Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 NG Polttoaine

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.3 NG Polttoaine

Oletteko tankanneet omiin ng koneisiinne 95 vai 98 oktaanista bensaa? Onko eroja käynnissä/kulussa ja kulutuksessa?

ei ole NG:tä. Ajele vaan 95:lla, tuskin taitaa olla muuta eroa mihinkään kuin hinta.

Comment

95:sta. Sitä tuo valmistajakin neuvoo laittamaan.

Comment

Ysikasia vähintään olen tankannut, vaikka en moottorin käynnissä ole huomannut hirmuista eroa 95:een verrattuna. Käyttöohjekirja sanoo 98 oktaanista suositeltavan.
        Internet sanoo sitä sun tätä sivustosta riippuen, mutta enemmän olen löytänyt NG:lle suosituksia 98:n käytöstä kuin 95:n.
        Onhan NG:ssä puristussuhdekin melkoisen suuri eli 10:1. Toisaalta siinä on myös nakutustunnistin ellei kaksikin moista?

Comment

Ysivitosella siinä hyvin pärjää.

Comment

Itse huomasin pienen eron ng:ssä 95 ja 98 välillä. Vaikkakin tuolla ylempänä neuvon 95 laittamaan, taidan nyt kääntyä 98 puoleen. Kulutus tippui arviolta 0.3-0.4L ja veti paremmin yläpäästä. Velipoijka allekirjoitti myös edelliset väittämät kun neuvoin kokeilemaan 98:sia.

Comment

Ei ole mullakaan mustaa valkoselle, mutta 98:lla tuntuu pääsevän huomattavastikin pidemmälle ja viisari laskee hitaampaa. Tästä syystä ei tuo 98 tunnu niinkään lompakossa 95:een verrattuna, vaikka melkein pakkohan sen halvempaa on olla ajaa ysivitosella ajella.
              Pitäisi ihan vaikka testata empiirisesti. :)

Comment

Working...
              X