Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 AAH tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.8 AAH tehoton

    No niin jos jotakuta kiinnostaa niin kirjoittelen tällaisesta aiheesta ja infoon kun asia etenee. Eli puhti on kadonnut. 3000 kohalla menee ihan jees ja sitten pikkuhiljaa puutuu ja ennen 4000 on erittäin iso tehon puute ja sit 4000 jälkeen ei tapahdu paljon mitään. G techillä käytiin mittailee 11 sek 0-100 eli ei mee mihkään. Huomenna vaihdan lamdat ja sitten katit.

    P.S Nää audit on ihan miinoja...

    #2
    Miinojaha nämä.

    Mun mielestä AAH:sta ja V6:sta on paljon juttua täällä. Myös käyntiongelmista ja tehon puuttesta.

    Comment


      #3
      Katsotaanhan ensin kun lambdat vaihdat niin auttaako, jos ei niin sitten huudetaan ilmamäärämittaria.
      Ja miten tuo puhti on kadonnut, kerrasta vai hiljalleen vai ostitko vasta ja huomaat ettei mee "mihinkään"?
      Kuten Petri sanoi kaikki AAH:n käyntiin ja tehoihin liittyvät asiat on kyllä aika perusteellisesti käsitelty aiemmin!

      Comment


        #4
        tehot_ on

        Eli huomattavasti auttoi kun laittoi sen putken kiinni joka ohjaa imusarjan pituutta. Edelleenkään ei ole mielestäni voimaa kun 940 turbo volvolle jää kuin istumaan lähdössä...=) Ehkä kuskissa vika. Vaihdan seuraavaksi lamdat,putsasin jo ilmamäärämittarin sit on tarkoitus laittaa tuo lastu jonka sain oston yhteydessä ja sitten kattien tilalle suorat putket ja sit dynolle niin loppuu tämä mun pers dyno päivittely.

        Comment


        • #5
          Tohtiikos tuota ilmamäärämittaria putsata millä tahansa aineella? Käykö esim Multikleen rasvanpoistoainespray vai pitääkö olla jotain tiettyä ainetta?

          Comment


            #6
            putsasin sellaisella elektroniikka cleanerilla. se on ihan jees.

            Comment


              #7
              Faijan B4 2.0E:n ilmamittarin käsittelin aseöljyllä ja sen jälkeen se alkas toimimaan kuin kello. Kyseessä oli se sähkömekaaninen "vessankannen" seuraaja.

              Comment


                #8
                Perinteisiä rasvanpoistokliinereitä en ruikkisi, mutta tuo elektroniikkaputiikeista saatava kliineri on vallan mainio tuohon. Muistakaa lukea tuo Juha-Matin viesti tarkasti että huomaatte kyseessä olevan K-jetronikki. Eli kuumalankamittariin ei kukaan mene sitten ruikkimaan mitään öljypohjaista...

                Comment


                  #9
                  Ei tainnu toi B4 olla koojetti, taitaa olla ihan ensimmäisiä "motronikki protoja", eli koojettiä ei ole. Mut toi ilmamäärämittari mua oikein ihmetyttyi ku sitä purkasin tutkin sen sielunelämää.

                  edit: mut ennen putsaamista/huoltamista kannattaa tosiaankin tutkia että onko kyseessä kuumalanka maffi vai joku mekaaninen käkäkit, toi kuumalanka ei kuulemma oikein tykkää minkään laisesta rasvasta.

                  Comment


                  • #10
                    AAH Maffin puhdistus ja paljon muuta, esim HowTo osiossa

                    http://audi12v.home.comcast.net/

                    Muuan Mance niminen herra on kunnostautunut AAH moottorien virittämisessä Audiworldin 12v development palstalla....

                    http://forums.audiworld.com/12v/

                    Comment


                    • #11
                      Lainataan vanhaa keskustelua. Potilaani A6 2.8 30V AHA koneella. Pienilä kierroksilla pelaa mielestäni aikalailla normaalisti, kun kierrokset lähellä 3500rpm meno puutuu totaalisesti. Kun saa sen verran kiihtymään että kierrokset reilu 4000rpm alkaa taas kiihtyä suht normaalisti. Missähän vika? Vikakoodeja ei ole, toisella maffilla kokeilin mutta ei vaikutusta.

                      Viimeisimpänä huoltona vaihdettu molemmat nakutustunnistimet, en vaan osaa sanoa oliko tämä vika jo ennen niiden vaihtoa kun silloin oli nykimis vaivaa ja ei ennen uusien nakutunnistimien vaihtoa tullut juuri kiihdyteltyä. Aiemmin oli siis naku bank 2 vikaa, ja myös satunnaista vikakoodia evapista mutta sitä ei nyt näkynyt.

                      Ennen näitä nakutunnistin yms. oireita pelasi niinkui pitääkin. Ideoita mitä kokeilla?

                      Comment


                      • #12
                        Lainasin bensanpainemittarin, paineet noin 4.5bar ilman säädintä ja säädin kiinni pikkaisen vähemmän. Pitäis olla ok. Pitää vielä vaihtaa bensansuodatin huomenna jos on tukkoinen ja tuotto ei riitä kierroksilla.

                        Evap on vcds output testin mukaan kunnossa mutta ei se kyllä naksu ollenkaan, eikös sen pitäisi naksua?
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Imusarjan "läpät"? Kierrokset täsmäis ainakin.

                          Comment


                          • #14
                            Se niitä ohjaava venttiili vaikuttaa toimivan, kun letkusta imee on tiukka vastus ja vipu liikkuu eli toiminee kuten pitää. Ja ehkä se puutuu jo heti 3000rpm paikkeilla kuitenkin.

                            Comment


                            • #15
                              Bensansuodatin ja tulpat tuli kokeeksi uusittua, eipä merkittävää vaikutusta. Jotenkin epäilys kohdistuu tuohon N80 evappiin kun siitä oli itseasiassa vikakoodikin muistissa joskus tässä kesällä, ei tosin ole tullut takaisin. Pitäisikös sen käytöksen muuttua kun moottoria kuormittaa? Tänään tyhjäkäynnillä se "sykytti" muttei siitä kyllä selkeää naputus ääntä kuulunut niinkun nuo yleensä tuppaa naputtamaan. Välillä on sihahtanut kun avaa tankinkorkin ja ollut hiukan hankala tankatakkin, onko tuosta johtuvaa oireilua?

                              Niin ja kiihdyttäessä jossain about 4500rpm paikkeilla veto lisäytyy vielä huomattavasti, liekkö se kierrosalue missä imusarjan pituus muuttuu?

                              Comment


                              • #16
                                Tämä selvisi vaihtamalla nakutustunnistimet uudelleen, ei pelannut tarvike tunnistimet.

                                Comment

                                Working...
                                X