Tekis mieli tsekata/putsata öljysihti otsikon autosta. Onkohan miten v-mäinen homma irrottaa öljypohja? Lukasin tuossa yhden ketjun tuosta A4:n öljypohjan irroituksesta ja ei kuulostanut miltään yksinkertaisimmalta hommalta... Onkohan tuon öljypohjan irroitus yhtä hankala homma vajaaveto A3:n?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 8L vajaaveto - öljysihdin puhdistus
Collapse
X
-
-
-
Ei noissa poikittaisissa kovin usein saa sihtiä siihen tapaan tukkoon kun pitkittäisessä koneessa.
Öljyn tilavuutta kun on paljon enemmän kuin pitkittäisessä koneessa ja öljypohjan muoto on erilainen, jonka takia pohjalle kertynyt kuona levittäytyy tasaisesti koko pohjan alueelle, eikä siihen sihdin alle.
Enkä ole kuullut että, yhtään sihtiä olisi mennyt tukkeeseen jos käytetty normaalia 15tkm öljynvaihto väliä. Toki jos on vetänyt LL öljyillä 60tkm väliä ja kerännyt koko koneen täyteen paskaa, on sihdin tukkeentuminen mahdollista.
Comment
-
Juu, poikittaiseen on helppoa vaihtaa pohja kun kaikkiin ruuveihin pääsee käsiksi alta, ja tosiaan on liimalla tiivistetty. Ja en usko että sihti on samaa mallia likainen kuin pitkittäisissä koneissa, mutta samalla sen siinä putsaa.
Jos tarviit pohjaa tai liimaa niin molemmat löytyy ylimääräisenä.
Comment
-
-
-
Jos mittaristosta löytyy auto-check toiminto tai ajotietokone, niin todennäköisesti anturi pohjasta löytyy :)
Comment
Comment