Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2E pätkii...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tässä karkea kuvaus lämpöaikakytkimen toiminnasta eri lämpötiloissa:

    -20C 6s...+35C 1s

    Eli -20C lämpötilassa kytkin on "auki" 6 sekuntia lähtien siitä, kun startti alkaa pyörimään. +35C lämmössä se on "auki" sekunnin. Muut arvot on melko lineaarisesti siltä väliltä. Kk-suutin siis suihkuttaa silloin, kun toi kytkin on "auki". Mainittu lämpötila tarkoittaa koneen lämpötilaa, ei ilman.

    Testaus tapahtuu näin: Irroita kk-suuttimen liitin (sullahan on se jo irti). Irroita vaikka sytkäpiuhat tai puolanjohto, jotta kone ei käynnisty. Kytke yleismittari kk-suuttimen piuhan napoihin. Mittari jännitteenmittaukselle. Starttaa konetta ja mittaa aika kuinka kauan jännitettä tulee. Pistä ylös moottorin lämpötila ja vertaa noihin em. arvoihin. Esim 0C lämmössä suuttimelle pitäisi tulla jännitettä n. 2 sek. ajan. Mittaus kannattaa tosiaan tehdä kylmästä koneesta, jolloin voidaan olettaa koneen lämpötilan olevan sama mitä ulkolämpötila on.

    Jos lämpöaikakytkimen kytkentäaika poikkeaa em. arvoista, niin silloin se on viallinen.

    Kannattaa myös tehdä toi mittaus koneen ollessa käynnissä ja erilaisissa koneen lämpötiloissa. Pääsääntöisesti kk-suuttimen piuhaan ei saisi tulla jännitettä lainkaan koneen ollessa käynnissä, siis jonkun aikaa startin jälkeen.

    Comment

    Working...
    X