Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 käy epätasaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    we have a winner! Kyllä siellä kaksi vikaa oli päällekkäin.

    Se akunkengän irrotus korjasi tilanteen tuon epätasaisen käynnin kanssa. En kyllä ikinä olisi uskonut...

    No sitten seuraavaan vikaan: Akku täynnä kylmänä käynnistettäessä kuuluu oikealta edestä "rousketta"(oikea kansi tai laturi siellä alla luulen, että laturi), se hiljenee koneen lämmettyä, auto tielle ja toimii normaalisti alle 3500kierroksen - kiekat yli siitä niin normaalisti n.14,7V jännite tippuu vajaaseen 12V ja latauksen merkkivalo päälle. Kierrokset alas niin valo sammuu. Kierrokset useamman kerran ylös niin enää ei valo sammu edes uudelleen käynnistäen "mäkilähdöllä" sitten mennään ilmeisesti akun voimin...

    Eli lataussäädin ja hiilet uutta. Voikos ne tehdä tuota erikoista ääntä, vai voikos laturin laakerit olla jo 220tkm entiset?

    Eikös koko laturin vaihtaminen olisi järkevää?

    Comment


      #32
      Paljos autolla on veivattu ? Itse vaihtaisin paljon ajetun version kokonaan.

      Comment


        #33
        .

        220tkm taidan tosiaan vaihtaa koko mötikän.

        Mitäs kaikkee sieltä joutuu purkamaan?

        Comment


          #34
          Seuraa nyt niitä bankkeja, että miten alkaa korjaamaan.

          Comment


            #35
            .

            kyllä nätisti korjaili +/-5% molemmilla lambdoilla n. 30km reitillä. Ja käynti oli huomattavasti tasaisempaa, kuin eilen.

            Comment


              #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Sepe Näytä viesti
              220tkm taidan tosiaan vaihtaa koko mötikän.

              Mitäs kaikkee sieltä joutuu purkamaan?
              Noilla kilometreillä tosiaan kannattaa vaihtaa koko laturi, mutta selvittele hintoja ennenkuin ostat. Autosähköstä itse sain yli satasen halvemmalla kuin esim. AD:sta, jossa hinta tehdaskorjatulle oli 470€. Itselle sattui vielä tehdaskorjatun laatikossa olemaan tehdasUusi laturi.

              Lyhyt oppimäärä mitä ulkomuistista tulee:

              - Etupuskuri pois
              - pohjapanssari pois
              - Puskurin kannatinpalkit pois
              - Keula huoltoasentoon sen mitä letkut antavat myöten
              - Coolerin alapuolen ahtoputken/letkun pätkä pois (en muista miten on alkuperäisissä)
              - Ilmastointiputkien tuki"klipsi" kannattaa ottaa pois, että pääsee liikkumaan vähän
              - Hihna pois
              - laturin pultit pois
              - Laturin otin ite sillein pois, että hihnapyörän ylös päin, että pääsee takanta irrottamaan liittimet ja sitten perä edeltä alakautta pois.
              - On sitten AHDASTA!

              Kannattaa kattoa tarkkaan miten päin se virtapiuha siellä laturin takana on kiinni niin helpottaa huomattavasti takaisinlaitossa..btdt ;)

              Comment


                #37
                Laturin laakerit maksaa korkeintaan 20€ ja mikäli vielä vaihtaa säätimestä pelkät hiilet, ~5€, niin ei rempalle kovasti hintaa kerry, edellyttäen että laturi on muuten kunnossa. 220tkm ajetussa ei pitäisi edes liukurenkaat olla vielä finaalissa, mutta sen näkee purkaessa laturin.

                Comment

                Working...
                X