Eli auto on c4 korinen a6 quattro 2.6 koneella ja manuaali askilla.
Mittarissa 240tkm.
1. ja 2. vaihteella täydellä kaasulla kiihdyttäessä pitää jostain takapenkkien/ takajalkatilan suunnalta metallista kolinaa.
Kolina yltyy vauhdin kasvaessa, mutta häviää kun painaa kytkimen pohjaan/ lopettaa kiihdyttämisen/ kiihdyttää esim. ½kaasulla.
Kolinaa ei kuulu isommilla vaihteilla kiihdyttäessä, eikä tasakaasulla ajettaessa. Kolinaa ei kuulu joka kerralla kun kiihdyttää.
Joku laahaava/ metallihelinä kuuluu moottorijarrutuksella tai vapaalla rullattaessa, mutta en tiedä onko se vika vai quattron ominaisuus.
Auton alla tuli tänään ryömittyä, ja ainakin tukilaakeri näytti päällisin puolin ehjältä. Samalla tuli tsekattua ettei pakoputki/ mikään lämpöpelti pääse hakkaamaan kardaania vasten ajossa. Kaikki pakoputken, moottorin, ja laatikon tukikumit olivat ehjiä myöskin.
Vastaavanlaisen äänen saa aikaiseksi kuin jos esim. naputat ruuvimeisselillä tms metalliesineellä kardaania.
Ehdotuksia, vinkkejä?
Mittarissa 240tkm.
1. ja 2. vaihteella täydellä kaasulla kiihdyttäessä pitää jostain takapenkkien/ takajalkatilan suunnalta metallista kolinaa.
Kolina yltyy vauhdin kasvaessa, mutta häviää kun painaa kytkimen pohjaan/ lopettaa kiihdyttämisen/ kiihdyttää esim. ½kaasulla.
Kolinaa ei kuulu isommilla vaihteilla kiihdyttäessä, eikä tasakaasulla ajettaessa. Kolinaa ei kuulu joka kerralla kun kiihdyttää.
Joku laahaava/ metallihelinä kuuluu moottorijarrutuksella tai vapaalla rullattaessa, mutta en tiedä onko se vika vai quattron ominaisuus.
Auton alla tuli tänään ryömittyä, ja ainakin tukilaakeri näytti päällisin puolin ehjältä. Samalla tuli tsekattua ettei pakoputki/ mikään lämpöpelti pääse hakkaamaan kardaania vasten ajossa. Kaikki pakoputken, moottorin, ja laatikon tukikumit olivat ehjiä myöskin.
Vastaavanlaisen äänen saa aikaiseksi kuin jos esim. naputat ruuvimeisselillä tms metalliesineellä kardaania.
Ehdotuksia, vinkkejä?
Comment