Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ja S4 puolien erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 ja S4 puolien erot

    Tulipa tuossa toissapäivänä haettua profiilin mukainen auto Virosta, ja heti Suomen puolelle päästyä pimeni yksi puolista. Eestipojan virityksenä autossa oli S4:n puolat ja nyt heitin sekaan yhden A4:n puolan mallia motonet. Kysymys kuuluukin, että onko puolissa juurikaan mitään käytännön eroa? Vai olisiko suositeltavaa vaihtaa myös muut puolat samaan sarjaan?

    Lisäkysymyksenä, mikä mahtaa olla helpoin tapa tunnistaa moottorityyppi autosta? Vaijerikaasu siinä ainakin on, että sulkee ilmeisesti jonkin vaihtoehdon pois laskuista..

    #2
    Luultavasti AEB.
    Löytyy varustetarrasta varapyöräkotelosta.
    tietääkseni 1.8T ja S4 puolat on samoja joissakin malleissa.

    Comment


    • #3
      Ainakin tuossa profiilin 1.8t:ssä (AEB) lukee puolissa S4 muiden audin merkintöjen ohessa, ovat toimineet hyvin ainakin sen 3-4v mitä tuo A4 on itsellä ollut.

      Comment


        #4
        Ei se S4-merkintä puolissa tarkoita millään tapaa automallia. Sama puola 058 905 105 käy noihin vanhempiin 1.8T:ihin ja 2.7bit:ihin.

        Moottorikoodi taitaa löytyä myös moottorin suojamuovin alta kanteen hakattuna, jos ei jostain syystä pitäisi varustetarran tieto paikkaansa. Mutta eiköhän se ole AEB.

        Comment


          #5
          Moottorikoodi on jakohihnakotelon oikealla puolella sylinterikannessa (AEB).

          Comment

          Working...
          X