Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suutinta irrottaessa o-rengas tippui koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suutinta irrottaessa o-rengas tippui koneeseen?

    Noniin, eli kävi erittäin ihanasti kun piti kattoa mitkä suuttimet siellä audissa on.

    Nostin siis suuttimen irti imusarjasta ja kappas, ei ollutkaan o-rengasta eikä sitä lukiteholkkia enää paikallaan.

    Mikäs neuvoksi, kone taas kerran levälleen ja onkimaan sitä vai mitäs?

    Kumia ja muoviahan ne taitavat olla niin ei taida suurta tuhoa saada aikaan, vai oonko ihan väärillä jäljillä?

    Saakohan niitä o-renkaita ja lukiteholkkeja varaosina?

    Kyllä taas koetellaan, mut elämä vissii on, vai mitä ne nykyää sanoo...

  • #2
    Ootko tarkistanu jos imuvena auki? Itellä kävi kerran samoin, mutta imusarjasta se suutin holkki irti ottamalla sain kaivettua venan päältä sen o-renkaan rautalangalla.

    Comment


    • #3
      Olisko ihan pölynimuri, jesaria ja vaikka puutarhaltkun pätkä hyvä konsti?

      Comment


      • #4
        En sitä tutkinu sen tarkemmin siinä raivonpuuskassa. Pitää tota imuria kokeilla, sitten ens viikon loppupuolella ku pääse pois koulunpenkiltä.

        Saako niitä o-renkaita ja lukitusholkkeja mistä helpoiten?

        Comment


        • #5
          Toi imuri on hyvä yhdistettynä vaikka 10mm paksuun letkuun. Samalla sipistelee emännän sukkahousuista palasen jesarilla kiinni, niin näkee mitä on saanut haaviin.

          Todennäköisesti se muovinen "lukituslevy" on kuumuudesta kovettunut rusketuksen kera ja irroittaessa haljennut. Itsellä se halkesi o-rengasta vaihdettaessa. Ostin Finjectorin Markolta muutaman käyttämättömän suuttimen edullisesti ja porasin surutta suuttimen kärjen seinämän ohkaisemmaksi HSCO terällä. Loppu seinämän palkeen pyyhkäisin mirkelillä pois ja irroitin "lukituslevyn" siirtäen sen vanhaan suuttimeen. Aikas varovasti saa sitten mirkelöidä, koska muuten ei enään tahdo pysyä paikoillaan. Tosin noita lukituslevyjä kyllä saa englannista pienellä varauksella, mutta se kestää!!

          O-renkaita saa ihan kappaleittan Audin varasosatiskiltäkin.

          Comment


          • #6
            Eikös noi o-renkaat ole ihan perus Bosch tavaraa. Saa puolta halvemmalla tavallisesta puljusta, toki jos yksittäisiä ostaa niin ei siinä talouskaadu.

            Comment


            • #7
              Taitaa olla, mutta ainakin esimerkiksi Tampereelta Top-osista saa huomattavasti edullisemmin kappaletavarana. O-renkaiden fyysiset mitat helpottavat asioidessa.

              Comment


              • #8
                Kiitos vaan kaikkien vastauksista!

                O-renkaat ei siis tule olemaan ongelma. Mutta lukiterenkaat taitaa olla hankalammat.
                Mietin tossa, että olisko se ihan tyhmä idea laittaa sinne ihan normi metallinen lukiterengas, jos niitä muovisia on niin hankala saada?

                Comment


                • #9
                  Eiköhän se ole muovinen ihan tarkoituksella.

                  Oisko näistä kuvista apua..
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Mikael, taidat tarkoittaa näitä kuvissa olevia muovi-osaa, joka kuvassa on vaalean värinen? Ja Jouni tarkoittanee tuota metallista lukitus klipsiä.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Marko, kyllä juurikin tuota vaaleata muoviosaa. Onko sulla tietoa mistä niitä kannattaisi lähtä kyselemään?

                      Comment


                      • #12
                        "Finjector / Marko" ja firma on Helsingissä. Kuten mainittu, niin osan saantiin joutuu varautumaan pienellä varauksella saannin suhteen. Ne kun tulee Englannista ja erikoistilauksena muistaakseni.

                        Vanhoista saman sarjan suuttimistakin noita saa, mutta ne kun ovat kovettuneita yleensä pidemmän käytön jälkeen, niin oletettavasti halkeaa asentaessa/irroittaessa =(

                        Comment


                        • #13
                          Googlailin vähän ja löytyy jotain mm. hakusanoilla "bosch pintle washer" tai "bosch pintle cap"

                          http://www.ebay.co.uk/itm/BOSCH-TYPE...#ht_563wt_1149

                          Mutta tarkemmin pitäs tietää suuttimen tyyppi, että löytää oikeaa kokoa.

                          Tuolla oli jotain myös:
                          http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/3/

                          Comment


                          • #14
                            Helvetti sentää ootte hienoja miehiä, kiitos taas avuista! :D
                            Täytyypä tuonne finjectorille ottaa yhteyttä.

