Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 ei käynnisty

    Mitähän kaikkea tuollaisessa ässän bensapumpun vaihdossa voi mennä pieleen?

    Vaihdettiin emännän B5 ässään tuollainen 044-bensapumppu viime viikonloppuna. Tämän jälkeen auto ei ole käynnistynyt.
    Pumpun vaihto meni (mielestäni) ihan okein. Eli johtojen värit meni just väärin ja pumppu meni kehtoonsa ihan napakasti. Pumppu myös surisee ihan nätisti startin aikana. Bensasuodattimen vaihdoin luonnollisesti samassa rytäkässä. Ilmaa pääsi polttoaine linjoihin mielestäni melko paljon. Tuleeko tuonne ”ilmalukkoa” kuinka herkästi?

    Autoon on kyllä tehty muutakin sen jälkeen kun edellisen kerran on käynnissä ollut. On vaihdeltu putkisto ja cooleri. Näillä ei taida suoraa vaikutusta käynnistymättömyyteen olla mutta moni liitin ja letku on ollut irti noiden hommien takia. Kaiken pitäisi kyllä olla paikallaan.

    Vikakoodeja koetimme lukea kiinan halpispiuhalla ja VCDS-litellä. Tuloksena koodit:
    18010 Power supply terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35 - 10 - - - intermittent.
    17978 P1570-35-10 jonka perässä kehoitus hommata täysversio VCDS:ässästä. Googlettelin ja katoin että tuo voisi liittyä jotenkin ajonestoon.

    Eli olisiko kellään antaa vihjettä mistä vikaa lähteä metsästämään?

  • #2
    VCDS:n output-testillä voi laittaa pumpun kokeeksi päälle. Löytyy sieltä moottori-valikosta. Ilmalukkoa sinne ei kyllä saa aikaiseksi.

    Haiseeko bensa startatessa? Oletko tarkistanut että bensakiskoon tulee painetta?

    Kerran sieltä tulee ajoneston koodi, niin sehän sen käynnistymisen estää. Käynnistyykö edes sekunniksi? Akku pitää ladata kunnolla nyt ainakin ensiksi.

    Comment


    • #3
      Ei kunnolla käynnisty edes sekunniksi. Iskun tai pari saattaa hökäistä.
      Nokka on hieman tukossa (itseltä ei siis autolta) mutta sanoisin että kai siellä hieman bensiini tuoksuu.
      Akku oli latingissa koko viime yön joten taitaapi olla että täytyy vaihtaa koko batteri.

      Emännyys meni juuri availemaan tulppia josko niistä näkyisi jotain suuntaa antavaa.
      Tuollainen bensapaineen mittaukseen soveltuva mittari tais tulla hommattua kun tappelin viime talvena lötkön kanssa. Nyt siis varmaan pääsee sitä koestamaan. Onkos tuossa kiskossa suoraan paikkaa mittarille?

      Comment


      • #4
        Polttoainepumppun vaihdon jälkeen tuliko oikeasti varmistettua johtojen oikeinpäin olo? Ihan siis mittamalla kumpi on maa ja kumpi virta. Ei olisi eka kerta kun johdot on väärinpäin ja pumppu ei painetta kehitä.

        Comment


        • #5
          Myönnän syyllisyyteni. Mittaamalla en johtojen napaisuutta tarkistanut.

          Vanhaan pumppuun oli merkitty + ja - josta sitten siirsin johdot uuteen vastaavalla tavoilla merkittyihin koskettimiin. Johtojen värit meni vielä jotenkin ristiin eli punainen tais tulla siniseen lähtöön ja musta (vai oliko ruskea) punaiseen.

          Onkohan siis tuossa mennyt vituiks?

          Tuolta hallista kuului kylläkin väliaika tietoja että tulpat olisivat melko märät.

          Comment


          • #6
            Eiköhän tuo kuitenkin kannattaisi varmistaa vielä.

            Comment


            • #7
              saksalaisissa autoissa ruskea on maa eli miinus.

              Comment


              • #8
                Vilkkuuko ajoneston valo?

                Comment


                • #9
                  Pidempään kun on startannut niin ajonesto on vilkahtanut. Mutta vain kun akusta alkaa varaus laskea.
                  Tulpat kuivattiin ja vaihdettiin akku täydempään. Siltikään ei lähtenyt. Tosin nyt otti useamman iskun perättäin kuin ensimmäisillä kerroilla.

                  okkim mainitsit tuon output-testin. Tuota ei taida pystyä tekemään rekisteröimättömällä versiolla tuosta VCDS-litestä. Onkos tuossa vanhassa pumpussa olevilla + - merkinnöillä mitään tekemistä todellisen napaisuuden kanssa. Meinaan kaivoin vielä vakiopumpun ja katsoin miten siinä johdot olivat olleet. Tuolla logiikalla kytkentä pitäisi olla OK.

