Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B sammahtelee ja nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 3B sammahtelee ja nykii

    Auto sammuu joskus kesken ajon ja lähtee sitten normaalisti käyntiin vaihtelevan ajan kuluttua.Lisäksi nykii noin 4000 kierroksen kohdalla.Voisiko tämä aiheutua viallisesta hall-anturista tai sen kosketushäiriöstä?Auto on seissyt 10 kuukautta.
    Mistähän tuon anturin saisi edullisemmíten?Vaihtotyö?
    Kiitos vastauksista.

    #2
    vikakoodi luku ekaksi.

    Hall on virranjakajassa, vaihto ei juur pal maksa, mutta osa sitäkin enemmän (koko jakaja) tai sitten etsi hall vaihto ohjeita searchilla. löytyy edukas patetti ratkaisukin.

    Comment


      #3
      Tarkoittako profiilisi (RS) että on muutettu suorasytkäksi myös vai ahdinta jne?

      Sinänsä ei vaikuta paljon arvauksiin eli Hall tai jompi kumpi vauhtipyörän antureista.

      Comment


        #4
        Näyttää vikakoodin vauhtipyörän anturille.Virranjakaja on uusi.
        RS:stä on vain turbo jne.
        Voiko tuo aiheutta myös tuota mainitsemaani nykimistä?Lähinnä tarkoitan kosketushäiriötä pitkän seisonnan ja mahdollisen hapettumisen vuoksi?

        Comment


          #5
          Nopeusanturin vikakoodi tulee aina jos koodit luetaan auto sammuksissa.

          Comment


            #6
            Millainen homma on noiden vauhtipyörän tunnistimien vaihto?Hinta?Tarvikkeena?
            Auto pelasi hyvin vielä viime syksynä,siksi epäilen hapettumista.

            Comment


              #7
              Ei ole kummoinen homma ellei kuusiokolokannat ole aivan ruvella. Pahaiten pääsee käsiksi alapuolelta. Ylhäältäkin olen vaihtanut, mutta ahdasta on.

              Koita puhdistaa ne ja vaihtaa ne ristiin aivan ensimmäiseksi. Liittimet siis tietysti myös. Ne on samanlaiset keskenään pl liittimen väri.

              E: hinnoittelu vaikuttaa järkevältä :D

              Originaalina nopeusanturi (harmaa) reilun 60e ja referenssianturi (musta) 200 euroa. Tuohon ylläolevaan lauseeseen viitaten... Meniköhän ne edes noin päin ne värit. No perhealbumi väittää noin.

              Comment


              • #8
                kun olet muuttanut pakettia, niin kerro vielä seuraavat tyypit:
                turbo ?
                nokat ?
                bensapaine ?
                suuttimet ?
                bensapumppu ?
                kateilla/ilman katteja
                softa ?
                painesensori 2,5 vai 3bar ?

                Comment


                  #9
                  Hallin vika ei kuitenkaan sammuta konetta ajossa, joten se ei liene vikana moottorin sammumiseen. Huonoon käynnistyvyyteen kylläkin. Vikakoodihan siitä tulee, jos hall-tietoa ei tule. Kampiakselin anturien hapettumistakaan en aivan heti usko, sillä liittimet on kuitenkin niin hyvin suojatut, että ei sinne kosteutta helposti pääse. Tietysti jos anturia itseään v*tuttaa joku niin se on sitten eri asia.

                  Kannattaa tietysti tarkistaa kaikki liittimet varmuuden vuoksi, ettei missään ole hapettumaa tai löysiä liitoksia.

                  Comment


                    #10
                    Sammumisistakin olen kuullut eli tilannehan on se, että johdon voi repäistä irti käyvästä koneesta, mutta arvelen, että johtoviallinen tai muuten diskoileva hallitieto saattaa myös sammuttaa moottorin.

                    Comment


                      #11
                      Putsasin vauhtipyörän anturit ja mittasin samalla lambda-anturin joka oli rikki.Lisäksi testasin mahdolliset imupuolen vuodot.
                      Auto alkoi pelata eikä sammuile enää ja pakokaasutestikin kävi vaivattomasti.Lähes ohjearvoissa.Mutta ahtopaineet alueella 1-1.5 bar katosivat.Paineet nousevat kovallakin vastuksella kiihdyttäessä vain 0.8-1 baariin.Mahtaisiko hukkaportti temppuilla?

                      Comment


                        #12
                        Hukkaportti tapaa aiheuttaa enemmän yliahtoa kuin aliahtoa. Olisiko se ohjaussolenoidi sökö ja portti ruuvattu tuohon 0.8-1 barin.

                        Koita nypätä se solenoidi irti, sijaitsee ennen turboa imuletkussa pakosarjan puollella vähän ahtaasti. Anna sille 12 volttia ja kuuntele napsuuko. Mittaa resistanssi (noin 30ohm ok).

                        Comment


                          #13
                          Paineet nousi ennen noita toimenpiteitä puolentoista kilon paikkeille tasaisesti,mutta nyt ne nousevat joskus normaalisti kiloon ja sitte meno hyytyy ja paine putoaa.Tämäkin vaihtelee.Voiko painetestauksella(ilmaputsarin letkin päästä ja tappi sinne kampikammioon menevään letkuun) särkeä jotain?Painetta laitoin tosin vain max. yhden kilon.
                          Saako hukkaportin kalvon testattua alipainetesterillä?No voinhan tietysti aukaista ja katsoa.
                          Auttaako jos ruuvaan portin ruuvia kokeeksi muutaman kierroksen kiinni?

                          Comment


                            #14
                            Älä ruuvaa porttia.

                            Voit imeä ylänipasta, siihen ei pitäisi tulla letkua. Jos siinä on letku niin jotain virityksiä jo on.

                            Comment


                              #15
                              Nippaan ei tule letkua.
                              Eli pidät mahdollisena että vika saattaisi olla hukkaportissa?Tuntuu vain että paineet "karkaavat" jonnekkin.
                              Koska tuskin lambdan,syylärin lämpöanturin,tulppien vaihtamisen sekä vauhtipyörän antureiden putsaamisen pitäisi ahtopaineita rajoittaa?

                              Comment


                                #16
                                En usko että liittyy itse porttiin mutta vaikutit halukkaalta testaamaan sen niin testaa.

                                Comment

                                Working...
                                X