                            Tämä on ollu sen verran pitkä ja haastava projekti kokonaisuudessaan, että ilman teitä avuliaita ois tullu äitiä ikävä. Suuttimien mallia olin tarkistamassa, että osaa kaveri tehdä sopivan ohjelman audiin, mut sitte tuli taas pikku mutka matkaan, mut ei passaa lannistua.
                            Ehkä se tästä iloksi muuttuu ja saan kaikki ~ 350 hp tielle. :p

                            Comment


                            • #15
                              Nonii, nyt pääsin taas auton kimppuun.
                              Viikolla päätin sitte, että otan kaikki suuttimet irti ja käytän suutinhuollossa ja mittauksessa, vaihtaa kaikki tiivisteet jne. ja tarkistaa virtaukset. Noh, jokaisestahan ne o-renkaat tippu imusarjaa ja puolet oon nyt saanu imuroitua sieltä.
                              Mutta voiko ne vahingoittaa moottoria jos ne on päässy tipahtamaan ja männän päälle? Vai sulaako ne siellä ja tulee savuna ulos? Ei millään viittis alkaa kantta irrottelee...

                              Comment


                              • #16
                                Enempää asiasta tietäneenä tuli vaan mieleen että eikö niitä voi tulpanreijästä imuroida?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei helvetti, tunnenpa itteni sitte todella tyhmäksi, tai kyllähän mä varmaan oonki jos totta puhutaan.:D joo eiköhän ne sieltä jollain ilveellä saa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt tarttee kysyä, että mitenkä sä ne "kaikki" onnistuit tiputtamaan sinne venttiilien/männän päälle? Irroititko vedon hetkellä jotenkin vääntämällä suuttimia vai..? Koska ei ole ainakaan itselleni tullut koskaan vastaan tilannetta, jossa yksikään olisi hajonnut irroittaessa "kop kop" :)

                                    Jos helpotusta haluaa, niin imusarja irti, ellei tule imusarjan suutinreikien kautta ulos venttiilien päälle jääneet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En kyllä tiiä itekkä, miten ne kaikki sinne halus tippua. Yksi syy on varmaan se, että auto on seissyt hetken niin kaikki paikat nihkeenä. Ne kaks lukiterengasta mitkä oon saanu sieltä on kyllä ehjiä.
                                      Mut ehkä se tästä...
                                      Suuttimet menee huomenna "huoltoon" ja mittaavat virtaukset samalla. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt ois suuttimet kondiksessa, mut vielä on yksi o-rengas ja lukiterengas männän päällä, kuvailin pytyt "käärmekameralla". ja päädyin siihen, että siellähän ovat, kantta en ala irrottamaan, ku justii äsken se on lyöty läjään. :D Ja eihän ne mahdu tulemaan ulos tulpanreijästä, vaikka hyvä ideahan se olikin.

                                        Voin sitte tulla taas kiroamaan, jos lakkaa kone pyörimästä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Älä ny hyvänen jestas lähde starttailemaan jos siellä jotain ylimääräistä metallia heiluu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei sentäs metallia. Kumia ja muovia. =)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Uskaltaako/auttaako mitään/onko edes mahdollista jollakin ruuvvarilla tai vastaavalla halkaista tai muuten pienennellä niitä ja sitten imasta tulpanreijästä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kivasti kun jää venttiililautasen ja kannen väliin, niin mäntä iskee venttiilin kieroksi, ja sitten se tippuukin männän päälle. Tosin sittenkään on turha ottaa kantta pois, kun vaihtokone on paljon edukkaampi vaihtoehto :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sitäpaitsi kumisillakin irto-osilla on todistetusti saatu ahtimen siipiä rikki, imupuolelta tosin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mä kyllä kovasti väittäisin, että se millin paksunen muovirinkula antautuu kyllä jos joutuu lautasen väliin. tiiä sitte. :D justii uudet männät ja veivit vaihdettu ja kansi viritetty...
                                                    taidan nukkua yön yli ja miettiä huomenna uudestaan. :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja mixfo Näytä viesti
                                                      taidan nukkua yön yli ja miettiä huomenna uudestaan. :)
                                                      Toivottavasti viisastut yön yli, hyvää yötä!!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Olisko kokeilemisen arvonen juttu että ottaisit imusarjan irti, käännät koneen niin että ko. pytyn imuvenat auki ja paineilmaa tulpanreiästä roppakaupalla?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Saisko jollain koukulla vedettyä ulos tulpan reiästä? o-rengas ainakin antaa periksi, ja luulisi tuon lukiterenkaan sen verran taipuvan myös.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            jos jätät ne romut sinne männän päälle, ni mielstäni son vähän sama ku polttelis satasia.. sitäkin suuremmalla syyllä, jos kone vasta niputettu. kuitenkaan se hatun irroitus ei ole monen tunnin homma.

                                                            Comment

                                                            Working...