Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aeb öljynpaine valo.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• aeb öljynpaine valo.

Profiilin kulkineessa pari päivää sitten syttyi tyhjäkäynnillä öljynpaineen varoitus valo. Olin risteyksessä pysähdyksissä joten kone heti sammuksiin. Öljyn määrän tarkastus. Hetken päästä uusi startti ja kaikki ok. Olen ajatellut sen jälkeen pari päivää pintakaasulla taajamissa ilman ongelmia. Onko tämä automaattisesti öljypohjan irrotus hommia. Auto on vuotanut hieman öljyä jonkin aikaa öljynsuodattimen jalan luota.
    Missään vaiheessa ei ole kuulunut ylimääräisiä ääniä koneesta.
    Miten kannattaisi edetä?
    LL öljyjä ei ole käytetty koskaan ja autolla on ajettu 295tkm.
    Voiko öljynpaine anturi tehdä noin jos vuotaa?
    Viimeksi muokannut kaismat; 3.11.2011, 16:46.

Syttyykö valo vain kuumilla öljyillä ja pienillä kierroksilla? Jos kyllä, niin pumppu voi olla kulunut.

Comment

Ei ole aikaisemmin eikä ko. Tapauksen jälkeen valo palanut. Eli ei säännönmukaisuutta ;-). Ko. Tapauksessa oli moottori lämmin ja kierrokset pienet

Comment

Itsellä entisessä kulkineessa sama vika ilmeni samoissa olosuhteissa.. Öljypumpun vaihdolla siitä selvisi. Mutta kannattaa kuitenkin se sihti ensin tarkistaa, ettei ole tukossa.. Ilmeisesti jonkinmoinen "tyyppivika" AEB:ssa tuo öljypumppu..

Comment

Ei taida riskinotto kannattaa näissä öljynpaine asioissa, joten tänään varasin ajan öljypumpun vaihtoon laakkoselle. Yllätys oli suuri kun laakkonen sanoi vaihtavansa osan 2.5 tunnissa. Paikalle myös plussaa kun hyväksyivät, että tuon itse pumpun, öljyt ja suodattimen. Tekevät pelkän työn.
          Viimeksi muokannut kaismat; 4.11.2011, 21:11.

Comment

En oo tuohon pumpun sijaintiin perehtynyt, mutta eikö näissä pumpun vaihto edellytä öljypohjan irroitusta? silti tuo 2.5tuntia kuulostaa vähältä.
            Viimeksi muokannut juudas; 4.11.2011, 20:23.

Comment

Juu kyllä se öljypohjan pois otattaa. Aika nopeasti meinasivat tehdä.

Comment

Kyllä minäkin ihmettelin tuota aikaa. olin jo varannut viikon päähän pienemmältä korjaamolta ajan, mutta kun kuulin tuon laakkosen hinnan työlle (220e), kannatti vaihtaa pajaa:). Katsotaan mikä on todellinen aika, hinta on jo lyöty lukkoon.
                Joskus muinoin passatin 3pg kytkin remontissa meni pari tuntia pitkäksi arviosta. Lasku oli kuitenkin mitä sovittiin.

Comment

Working...
                X