Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylläpä meni auto säikäyttämään.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kylläpä meni auto säikäyttämään.

Mikähän ongelmien luvattu viikko tai kuukausi oikein on menossa.

Ensin tuo ohjausvaihde alkoi vuotamaan kuin seula. Nytten päätti auto säikäyttää mökkireissulla muuten vaan.

Olen vähän ihmetelly kyllä kun ennen ei kone vienyt yhtään öljyä ja nyt öljynvaihdon jälkeen on mennyt nyt tämän kertasen episodin jälkeen 7 litraa. Kilsoja ehkä 2 tuhatta.

Ekat 2l meni muuten vaan lisätessä, mutta outoa kuitenkin. Nytten sitten meni 5 litraa.
    Kävin ennen n 40km reissua mökille tankkaamassa ja samalla ihmettelin kun kone kuulosti siltä kuin pari venttiilinnostajaa olis väljiä. Noh siitä sen kummemmin tarkistelematta lähdin ajamaan.
    Pääsin jo viimeselle 5km pätkälle kun öljynpainevalo sytty palaan ja eiku auto samantien parkkiin, Kone kuulosti kuin ompelukoneelta. Arvasin, että öljyt on vähissä, mutta mistä se ulos on tullu? Kone ei nimittäin savuta eikä haise. Suodattimen puolelta oli pohjamuovi märkä joten oletin heti sen olevan suodattimen kansi, mutta miksi se rupeis vuotaan 1000km öljynvaihdon jälkeen?

No ei se vuotanu, vaan tuli ylempää kun tarkisteltiin. On aika vaikee tarkistella kun sataa vettä ja lampustakin oli patterit kuollu. Vika löyty lopulta öljynpaineanturista ja sen liittimen juuresta. Mitään halkeamaa tai murtumisen näköstä ei löytynyt, mutta ilosesti se sieltä ruikki öljyä ulos.
    Patentilla messinkisestä hytikkaliittimestä venttiili siihen tilalle ja kotia sormet ristissä. Piipitystä se 30minsaa oli kestettävä.
    Aivan ihme vika mun mielestä, onko muissa Audeissa havaittu vastaavaa vikaa?

Auto tosin edelleen käryää vaikka olin toivonut tuon olevan se käryttäjävika, kyllä se vaan ohjausvaihteesta tulee se öljy joka käryää pakoputken päällä.

> Aivan ihme vika mun mielestä, onko muissa Audeissa havaittu vastaavaa vikaa?

Audien antureita en ole tutkinut, mutta yleisesti ottaen vuotavia öljynpaineantureita on tullut vastaan ihan liian kanssa.

Comment

Aihetta sivuten, mulla paukahti ahtimen öljyn tulon se teräspunos osa ja koko konehuone ihan öljyssä, onneksi auto oli paikallaan eikä ajossa kun paukahti....

Tähän löytyi kyllä syykin, outletin liitosta hitsatessa migin maajohto ilmeisesti makasi sitä tersäpunosta vasten, ja lämmittänyt pistemäistä kohtaa niin että oli teräspunoksen alla oleva kumi palanut puhki siitäkohtaa....

Onneksi ei mennyt esim täyskaasu vedätyksessä....

Comment

A4 oli sama homma itsellä viikko ja litra ja just siitä öljynpaineanturin liittimestä ruikki pihalle

Comment

Nyt kun tarkemmin tutkin sitä anturia, niin liittimen juuressa on pieni kanava josta se öljy ulos tunkee. Mahtaa olla tuolla anturin sisällä kalvo joka hajoaa.

Uusi maksoi hurjat 11 euroa merkkiliikkeessä. Yhtä paljon rahaa meni 3:een pohjamuovin ruuviin.

Comment

Working...
          X