Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABH 4,2 V8 Käsittämätön ongelma!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    ABH-koneeseen on loivasti haasteellista tehdä perinteistä painetestiä, MAFfikin on imusarjamöykyssä suoraan kiinni, mutta eipä siinä juuri vuotokohtiakaan ole. Imuvuoto on joko imusarjan tiippa tai jokin harvoista huohotusletkuista.

    Comment


    • #32
      tiippa?

      Comment


      • #33
        Lähtisin veikkaamaan ...tiiviste...?

        Comment


        • #34
          Tiivistettä tarkoitin.

          Comment


          • #35
            Asia selvä. Jotenkin tuntuu vaan että tuo olisi sähköisellä puolella tuo vika kun kerran kaasua 3.500-4.000rpm kun kaasutti niin vika hävisi aina aikaisemmin. Tuota asentotunnistinta nyt täytyy alkaa mittailemaan jos siitä mitään selvää saa..Kuuluukohan kartanlukijan puolella naksahtaa jokin rele kun paikoillaan käyttää tyhjäkäyntiä ja vähän polkaisee kaasua, mulla aina naksahtaa kun polkaisee kaasua.
            Kylmällä moottorilla ei mitään ongelmia,käy siinä 900rpm ihan normaalisti... Voiko se nyt sitten kuitenkaan imuvuoto olla kun noin toimii??
            Viimeksi muokannut okkim; 27.11.2013, 21:26. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • #36
              huomannu ainoostaan vakkaria käyttäessä tuota naksumista mutta jos siulla ei sitä ole..

              Comment


              • #37
                Taitaa olla henkimaailman vehkeitä nämä vehkeet. Vika kun on päällä niin naksahtaa ja kun ei niin ei naksahda..
                Viimeksi muokannut okkim; 27.11.2013, 21:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                Comment


                • #38
                  Kaivetaanpa vanha ketju esiin. Eli ongelmana ABH V8 ja päästömittaus. Ei mene lähellekkään sallittuja lukemia, edes kunnon moottoritiepoletuksen jälkeen. Ajossa en ole huomannut mitään ongelmaa, tuntuu vetävän hyvin eikä nyi tms. Kylmänä tosin välillä humppaa tyhjäkäyntikierroksia ja dippaa lähes sammuksiin kun laittaa vaihteen D:lle. Tuon olen kyllä laittanut kylmänkankeuden piikkiin.

                  Päästömittauksen arvot n. 2100RPM:
                  CO: 1.3
                  HC: 240
                  Lambda: 0.96
                  O2: 0.3

                  Tyhjäkäynnillä luvut lähes samat. Enemmän kierrättämällä arvot vain nousee suhteessa kierroslukuun.

                  Rikkaallahan tuo näyttäisi käyvän, mutta miksi? Virranjakajan kannet ja pyörijät vaihdettu, tulpat näytti hyvältä ja ovat oikeanlaiset Boschit. Lambdasta oli vikamuistissa koodi, mutta sehän voi periaatteessa tulla niinkin, että muun vian takia lambdan säätöarvo ei enää riitä korjaamaan seosta.

                  Näkeekö vcds:llä lambdan tai ilmamassamittarin jännitteitä? Niistä voisi varmaan aloittaa vian etsimisen. Seoksen säätö näissä ilmeisesti kuitenkin elektroninen jo?

                  Comment


                  • #39
                    Kovasti kuulostaa väsähtäneeltä lambdalta. Itsellä oli joskus tämän kasin kanssa samanmoisia ongelmia, ja loppuivat kun vaihdoin uudet lambdat! Moni muukin vika ilmenee tietty myös samalla tavalla..väsähtänyt lambda ei edes välttämättä ilmoita vikakoodia, kunhan käy hitaalla.
                    Ja vcds:llä näkee nuo arvot kyllä, en muista kanavia varmaksi, jossain 30huitteilla engine puolella?!

                    Comment


                    • #40
                      Itellä humppas tyhjäkäynti, johtu lamdasta. Ja mielellään ihan orkkista tilalle, ei mitään tarvikkeita (itse jatkettavaa/liitettävää), itellä kesti boshin itse liitettävä tarvike noin vuoden.
                      Viimeksi muokannut juhagee; 27.11.2013, 20:53.

                      Comment


                      • #41
                        Juu minäkin koitin jotain saksan tarvike lambdoja, ei mennyt kuin hetki niin alkoi vikakoodia pukkaamaan!
                        Ei ole mukavimmasta päästä tuo vaihtaminen, joten suosittelen alkuperäistä boschia merkkikohtaisena!

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäisiin liittimiin (toivottavasti) sopiva bosch-lambda onkin itseasiassa jo kontissa odottamassa. Perjantaina pitäisi päästää antamaan vanhalle lämpöä jotta suostuu irtoamaan.

                          Comment


                          • #43
                            Lambdan vaihto ei auttanut. Mistäköhän noita imuvuotoja kannattaisi lähteä etsimään? Tai kannattaako niitä edes etsiä kun ei ajossa ole mitään oireita?

                            Comment


                            • #44
                              En osaa nimetä mitään kohdetta suoraan, mutta vanha kikka imuvuotojen etsimiseen on suihkutella starttipilottia vuodosta epäiltyjen kohteiden lähistölle. - Jos kierrokset kohoaa, on vuotopaikka lähellä.

                              Comment


                              • #45
                                Olen linkittänyt tämän kerran jo toisessa topicissa, mutta pistän aiemman kommenttini tähän uudelleen, liippaa aihe niin läheltä:

                                "Paas tsekkaillen kaikki letkut samantien, ite vaihdoin muistaakseni 2,7m paineletkua. Suurin osa haperoa kuin näkkäri!

                                Tässä hyvää selvitystä kasikoneista, vaikkei nyt ihan täsmää sinun autoon, saattaa letkut ym. olla ainaki siellä päin?!"

                                http://www.audiklub.org/data/files/V85VD2.pdf
                                Viimeksi muokannut hamilton69; 2.12.2013, 22:35.

                                Comment

                                Working...