka kiihdytyksellä vähän jännittää että millon napsuu poikki... :D

                      Comment


                        #12
                        Tässä hintoja minulta eli täältä tilattuna: http://speed-autoteile.fi/


                        nokkaremmi 41,60
                        nokkaremmin alapyörä 37,10
                        teräksinen alahihnapyörä 120,00
                        dampperin pultti 13,00
                        kampuran stefa 13,90
                        remmin rulla 35,00
                        vesipumppu 57,90
                        Termostaatti 87c 28,20
                        moniurahihna, ilmastoitu, ABY 14,00
                        kiilahihna, ABY 13,10
                        kiilahihna, ABY 11,30

                        Comment


                          #13
                          Itsellä ulissut kanssa 1-vaihde aina eli luokkaa 140 tkm ja varmaan ennen sitä myös. RVS ei ole auttanut ja laatikkokin on ollut auki muusta syystä (1-2 vaihteen siirtäjän uusiminen) mutta ei niissä ykkösen rattaissa mitään näkyvää ollut. Odotellaan kovalla ajolla eli runtua on kyllä saanut edelleen :)

                          Comment


                            #14
                            Kyllä se teräksinen alahihnapyörä kannattaa sinne vaihtaa. Halpa se on verrrattuna remontin hintaan jos sattuu särkymään.

                            Comment


                              #15
                              Jos orkkis on pyörinyt ongelmitta melkein 250 tkm, ei se nyt kovin hatara voi olla. Vaihto vahvempaan on ihan paikallaan, jos on tarkoitus vaihtaa rajumpia rojuja hihnan pyöritettäväksi. Tiedä sitten, onko kuinka tarpeellista vakioilla kannen kamoilla merkittävästi vääntävämmässä set-upissa..

                              Orkkiksen hinta on noin kolmanneksen teräksisen hinnasta. Puhutaan siis kuitenkin useista kympeistä.

                              Comment


                                #16
                                No joo tottahan tuo on. Näistä puhuttaessa tulee vaan helposti oletuksena, että konetta on edes jotenkin piristetty.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko minkä hintaista remppaa tullut kun joku sieltä laatikosta levinnyt? Olen tuota coupea myymässä ja sen tilalle olen mietiskellyt tommosta a4 2,8 quattro manuaalia. Se mitä olen itse ykkössijalla pitänyt niin on juuri tuo ongelma että ykkös vaihde pitää jotain ääntä. Elikkä kestääköhän semmonen ja kuinka kauan? jos hajoaa niin kuinka kallis remppa tiedossa? Olis ihan hyvä tietää että kannattaako tommosta sitten edes käydä kattomassa jos siitä älyttömän kallista tulee korjata.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laatikkoon ihan kaikki uusi maksaa paljon. Ykkösellä ääntämisestä ei voi oikein vikaa vielä päätellä. Ääntääkö mahdollisesti muillakin vaihteilla, mutta vähemmän? Tuossa tapauksessa voisi olla jonkun ison vaihteen neulalaakerissa vika. Omassa jääratahauskassa oli vitosen alta laakeri tattis ja piti sen pahempaa ääntä mitä pienempi vaihde (isompi pyörintänopeusero vitoseen). Akselikin oli valmis.

                                    Kristallipalloa ei ole, joten kukaan ei pysty vastaamaan kuinka kauan kestää. Vikakuvauksesikin on vähän ylimalkainen.

                                    Laatikkoremontti on aina törkeän kallis, jos ostaa uusia osia, mutta toisaalta käytetyillä voi olla hyvinkin edullinen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Omassa 1.8Teessä oli ykkösen hampaat iha morjens. Sen takia piti aikamoista ääntä mutta ainoastaan ykkösellä. Mielenkiinnosta tuli laatikko purettua ja siellä oli sitten myös kakkosen ja kolmosen hampaissa alkavaa oiretta. Vaihtolaatikolla selvisi aika kivuttomasti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minä voin rempata laatikon, mutta osia en saa itse mistään sen paremmin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          6 Laatikko

                                          Nelonen ei mene pääle. 80 vaudissa eikä 60 vasta 50 menee.
                                          shc 75w-90, vaihdoin noin 1000km sitten, tuliko väärät öljyt laatikkoon?

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos purkin kyljessä lukee GL5-luokitus, niin se ei kävisi? Käytä hakua?

                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sea...archid=5330439

                                            Comment


                                              #23
                                              pelkästään GL-5 luokiteltu aine on laatikolle pahasta, se kun lisäainestuksensa avustuksella syö syncrot ihan varmasti, jos taas myös GL-4 luokiteltu, on lisäainepaketti syncroille sopiva.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jaymz Näytä viesti
                                                Minä voin rempata laatikon, mutta osia en saa itse mistään sen paremmin.
                                                Jos aihe vielä ajankohtainen, niin minulta voisi löytyä ehkä ehjä (joskin käytetty) ykkösen rataspari ja synkrokin todennäköisesti. Ota vaikka YV:llä yhteyttä, niin katsotaan. Voin myös tarpeen vaatiessa korjata askin, eikä ole tuhottoman kallis operaatio.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ois yksi RS2 kiikarissa jossa ykkösellä saman moista ääntä ykkösvaihteella, ns. pakittamisääntä. Laatikossa on kyllä RVS:t sisässä.

                                                  Kysymys: Onko RS2:ssa omat vaihdelaatikkonsa, vai samoja laatikoita S2:n kanssa?

                                                  Pitää vielä koittaa saada myyjältä laatikon tyyppi selville ja tutkailla tarjontaa varaosista.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Omansa, mutta vaihtokelpoinen.
                                                    CRB

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X