Audiin on ilmestynyt kelien kylmettyä varsin mielenkiintoinen ominaisuus/vika.
Kylmällä (tarkoittaa noin +5C tai alle) lähtiessä ajamaan moottori sammuu täysin varoittamatta noin 1-2km ajon jälkeen. Ei väliä onko vaihteenvaihto menossa vai tasakaasulla ajo. Lähtee sitten käyntiin, kun käyttää vauhdista virrat pois ja starttaa. Tämän jälkeen ei oireile ollenkaan. Oireita ei myöskään esinny ollenkaan jos lämpötila on yli tuon noin +5C.
Onko kukaan törmännyt moiseen vikaan tai ideoita mikä tuossa voisi mättää? Melkein veikkaisin sähköpuolen vikaa, kun moottori kuolee ihan laakista ilman nykimisiä. Tänään tosin tuli poikkeus sääntöön ja teki niin, että nykäs varsin reilusti, mutta ei kuitenkaan sammunut.
Koneena siis 2.2tq (3B).
Se tuli mieleen, mitä en ole vielä kokeillut, että käyttäisi kylmällä kelillä autoa paikallaan niin pitkään, että kone lämpenee ja sitten vasta lähtee ajamaan.
Kylmällä (tarkoittaa noin +5C tai alle) lähtiessä ajamaan moottori sammuu täysin varoittamatta noin 1-2km ajon jälkeen. Ei väliä onko vaihteenvaihto menossa vai tasakaasulla ajo. Lähtee sitten käyntiin, kun käyttää vauhdista virrat pois ja starttaa. Tämän jälkeen ei oireile ollenkaan. Oireita ei myöskään esinny ollenkaan jos lämpötila on yli tuon noin +5C.
Onko kukaan törmännyt moiseen vikaan tai ideoita mikä tuossa voisi mättää? Melkein veikkaisin sähköpuolen vikaa, kun moottori kuolee ihan laakista ilman nykimisiä. Tänään tosin tuli poikkeus sääntöön ja teki niin, että nykäs varsin reilusti, mutta ei kuitenkaan sammunut.
Koneena siis 2.2tq (3B).
Se tuli mieleen, mitä en ole vielä kokeillut, että käyttäisi kylmällä kelillä autoa paikallaan niin pitkään, että kone lämpenee ja sitten vasta lähtee ajamaan.