Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T -04 ja sytytyspuola

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T -04 ja sytytyspuola

    Auto on seuraavanlainen:
    [COLOR=#ff0000]A4[/COLOR] 1.8t quattro 163hv, -04, Sportline, ajettu ~105tkm

    Toissa päivänä paukahti ilmeisesti sytytyspuola tai ainakin Vag-comin mukaan sieltä pukkaa missfire blaablaa -juttua kakkospytyltä ja auto käy selkeästi kolmella. Yritin Autodatasta vilkasta, että mistä löytyy kakkospytty mutta en saanut täyttä varmuutta Ad:n periaatekuvasta, joten onko toi kakkospytty toinen keulasta vai perästä päin pitkittäisessä moottorissa?

    Huvikseni katselin Motonetin tarjontaa ja sehän ei tarjoa 1.8T:hen "puolanhattua" kuin -02 asti. Onko noissa puolissa jotain eroja -02:sen jälkeen...? Tässä on ainakin nelipinninen ja ovaalinmuotoinen liitin.

    Eilen mittailin puolaa ja sain ehjän ja rikkinäisen eroksi kakkospinniltä resistanssin runkoon nähden mitattuna. Ehjä näytti ääretöntä mutta risa näytti jotain kilo-ohmeja (muistaakseni).

    Mitäs nuo puolat suurinpiirtein maksaa marmoritiskillä? Tarviikkeena oli tuohon -02 asti olevaan tarvikeosa 30e ja Boschilainen 50e.

    #2
    Melko suosittu aihe on 1.8t:n puolaongelmat foorumilla, haulla löytää paljon tietoa.

    Edestäpäin lähdetään laskemaan.

    Marmorilta voi hyvällä tuurilla saada vaihdettua, jos on alkujaan "huonoa settiä" (ollut erilaisia kampanjoita), muuten noin 40-50 euroa per puola.

    Comment


    • #3
      Koitin haulla löytää vastauksen ennen kirjoittelua mutta en saanut pikavilkaisulla suoraan vastausta kysymyksiini =) Puolaongelmia ja ratkaisuja rikkinäisen puolan löytämiseksi kyllä löytyi.

      Kiitti vastauksesta =)

      EDIT: Paikallisen varaosapuulaakin hinnoilla Boschilainen oli 70e ja tarvike (joku Intermotor tms) oli 50e.
      Viimeksi muokannut -SamiH-; 25.10.2011, 09:47. Perustelu: Lisäinformaatiota

      Comment


      • #4
        Täytyy sano että on puljulla katteet kohillaan jos 70e on Boschin puolalle hintaa. Multa saat 2kpl tuohon hintaa Boschin puolia.

        Comment


        • #5
          Uusi puola on tulossa naapurikylän marmoritiskiltä. Hintaa oli ~44e/kpl miinus alennukset.

          Eli homma hoidossa, joten kiitokset kaikille =)

          Comment


          • #6
            Alkuperäinenkään puola ei marmorilla maksa kuin 40eur pintaan.

            Kannattaa soittaa merkkihuoltoon ja kysyä kuuluuko autosi puolakampanjan piiriin. Koskee suurinta osaa 1.8T ja 2.0T koneista. Lienee myös sanomattakin selvää, että autoa ei kannata ajaa rikkinäisellä puolalla.

            Comment


            • #7
              Joka autoon tarvitaan yksi takakonttiin, joten tilasit väärän määrän :)

              Comment


              • #8
                Puolia tuntuu saavan mistä vaan, joten vaihdellaan sitä mukaa kun niitä paukkuu. Vuotuiset kilometrit on sen verran pienet tällä autolla, että ei niitä puolia kannata autoon säilöä. Toisekseen vaihto on niin nopea tehdä, että sen nyt vaihtaa missä vaan.
                En tiennytkään, että vagilla on kanssa ongelmia puolien kanssa tällä tavalla. Näitähän joutuu vaihtamaan näköjään useammin kuin sukkia mitä noita juttuja lueskeli.

                Onko vaggilaisten ecu sen verran fiksu, ettei se ruiskuta polttoainetta sylinteriin, jos puola on pimeänä?

                Comment


                • #9
                  Ei ole, mutta jos hätätapauksessa on ajettava, vaggilaisen omistaja voi olla niin fiksu että irroittaa ko. sylinterin suuttimen johdon.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, hyvä tietää... Se on vaan paha mennä sanomaan auton naisomistajalle, että irrota suuttimen liitin, ettei soppaa mene suotta pitkin moottoria =D

                    Taitaa olla parempi vaan olla hiljaa ja antaa ajaa se muutama kilometri, jos pakko on ajaa. =D

                    Comment


                      #11
                      Kuten ylempänä sanottu, nyt on käynnissä tehtaan puolesta kampanja ainakin joihinkin vuosimalleihin, ts. puolat (kaikki) vaihdetaan ilmaiseksi ellei niitä ole itse ehtinyt jo vaihtaa. Ja jos marmoritiskiltä ostit ja kampanja koskee myös tuota vuosimallia, antavat rahat takaisin ko. puolasta (näin ainakin kerrottiin Audicenterissä).

                      Uusissa puolissa ei kaiketi pitäisi olla samaa ongelmaa huonon kestävyyden kanssa.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja -SamiH- Näytä viesti
                        Taitaa olla parempi vaan olla hiljaa ja antaa ajaa se muutama kilometri, jos pakko on ajaa. =D
                        Uusi katalysaattori marmorilta 850e. Sama ajella.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                          Uusi katalysaattori marmorilta 850e. Sama ajella.
                          Asennuksineen luvattiin tonniin! Tosiaankin jos ei ihan hirveästi puhelinta pelkää, puhelua merkkiliikkeeseen ja selvittäen koskeeko kampanja omaa vuosimallia, jos koskee niin ei tarvitse puolista enää murehtia.

