Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 V8 nakuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 V8 nakuttaa

    joo 94 s4 nakuttaa aika paljon jo kylmänä. taitaa olla nostimissa vika. miten monimutkanen prosessi niiden vaihto toisella puolelle on ja mitä nostimet mahtaa maksaa?

    #2
    Ookko kokeillu ajaa Fortea tms läpi? Hiljeneekö kierroksilla tai kun kone lämpee?
    Mulla naputteli V8 vain kesällä lämpösenä tyhjäkäynnillä silleen jaksottaisesti, ja siihen ei auttanut kyllä huuhtelu.

    Comment


    • #3
      Jäykempää öljyäkin voi kokeilla. Käsittääkseni. Lämpimänä piisaa viskositeetti välttämättä. Tietysti jos nostajat on kuluneet niin ei se auta kuin vaihtaa ne...

      Comment


      • #4
        http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin+remppakuvii/

        tuolla jotain kuvia aiheeseen liittyen ; vaatii nokkien irroituksen ja tätäkautta tietenkin jakopääremppaan verrattavan operaation.

        aikaa kannattaa varata ensikertalaiselle 1-4pv, pikkase riippuu kuinka on hommat hanskassa ja paljoka joutuu tekee ite erikoistyökaluja.

        Comment


        • #5
          en oo fortea kokeillu tähän. pariin autoon ennen eikä niissä ainakaan tullut positiivista tulosta. samanlainen meteli kylmänä sekä kierroksilla. kyselin yhdestä paikasta hintoja, 49e per nostaja eli melkein 400 toiselle puolelle... onko kellään tiedossa mitään edullisempaa paikkaa?

          Comment


            #6
            http://speed-autoteile.fi/index.php?route=common/home

            Comment


            • #7
              Mikäli autossa on hytikat, ne tuskin ovat varsinaisesti rikki. Uskoisin, että itse hytikkatappi on aivan öljymöhnässä ja näin ollen jumissa/tukossa. Jos aikaa, TI-henkeä ja mielenkiintoa piisaa, niin pura venakopat pois ja tee visuaalinen tarkastelu venttiilikoneistolle. Vaihda samalla venakopan tiivisteet, mikäli näyttävät vuotavan.

              Ollessaan pesässään, nokan perusympyrän alueella, hytikoiden pitää pyöriä melko jouhevasti. Puukepillä (josta ei irtoa lastuja) painelemalla hytikan pitäisi antaa hieman periksi ja palata takaisin kiinni nokkaan. Jos näin ei ole, pure nenät ja hytikat pois. Kylkien pitää olla kohtuullisen kiiltävät, ei ainakaan pahoja naarmuja. Paininpinnalla terve "häränsilmä". Samantapainen löytyy luultavasti myös alapuolelta tapin päästä. Tarkasta samalla nokkien kunto.

              EDIT: Ennen hytikoiden painelutestiä, pyöritä moottoria neljä-kuusi kierrosta kampiakselilta pumpataksesi hytikoista turhat paineet pois.

              EDIT2: Heti koneen sammuttamisen jälkeen hytikoiden pitäisi olla terhakasti kiinni nokissa, eivätkä anna periksi painelemalla. Tämä kertoo, meneekö hytikoihin ylipäänsä painetta. Jos vika todella on hytikoissa, osa niistä varmasti on kovia, mutta jumissa olevat todennäköisesti antavat periksi. Kohdista huolto etenkin näihin enemmän periksi antaviin.

              Kunhan olet purkanut hytikat pois moottorista, ota puupalikka ja napauta terävästi paininta tappi alaspäin pölkkyyn, kunnes itse hytikkasylinteri irtoaa paininkupista. Joissain hytikoissa saattaa vaatia hieman lämmittämään kuppia kylkipinnoiltaan, jotta tappi lähtee. Purkamisen jälkeen laitat koko hoidon yöksi dieseliin tai polttoöljyyn lillumaan, tarvittaessa seuraavana päivänä uusit nesteen ja toistat käsittelyn. On hyvin oletettavaa, että painimen sisäpuoli on aivan mustan karstan peitossa, mutta sen pitäisi lähteä liottamalla ja ääritapauksessa "pumppaamalla" dieselin kanssa.

              Kasatessa kuivaa mahdollinen diesel-öljy pois hytikoista ja pyri korvaamaan moottoriöljyllä. Öljyä pesät, hytikat, nokat ja nokkapukit hyvin ennen uudelleenasennusta.
              Viimeksi muokannut kenax; 10.11.2011, 18:21.

              Comment

              Working...
              X