                  Otettiin video-klippiä edellisestä starttaus yritelmästä josko se kertois mitään.
                  [ame="http://www.youtube.com/watch?v=YQV9Necd5FM"]http://www.youtube.com/watch?v=YQV9Necd5FM[/ame]

                  Edittiä:
                  Tarkastettiin että ainakin konehuoneeseen asti bensaa tulee. Tuloletku oli siis irti ja pullossa. N. sekunnin starttauksella pulloon ryöpsähti reilu desi bensaa.
                  Oli tuolla aikaisemmin unohtunut laittaa että autoon on myös vaihdettu Bosch F5DP0R tulpat. Voiko olla ettei noilla jostain syystä pelaa.
                  Viimeksi muokannut Lipponen; 22.10.2011, 14:34.

                  Comment


                  • #10
                    No niin tässä on päivä touhuttu aiheen kimpussa mutta eipä ole lykästänyt vieläkään.
                    Vikakoodeja ei edelleenkään tule muuta kuin silloin kun akku alkaa loppua starttaamisesta.

                    Viimeisimpänä logailtiin kanavien 001, 002 ja 003 anteja startin aikana.
                    Click image for larger version

Name:	logeja 22.10.png
Views:	1
Size:	54,6 Kt
ID:	1604315

                    Osaako joku tietäväisempi kertoa onko noissa arvoissa jotain huomion arvoista?
                    MAF ja lamdat pysyivät nollilla koko startin ajan. Muut noista arvoista seilasivat jonkin verran mutta kuvan mukaisilla tonteilla pysyivät. Logitettiin myös missfirejä 015 ja 016 kanavilta mutta niitä ei kirjautunut ollenkaan.

                    Comment


                    • #11
                      Pitäskö maffin antaa jotain arvoja jo startatessa, en ole varma. Sulla on paperitukko jäänyt jonnekin:)

                      Comment


                      • #12
                        No toivottavasti ei ole paperi tolloa jäänyt minnekkään putken tukkeeksi.

                        Itsekin mietin tuota että pitäisikö MAF:in antaa jotain arvoja jo starttauksen aikana. Lamdojen ei ainakaan pitäisi jos oikein olen ymmärtänyt. Auto ei tosin käynnisty vaikka MAF johto olisi irti.

                        Painetestiä tehtiin tai paremminkin sen tekemistä harjoiteltiin tuossa aamusta. Muutama pienehkö vuoto löydettiinkin mutta ei mielestäni mitään niin totaalista että auto ei käynnityisi noiden takia.

                        Hitto kun autokin on täällä kaukana kaikesta niin ei saa ketään viisaampaa paikan päälle ihmettelemään.

                        Comment


                        • #13
                          Missä se auto sitten majailee? Koska Jyväskylässä asuu varauksetta paras äsSä-velho suomesta. :)

                          Comment


                          • #14
                            Kun oltaiskin Jyväskylässä tai edes jonkin verran lähempänä sivistystä. Pohjoinen Keski-Suomi ja tarkemmin Kinnula on osoite autolla tällä hetkellä. Jos joku tällä suunnalla asuva tänne vaivautuisi niin toki voisi ainakin bensat maksaa.

                            Comment


                            • #15
                              Voisiko nuo Teemun kirjoitukset siirtää Moottori ja voimansiirto -puolelle? Ongelma ei ole vielä selvinnyt, joten tekniikkapuoli olisi varmaankin tässä vaiheessa aiheelle oikeampi osasto.
                              Minun autosta siis kyse.

                              Comment


                              • #16
                                Kuulostaako vain mun korviin (videolta), että potkii vastaan aikalailla startatessa, aivan kuin olis syttö aikasella? Mutta jos mitään muuta ei olla tehty, kuin pa-pumppu vaihdettu, niin mikä se vois sytytystä sotkea.

                                Comment


                                • #17
                                  Sytkä sekaisin, kun noin lyö vastaan. Laita ilmansuodattimen päältä liitimet oikeaan järjestykseen, niin käynnistyy.

                                  Oheissa kuvassa liittimet oikein.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 28.10.2011, 11:21.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kuvassa on kyllä jotain muuta hieman outoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No helvwetti, niin on!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voip olla, että epähuomiossa liittimet ovat menneet väärin päin. Kuulostaa ainakin loogiselta, ja teoriaa vahvistaa se, että liittimet on lykätty paikalleen sillä oletuksella, että niitä ei pysty sekoittamaan, kun ovat olleet niin monesti muutenkin pois. Ilmeisesti pystyy ;)

                                        Kiitos Jarkolle, testaan/tarkistan asian, kun päästään taas viikonlopuksi lähtemään Jyväskylästä sivistyksen pariin.

                                        Edit: Siinäpä se "vika" olikin. Ei tarvitse olla iso vika, kunhan se on tekijässä. :)
                                        Viimeksi muokannut angra; 31.10.2011, 11:46.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X