Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2,8 Öljypohja halki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2,8 Öljypohja halki

    A4 2,8 V6 142kW -97 alumiini öljy pohja sanoi yhteistyön irti öljyproppua kiristettäessä.
    Mistä kannattaa alkaa metsästää uutta? Hinta?

    carkone ky "Vuosimalli: ->07/1997
    Kunto: uusi
    Hinta: 129.90 Eur Tilattava tuote - toimitusaika 3-4 viikkoa"

    Toi oli yksi mahdollisuus mutta toi toim.aika tökkii

    Saa myös laittaa viestiä jos löytyy osakin.

  • #2
    Saisikohan siihen helicoil-kierrettä? Kestäisi jatkossakin paremmin.

    Comment


    • #3
      Ei koska halki noin 40 mm matkan kierteen kohdalta. Mutta pohja löytyi jo. Nyt metsästämään tiivistettä

      Comment


      • #4
        Alemman öljypohjan tiiviste 078103609G marmorilta OVH 23,80 EUR.

        Muistaakseni tuollainen oli siellä hyllyssä elokuussa, joten sain sen heti mukaan.

        Comment


        • #5
          Öljypohjantiiviste n. 26 Erkkiä Audi center vantaa
          -toimittavat hertsikasta päiväs vantaalle

          Eli ei pääse haukkuu palvelua p..l

          Comment


          • #6
            Sen öljypohjan voi myös aika varmasti hitsata kuntoon.

            Miten se niin pääsi halkeamaan, oliko liikaa momenttia?

            Comment


            • #7
              Napsahti ennen kun kuparitiiviste otti kosketusta. Pohja melko pahasti syöpynyt.

              No nyt uusi pohja ja tiiviste odottamassa inspiraatiota.

              Comment


              • #8
                Inspiraatiota voi etsiä vaikka tuolta toisesta ketjusta. Öljypohjan pultit tasaisesti 10 Nm momenttiin ja öljyproppu 30 Nm momenttiin. Jotta tiivisteen saa vaihdettua, pitää irrottaa tietysti öljypohja (18 pulttia) ja myös sen alla oleva metalliosa (14 pulttia). Eli kaiken kaikkiaan tiedossa on mukavan reilusti ruuvaamista. Ainakin jos kiristelee pultit momenttiavaimella. Itse en uskaltanut käyttää rannemomenttia, kun olisi kuitenkin mennyt liian tiukkaan. Tiivisteliimaa en käyttänyt; ilmeisesti tuon peltitiivisteen pitäisi riittää. Katsotaan nyt, kauanko kestää tiiviinä.

                Comment


                • #9
                  Napsahti ennen kun kuparitiiviste otti kosketusta.
                  Oho, olipa herkkä.. ;))

                  Comment


                  • #10
                    Niin on turhan herkkiä nää laitteet. Jotain tuntuu napsahtavan vähintään kerran kuussa, kun menoa haittaa tällaiset alapään vaivat ja muut nestevuodot. Tiputtavat ja merkkaavat pesää. Aina saa olla jotain litkuja täyttämässä. Kissa vieköön.

                    Comment


                    • #11
                      Ite vaihdoin tossa viikko sitten sen alemman öljypohjan. Luulin et oli saanu osumaa kun alko vuotaa ulkopuolelta sormenpään pituisesta halkeamasta. Ihmettelinkin kohtaa mistä vuosi että miten siihen on mikään osusnu. No kun otin öljypohjan irti olin aika hämmästynyt kun öljypohja oli sisäpuolelta täynnä pieniä "hiushalkeamia". Eli oli jo pitenpään muhinut noi halkeamat ennenkun alko vuotaan, en tiedä onko saanu hieman osumaa joskus minkä takia alkanut halkeileen vai johtuuko jostain tärinästä ja iästä (vm.-98).

                      Niin eli onneksi tilasin Saksasta uuden öljypohjan enkä alkanut vanhaa hitsauttaan kuntoon kun tuli sitäkin vaihtoehtoa mietittyä. Eli tilasin tämän Febin öljypohjan http://seekpart24.com/febi/oil-pan-3...100489&at=4983 tuli noin viikossa ja hinta postikuluineen n.74e + marmorilta tiiviste n.25e.

                      Toi alemman öljypohjan vaihto on kohtuu helppo ainakin ALG koneeseen.
                      - Pohjamuovi pois
                      - Öljyt pois
                      - Vakaajatangon puslista neljä mutteria auki että saa laskettua sen alaspäin pois tieltä.
                      - Alemmasta öljypohjasta 19 pulttia auki ja öljypohja irti.

                      Kasaus päinvastasessa järjestyksessä ja muistaa sen 10nm momentin öljypohjan pultteihin, pultit venyy aika helposti jos vääntää liian tiukkaan.

                      Comment


                      • #12
                        Ne "halkeamat" voivat kyllä olla ihan valujälkiä, siellä on monesti juurikin hiushalkeaman näköisiä juttuja. Venttiilikopissa näkyy joskus samanlaisia.

                        Comment


                        • #13
                          Joo. Itsekin luulin, että öljypohjassa on halkeamia ja tilasin syyskuussa uuden öljypohjan. No joo, uudessa oli ihan samat "halkeamat" eli ne olivat mitä ilmeisemmin vain valuvirheitä. Jos valumuotissa on hiushalkeamia, niin niistä jää kuva valettuun kappaleeseen.

