Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä vikaa F-letku voi aiheuttaa? (huohotusletku rikki)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä vikaa F-letku voi aiheuttaa? (huohotusletku rikki)

    Tutkin tuossa omasta koneesta sitä, ja näyttäisi siltä että öljyä on jostain sen juuresta vuotanut. Itse F-letku ei ole rikki, mutta siitä taaksepäin menevä letku ehkä.

    Eikös se ole ihan pelkkä huohotusletku?

    Mitä muuta haittaa sen vuotaminen voi tehdä kuin tuota öljyn vuotamista? Sehän menee suoraan myös imusarjaan, eli kaipa se voi aiheuttaa myös ahtovuotoja.

    #2
    Se aiheuttaa ahtovuotoa - paineistus kertoo tämän selvästi. Ja ahtovuoto on meidän kaikkien vihollinen, tai ainakin meidän turboautojen omistajien vihollinen!

    Tuo öljyvuoto viittaa siihen että vuotaa, omassa oli halkeama F:n ylä ja keskisakaran sisäpuolella ja sitä ei huomannut ellei letkua venytellyt. Kaverin S4:ssa sama juttu.

    Nimim. 5 (viisi) eri ahtovuotoa...

    Comment


      #3
      Juu ahtovuotoa ja öljysumua konehuoneeseen kovilla ahdoilla eli tuttu juttu :)

      Comment


        #4
        Joo, eli kannattaisi varmaan rakennella uusi letku tuohon nyt samalla kun kone on irti. Tuon takaa lähtevän letkun irroittaminen siitä huohotinhaaroittimesta on vähän hankalaa, pitääkö se vuolla auki, vai kuinka se irtoaa? Vetämällä ei lähde millään.

        Vielä kun joku osaisi antaa sopivan letkun sisäpaksuuden tuohon niin osais ostaa sen kaupasta valmiiksi ennen tallille menoa.

        Varmaan samalla kannattaisi tehdä painetesti, kerran kun osat on helposti purettavissa jos joku vuotaa. Mikäs letku sieltä piti irroitttaa ennen painetestiä ettei puske öljyjä imusarjaan/kateille tms? Ola ainakin tietää, mutta enpä enää muista mikä se oli...

        Edit: Tuli nyt sitten irroitettua sekin osa moottorista. Se lähti ihan puukolla, ja oli mennyt todella hauraaksi. Tuo letku on luultavasti monella muullakin kovettunut niin että hajoaa pienestäkin taivutuksesta. Letkun sisähalkaisija saa olla 12 mm, se käy tuon vanhan tilalle. Toiseen päähän tarvii jonkin liittimen joka on paksumpi (ehkä 14mm), se menee siihen F-letkun alaosan takaiskuventtiiliin. Tuosta letkusta ei periaatteessa pääse ahtopaineet karkuun koska tuo takaiskuventtiili sen estää (jos toimii), mutta alipaineet pääsee. Tuota samaa haurasta letkua on yhteensä viidessä kohtaa, ja periaatteessa ne olisi kai hyvä vaihtaa kaikki samalla.

        Comment

        Working...
        X