we have a winner! Kyllä siellä kaksi vikaa oli päällekkäin.
Se akunkengän irrotus korjasi tilanteen tuon epätasaisen käynnin kanssa. En kyllä ikinä olisi uskonut...
No sitten seuraavaan vikaan: Akku täynnä kylmänä käynnistettäessä kuuluu oikealta edestä "rousketta"(oikea kansi tai laturi siellä alla luulen, että laturi), se hiljenee koneen lämmettyä, auto tielle ja toimii normaalisti alle 3500kierroksen - kiekat yli siitä niin normaalisti n.14,7V jännite tippuu vajaaseen 12V ja latauksen merkkivalo päälle. Kierrokset alas niin valo sammuu. Kierrokset useamman kerran ylös niin enää ei valo sammu edes uudelleen käynnistäen "mäkilähdöllä" sitten mennään ilmeisesti akun voimin...
Eli lataussäädin ja hiilet uutta. Voikos ne tehdä tuota erikoista ääntä, vai voikos laturin laakerit olla jo 220tkm entiset?
Eikös koko laturin vaihtaminen olisi järkevää?
Se akunkengän irrotus korjasi tilanteen tuon epätasaisen käynnin kanssa. En kyllä ikinä olisi uskonut...
No sitten seuraavaan vikaan: Akku täynnä kylmänä käynnistettäessä kuuluu oikealta edestä "rousketta"(oikea kansi tai laturi siellä alla luulen, että laturi), se hiljenee koneen lämmettyä, auto tielle ja toimii normaalisti alle 3500kierroksen - kiekat yli siitä niin normaalisti n.14,7V jännite tippuu vajaaseen 12V ja latauksen merkkivalo päälle. Kierrokset alas niin valo sammuu. Kierrokset useamman kerran ylös niin enää ei valo sammu edes uudelleen käynnistäen "mäkilähdöllä" sitten mennään ilmeisesti akun voimin...
Eli lataussäädin ja hiilet uutta. Voikos ne tehdä tuota erikoista ääntä, vai voikos laturin laakerit olla jo 220tkm entiset?
Eikös koko laturin vaihtaminen olisi järkevää?
Comment