                          Nuijari sai tuon tilaamani öljypohjan. Näytti auto olevan korjattu ja taas liikenteessä.

                          P.S. Tuossa ketjussa, minkä linkitin yllä, on kuva sellaisesta "mukahalkeilleesta" öljypohjasta.

                          Comment


                          • #14
                            Juu pörrää ja odottaa inspiraatiota jakopää remppaan.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllähän noissa vähän valujälkiä näkyi. Ei mulla kuiteskaan toi uusi mitenkään halkeilleen näköinen ollut, vanha kyllä oli.

                              Comment


                              • #16
                                Itse otin tossa vähän ilmalentoa omalla audilla ja nokka edellä tuli sitte maahan. öljypohja meni halki.

                                Isäntä koitti töissä hitsata kuntoon, mutta oli niin ohkaista kuulemma, että halkesi aina sauman kohdasta uudestaan. No sai se sen lopuuksi hitsattua ja kun pisti kiinni niin kesti pari päivää ja ratkes uudestaan.

                                Nyt etsin uutta öljypohjaa. omassani 2.4 v6 30v 5 lovises quattros ei oo ollenkaan tota öljytasonanturin paikkaa ollenkaan. tohdinko tilata tuolta seekparts24 tämän jossa on se ja omassani ei.

                                http://seekpart24.com/febi/oil-pan-3...100489&at=4983

                                Comment


                                • #17
                                  Eihän tuossakaan kuvan mukaan ole anturin paikkaa, on vain valussa otettu huomioon. Mutta voi laittaa anturillisenkin pohjan vaikka anturia ei alunperin ole ollutkaan, merkkitiskiltä saa tulpankin siihen anturin paikalle kun orkkis osana ei ole saatavilla kuin anturillista pohjaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aijaa.. omassani ei ole tuota pyöreää kohtaa ollenkaan joka näyttää joltaki anturin paikalta.

                                    Mutta, kiitos neuvosta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

                                      Tossa minun öljypohjani. Kävin Fiksus liikkees täälä kauhavalla kysymässä uutta öljypohjaa ja vein ton omani vielä malliksi. Ei ne löytäny mulle samanlaista.. aika jännä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko näissä?
                                        http://www.carkone.fi/audi-audi-a4-(b5)-1994-1999

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tua 2.6 ja 2.8 12v näyttää samalta, kun minun oma, mutta harmi, kun ei ole itse sisäpuolelta kuvaa.

                                          Vein vielä kerran hitsattavaksi omani, jos ei se sen jälkeen pidä niin tilaan sitten uuden tuolta seekpartista.
                                          Viimeksi muokannut Tanehau; 23.1.2013, 23:43. Perustelu: lisäys

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kysy tuolta etka kyselystä...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Isäntä töis näytti taas taitojansa ja varsin mallikkaasti niitä osasi käyttää.

                                              Uudelleen hitsattu ja tämä ei ole enään normi öljypohja. Tämä on vähän raskaampaan käyttöön, koska öljypohja on reilusti nyt kaksikertainen vahvuudeltaan :) Siihen on hitsattu päälle toinen alumiinilevyn pala suoraan.

                                              Kuvat löytyy linkistä:
                                              http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

                                              Huomenna laitan sen kiinni ja toivon kovasti, että öljyt pysyis nyt tuvassa :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voisi olla,että kannattaisi testata tunkemanesteellä vielä.Aika paljon näköisesti"paippeja" joista öljy tulee ehkä vielä ulos. Ei tarvisi moneen kertaan jumpata pois.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

                                                  Ei päästäny ainakaan polttoainetta läpi testivaiheessa. Sielä se tällä hetkellä on käynnissä pihalla autokatoksessa ja lämmitän nyt sen hitaasti tappihi asti, että ei vaan enää mikään sauma ratkaeaisi.

                                                  Käynnistys hieman pelotti, koska auto oli seissyt 4 päivää pihalla ilman öljypohjaa. Kun kaadoin sisälämpöiset öljyt tupaan niin laitin vielä tunniksi lohkolämmittimen päälle ja sitte vasta käynnistin. Silti meinas takerrella vähän olevinaan, kun ei käynnistynyt ihan normaalisti ja sammutin samantien, koska kuulin hetkellisesti ylimääräistä ääntä, niinkuin olisi kuulunut nokista. Sitten käynnistin uudestaan ja kaikki kuullosti normaalilta.

                                                  Tosi söden näköinen tuli :P

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    1h käynissä pidon jälkeen öljypohja oli pitäny ja lähdin testilenkille jonka jälkeen saumat olivat vielä ehjänä, eikä öljyä nokuttanut mistään. Nyt pitää vielä tohtia antaa lämää, niin tietää kestääkö se.

                                                    Onko muutes kellää tietoa minkälainen paine moottorissa on kokoaika kun se käy tyhjäkäyntiä ja korkeita kierroksia?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noh, joka tapauksessa öljypohja on kestänyt. Sai omasta mielestä ihan ruhtinaallisesti jenkaa sunnuntaina ja tipantippaa nokottanut allensa.

                                                      Eli jos joku sattuu kolhaisemaan öljypohjansa niin kannattaa ottaa öljypohjankokoinen alumiinilevyn pala suosiosta ja hitsata se öljypohjan päälle niin saat täten tupla paksun öljypohjan ja pitävän sellaisen.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X