Tuore Audin omistaja kyselee. Ei ole (vielä) kirjallisuutta aiheesta joten pari kysymystä öljynpaineanturista ja öljyvuodosta. Kohteena Audi 200 jossa 20V 3B-moottori.
Missä tuo öljynpaineanturi sijaitsee? Tänään ajoonlädön jälkeen teki semmoisen tempun, että vähän matkan ajonjälkeen syttyi öljynpainevalo vaihteen vaihdon yhteydessä ja moottori sammui/pysähtyi, kun oli kytkin pohjassa. Ilmeisesti automatiikka sammuttaa moottorin jos öljynpaine häviää? Näin ainakin toivon, ettei ole se joku toinen vika. Mittarin mukaan painetta on tyhjäkäynnilläkin liki 2bar ja kierroksilla se nousee 3bar asti sekä kylmillä öljyillä hieman enemmän. Em. tapauksessa en tosin huomannut katsoa mittaria paljonko siellä painetta oli. Tarkistin mittatikusta, että öljyä on ja starttasin. Kone lähti käymään ihan normaalisti ja öljynpaineet oli normaalit 2bar eli epäilisin tämän johdosta anturi/johtovikaa.
Toinen kysymys on sitten aiempaan liittymätön(toivon ainakin niin). Koneen etuosasta vuotaa öljyä ja tänään paikallistin lähdettä. Putsasin valuneet öljyt ja sitten kone käyntiin.

Nuolen osoittamaa saumaa pitkin alkoi tulla öljyä ja kuvassakin näkyy öljynlämpö(?)anturin hatun päässä tippa. Tuo on koneen etuosassa hanttimiehenpuolella. Kuvasta vasemmalle on laturi. Mitä tuossa kohden on, kun Kampikammiohan taitaa alkaa taaempaa? Joko tuo sama vuotaa tai öljy tulla turbon öljyputkelta. Se putkihan lähtee tuolta ylempää nokkahihnan(?) muovin takaa? Ja saako sitä muovia pois purkamatta kovin helposti? Katselin, että äkkiä joutuu laturin kiinnikkeen irrottamaan ja ehkä jotain muutakin, mutta toivottavasti katsoin väärin.
Sen verran se vuotaa, että oli tippa sekä tuon anturin hatun päässä kuten myös öljynputsarin päässä ja pohja taaksepäin öljyinen. Auto myös käryää hetken aikaa ajosta pysähdyttyä eli öljylentää myös pakoputkee.
Missä tuo öljynpaineanturi sijaitsee? Tänään ajoonlädön jälkeen teki semmoisen tempun, että vähän matkan ajonjälkeen syttyi öljynpainevalo vaihteen vaihdon yhteydessä ja moottori sammui/pysähtyi, kun oli kytkin pohjassa. Ilmeisesti automatiikka sammuttaa moottorin jos öljynpaine häviää? Näin ainakin toivon, ettei ole se joku toinen vika. Mittarin mukaan painetta on tyhjäkäynnilläkin liki 2bar ja kierroksilla se nousee 3bar asti sekä kylmillä öljyillä hieman enemmän. Em. tapauksessa en tosin huomannut katsoa mittaria paljonko siellä painetta oli. Tarkistin mittatikusta, että öljyä on ja starttasin. Kone lähti käymään ihan normaalisti ja öljynpaineet oli normaalit 2bar eli epäilisin tämän johdosta anturi/johtovikaa.
Toinen kysymys on sitten aiempaan liittymätön(toivon ainakin niin). Koneen etuosasta vuotaa öljyä ja tänään paikallistin lähdettä. Putsasin valuneet öljyt ja sitten kone käyntiin.

Nuolen osoittamaa saumaa pitkin alkoi tulla öljyä ja kuvassakin näkyy öljynlämpö(?)anturin hatun päässä tippa. Tuo on koneen etuosassa hanttimiehenpuolella. Kuvasta vasemmalle on laturi. Mitä tuossa kohden on, kun Kampikammiohan taitaa alkaa taaempaa? Joko tuo sama vuotaa tai öljy tulla turbon öljyputkelta. Se putkihan lähtee tuolta ylempää nokkahihnan(?) muovin takaa? Ja saako sitä muovia pois purkamatta kovin helposti? Katselin, että äkkiä joutuu laturin kiinnikkeen irrottamaan ja ehkä jotain muutakin, mutta toivottavasti katsoin väärin.
Sen verran se vuotaa, että oli tippa sekä tuon anturin hatun päässä kuten myös öljynputsarin päässä ja pohja taaksepäin öljyinen. Auto myös käryää hetken aikaa ajosta pysähdyttyä eli öljylentää myös pakoputkee.
Comment