Kyseessä on ensimmäinen Audi ja myös ensimmäinen bensaturbo joten en tiedä onko tämä ihan ominaisuus vai ei.
Kyseessä on Audi 200 tq 3B-moottorilla. Ongelma/ominaisuus on se, että jäähdyttäjänpuhallin lähtee päälle jo ennen kuin lämpömittari on 90. Puhallin käy lyhyitä vajaa 10s pyrähdyksiä. Mittasin IR-mittarilla ylävesiletkusta ja lämpötila vastasi aika hyvin mittariston lukemaa. Ilmastointi ei ole päällä. Aiemmissa autoissa olen tottunut siihen, että puhallin lähtee päälle vasta 100asteen tietämillä ellei vähän ylikin.
Puhaltimessa ilmeisesti pitäisi olla useampi nopeus, mutta tuntuisi että se lähtee aika suurella nopeudella päälle, kun tyhjäkäynnillä koneen kierrokset laskee selkeesti puhaltimen startatessa.
Mietin, että mikähän tuossa pitäisi olla termostaatin lämpötila? Nyt kone tuntuu jäävän alle 90 asteen käyntilämpöön.
Lueskelin myös foorumilta, että tuossa ilmeisesti pitäisi olla jokin jälkijäähdytyssysteemi. Viestit oli kuitenkin sen verran vanhoja, että linkit kuviin oli jo vanhentuneet eivätkä toimineet. Ilmeisesti siellä on kaksi vesipumppua ja toista käytetään jälkijäähdytykseen? Kuulostaa nimittäin siltä, että ajon jälkeen kun sammuttaa moottorin, että se keittäisi kannessa.
Kyseessä on Audi 200 tq 3B-moottorilla. Ongelma/ominaisuus on se, että jäähdyttäjänpuhallin lähtee päälle jo ennen kuin lämpömittari on 90. Puhallin käy lyhyitä vajaa 10s pyrähdyksiä. Mittasin IR-mittarilla ylävesiletkusta ja lämpötila vastasi aika hyvin mittariston lukemaa. Ilmastointi ei ole päällä. Aiemmissa autoissa olen tottunut siihen, että puhallin lähtee päälle vasta 100asteen tietämillä ellei vähän ylikin.
Puhaltimessa ilmeisesti pitäisi olla useampi nopeus, mutta tuntuisi että se lähtee aika suurella nopeudella päälle, kun tyhjäkäynnillä koneen kierrokset laskee selkeesti puhaltimen startatessa.
Mietin, että mikähän tuossa pitäisi olla termostaatin lämpötila? Nyt kone tuntuu jäävän alle 90 asteen käyntilämpöön.
Lueskelin myös foorumilta, että tuossa ilmeisesti pitäisi olla jokin jälkijäähdytyssysteemi. Viestit oli kuitenkin sen verran vanhoja, että linkit kuviin oli jo vanhentuneet eivätkä toimineet. Ilmeisesti siellä on kaksi vesipumppua ja toista käytetään jälkijäähdytykseen? Kuulostaa nimittäin siltä, että ajon jälkeen kun sammuttaa moottorin, että se keittäisi kannessa.
Comment