Kävin kyselemässä paikallisen tarjonnan, tarjoaavat ainoastaa letkulämmitintä. Eikö tosiaan ole säteilylämmitintä tarjolla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorinlämmitin A8 BFL?
Collapse
X
-
Minä laitoin viime talvena tuohon vanhemmanliiton kasiin (AEC) letkulämmittimen ja olen ollut ihan tyytyväinen. Lämmittä kohtuu hyvin kookkaan vastuksen ansiosta, joka on osaksi toisen kannen sisällä. Luulin kyllä että eihän se lämmitä kun toista puolta, mutta tuntuuhan tuo toinenkin puoli lämpiävän.
-
AKG/ABZ on kanssa "letkulämmitin" se mitä Defa tarjoaa. Viime syksynä laitoin ja varsin rapsakasta talvesta huolimatta pelasi ihan jees. Tuossa se tuli kuskin puoleisen lohkon ylävesiletkuun ja työnnetään noin 70-80% sinne kannen nestetilaan eli ei sinänsä ole suoranainen letkulämmitin vaikka letkussa onkin kiinni.
Ja sen mitä noita kyselin ja selvittelin tuntui yleinen käsitys olevan että säteilylämmitin sitten jos mitään muuta ei ole tarjolla. Harakoita kai niillä enemmän lämmitellään.
Comment
-
Ja sen mitä noita kyselin ja selvittelin tuntui yleinen käsitys olevan että säteilylämmitin sitten jos mitään muuta ei ole tarjolla. Harakoita kai niillä enemmän lämmitellään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikak Näytä viestiNiin se on vähän miten asiaa ajattelee. Jotenkin kuitenkin omaa mieltä lämmittää tuossa BFB:ssä kun 30 asteen pakkasella se säteilylämmitin lämmittää öljypohjan kylkeä = öljyjä eikä pelkästään harakoita.
Käsittääkseni, voin tietysti olla hyvin väärässäkin, koko säteilylämmitin idea kehiteltiin sen takia kun myydään karvalakkimalleja karvalakkimaihin ja autoon ei rastiteta automaattisesti Webasto / Eber vaihtoehtoa ja pitäisi sitten kylmässäkin ajaa.
Edit: Niin ja itse asiaan liittyen kai siihen d3 A8 koneeseenkin jotain säteilylämmittimiä saa. Yleismalleja tai jotain. En osaa sanoa miten pätevä ratkaisu se olisi käytännössä. Ko ajoneuvossakin taitaisi arvonmukaista olla se polttoainekäyttöinen lisälämmitin mutta omassakin d2 se jäi kyllä hankkimatta. :P
Comment
Comment