Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paisuntasäiliössä pyörteilee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paisuntasäiliössä pyörteilee.

    2.0 fsi koneinen -05 sportbackkini hukuttaa jäähynesteitä. Hiljakseen katoavat, max - min väli n. 3000 km. Öljyt ja jäähynesteet kunnossa, eikä sisälläkään mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Vuotoa en ole löytänyt, mutta searchin avulla mahdollisiksi syypäiksi löytyi vesioksantiiviste tai vesilaippa. Mistähän noita lähtis ettimään?

    Huomasin tänään kun Fortéja koneessa pyöritin, että paisuntasäiliössä näkyy pientä pyörteilyä, ei siis kuplimista ja vain vaivoin näkyvää. Onkos tuo normaalia, en aikaisemmissa kulkineissani ole moiseen törmännyt.

    Kaikkea pientä harmia tossakin mokomassa ollu rupee jo ärsyttämään, mutta kun ei viittis vaihtaakkaan, ku tolla ambition varustelulla niin hyvä ajella...

  • #2
    Kyllä siellä pyörre käy koneen käydessä termostaatti avoimena, eli ihan normaalia. Jos jätät täyttämättä, putoaako minimin alle?

    Comment


    • #3
      Joo putoaa kyllä, siinä vaiheessa kun ajotietokone rupeaa herjaamaan, niin säiliö on jo melkosen kuiva. Kun tietäis varmasti ettei nesteitä polta, ni vikahan ei hirmusti vielä ahistais, tosin kun se nyt vuotaa/polttaa sitä, niin eihän se tilanne ainakaan parempaanpäin mene.

      Pystyisköhän päästöistä mittaamaan polttaako nestettä?

      Comment


      • #4
        Palotilan paine on jäähdytysjärjestelmän painetta suurempi. Jos kansipahvi on vesitilaan rikki, tulee paisuntasäiliöön pakokaasua ja mahdollisesti jopa "räjäyttää" vedet pihalle. Hidas väheneminen viittaa vuotoon. Mites vesipumppu? Paljonko autolla matkaa takanaan?

        Comment


        • #5
          Pakokaasutesterillä voi mitata "päästöt" paisuntasäiliöstä. Tuollainen mittaus kertoo sen, pääseekö palokaasuja jostain sylinteristä jäähdytysjärjestelmään.

          Comment


          • #6
            Osaa se jäähdytinneste myös palotilaankin päätyä, paine siellä on imutahdin aikana pienempi (100% ajasta ei liene kuitenkaan yli 1 bar ahtopainetta käytössä :)) kuin jäähdytysjärjestelmässä. Samoin moottorin sammutuksen jälkeen.

            Comment


            • #7
              115 tkm tuolla on ajettu ja koska hammashihnaa ei ole koskaan vaihdettu, niin oletettavasti myös vesipumppukin on orkkis.

              Yritin tänään kovasti montulla vuotoja etiskellä, mutta en mitään löytäny, en kylmänä, enkä kuumana.

              Tollasessa +8 asteen lämpötilassa lienee normaalia että kierroksilla tulee hivenen putkesta hönkää(määrittele tässä nyt sitten hivenen, olisiko vaikka juuri havaittavasti parempi :)? Tyhjäkäynnillä ei tule mitään.

              Comment


              • #8
                Kyllä sieltä kosteeta aina tulee, oli sitten -8, +8 tai +30. viileellä sen vaan näkee paremmin.

                Comment


                • #9
                  Otitko muovisen moottorinsuojan alta pois kun tutkit vuotoja ?
                  Mulla ainakin vesipumppu tihkutti juurikin samalla tavalla ja tosi vähän
                  edellisessä A4 2.0Tfsi:ssä (110tkm ajettu) eikä sitä huomannut muuten kun vasta nosturilla kun pohjamuovi oli pois...

                  Comment


                  • #10
                    Juu muovit oli pois ja auto pukeilla. En löytäny sitte yhtään vuodon jälkeäkään, eikös ton punasen nesteen pitäs jättää selvä jälki vuotokohtaan?

                    Jossain keskustelussa väittivät että vuotoa voi ilmetä kuumalla koneella, muttei kylmällä ja toisinpäin.

                    Jos sen nyt 5tkm päästä vie huoltoon, ni pitää varmaan siellä mainita. Tulee vaan niin sikahintaseks toi vikojen ettiminen, olis helpompaa ku olis vika tiedossa. Ja sithän sen pystyis mahollisesti itekkin korjaamaan.

                    Comment


                    • #11
                      Oma kulkine on tuossa jonkin aikaa röpötelly kylmänä ja nestettäkin katoaa. Vaihdettiin hetki sitten lämppärin kenno (oli rikki myös), mutta edelleen nestettä menee. Tulppien vaihdon yhteydessä huomasin kun katselin taskulampun valossa sylintereitä, että 1 sylinteri oli melko kostea. Tein pitkän pahviliuskan ja törkkäsin sinne, maku oli makia eli sinne se neste siis menee.

                      Menee juurikin niin, että kun ajaa koneen lämpöiseksi ja tarkistaa niin on sylinteri kuiva, mutta kun odottelee hetken ja kone jäähtyy niin sinne alkaa kertymään nestettä.

                      Kuinka vahingoittavaa tuolla on ajella, kun ei nyt just olisi aikaa kansirempalle ? Röpöttelyn saa tosiaan vähenemään kun päästää ajon jälkeen paineet paisarista pois.

                      Comment

                      Working...