                          Comment


                          • #14
                            Eipä se katti nyt hei oikeasti hajoa muutaman kilometrin ajosta... Toki saahan sen hajalle, jos sen haluaa.

                            Kyselen tuon kampanjajutun kun nyt saan tuon yhden puolan vaan kiinni ja auton ajokuntoon. Puola tulee suoraan kotiovelle, joten sitä ei tarvitse edes hakea mistään.
                            Laitetaan se sitten vaikka varapuolaksi takapaksiin pyörimään, jos auto kuuluu kampanjan piiriin. Tällä hetkellä on etusijalla saada auto kuntoon vaikka se maksaisikin sen puolan verran (40e) eli ei tuosta nyt konkurssia tule.

                            EDIT: Auto kuuluu kampanjaan, joten kaikki puolat menee vaihtoon ja antavat kuulemma hyvityksen tuosta uusitusta puolasta.
                            Viimeksi muokannut -SamiH-; 25.10.2011, 18:05.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä kannattaa kampanja hyödyntää! Itsekin pääsin käväsemään merkkihuollossa ja vaihdettii loput kolme puolaa. Lisäksi kuitti yhdestä jo vaihdetusta lähti Audille tilinumeron kera ja hyvitys pitäisi tulla.

                              Comment


                              • #16
                                huomio että vaihtaavat kampanjaan vain jos alkuperäinen puola löytyy vaihdossa tehtaalle. Eli omassakin autossa meni vain 3 puolaa kampanjaan kun joku ed. omistajista oli vaihtanut yhden tarvikepuolan :(

                                Comment


                                • #17
                                  Sivuu tätä topiccia hitusen. Eli seuraavanlainen ongelma. Kahteen otteeseen áuto on kylmäkäynnistyksen jälkeen oireillut kuin kävisi kolmella, eli käy todella epätasaisesti ja tämän jälkeen nostaa kierrokset noin 2000rpm ja huutaa hetken siellä kunnes laskee normaaliksi. Toisella kerralla käynnistin pari kertaa uudestaan ja ongelma poistui.

                                  Autoon on vaihdettu puolat noin puoli vuotta sitten, eikä ole ajossa oireillut muuten kuin ehkä tyhjäkäynti ei ole niin tasainen. Tuntuisi vähän tärisyttävän autoa enemmän. Nokka-akselia käyttävä bensapumpun seuraaja ja nokkaketju on myös vaihdettu hiljattain, ja ongelmat alkoivat tämän jälkeen. Ehkä sattumaa. Häiriövaloa ei sytytä, enkä vikakoodeja ole vielä luetuttanut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla oli vähän samantyyppistä vikaa -> tehottomuutta ja röpötystä kylmänä.
                                    Luulin ensin että puola sieltä on taas mennyt mutta
                                    vaihtoivat bleeder valven ja meno muuttu paljon paremmksi.

                                    Tuolla löytyy tietoa ->
                                    http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...hotusventtiili

                                    Comment


                                    • #19
                                      Huohotuspuolelle uusittu kutakuinkin kaikki osaset reilu vuosi sitten. Tehottomuutta tai nykimistä ajossa ei esiinny. Ainoastaan autoa vavisuttava kolmella käynti starttauksen jälkeen. Kaksi kertaa tehnyt tuon, ja välillä yskäisee vähän heikosti käyntiin. Voisiko ventiilin liimaantuminen aiheuttaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Enpä tiedä liekö tuossa samanlaiset systeemit lainkaan, mutta mulla vastaavan vian 1.8T:ssä korjasi bensahyöryjen kierrätysventtiilin uusinta. Antoi kyllä vikakoodinkin tuosta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tietty sytytystulpat vaikuttaa puolien ohella kanssa siihen polttoaineen sytytystapahtumaan. Nekin vois varmaan tsekata/vaihtaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja primus Näytä viesti
                                            Huohotuspuolelle uusittu kutakuinkin kaikki osaset reilu vuosi sitten. Tehottomuutta tai nykimistä ajossa ei esiinny. Ainoastaan autoa vavisuttava kolmella käynti starttauksen jälkeen. Kaksi kertaa tehnyt tuon, ja välillä yskäisee vähän heikosti käyntiin. Voisiko ventiilin liimaantuminen aiheuttaa?
                                            Vois hyvinniin venttiilinnostaja jumittaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tulpilla taitaa olla ikää reilu puoli vuotta, mutta täytyy lähteä niiden uusimisesta liikkeelle. Onko venttiilinnostajan jumittamiseen ainoa lääke nostajien uusiminen?

                                              Comment


                                                #24
                                                Itellä lähti toimimaan vanhassa koslassa forte käsittelyn jälkeen kun jumittivat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Olisko vaikka se perinteinen multivika-anturi eli mottorin lämpötila-anturi.

                                                  TDI koneissa ilmenee usein juurikin startin jälkeen muutaman sekunnin korkealla tyhjäkäynnillä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Emännän kulkineesta (-04 BFB) pamahti puola ja kävin hakemas uuden. Uus on numerolla 06A 905 115D. Autos oli puola 06B 905 115M jonka korvaajaksi etka sanoo 06B 905 115N. Sainko oikeenlaisen puolan?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                      Emännän kulkineesta (-04 BFB) pamahti puola ja kävin hakemas uuden. Uus on numerolla 06A 905 115D. Autos oli puola 06B 905 115M jonka korvaajaksi etka sanoo 06B 905 115N. Sainko oikeenlaisen puolan?
                                                      Toi 06A... on mitä ilmeisimmin tällä hetkellä se uusin korvaaja noille vanhoille puolille.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X