Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH katalysaattoreiden poisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH katalysaattoreiden poisto

    Pitää varmaan ensi kesänä napsia tuosta quattrosta katit pois, alkavat olla jo melkoisen tukossa. Onko 2.8E:hen saatavilla etuputkia ilman katalysaattoreita? Vai onko paras vaan ottaa rälläkkä käteen? Kuinkahan pakoäänet muuttuvat kun korvaa suoralla putkella? Äänien ei tarvi kyllä lisääntyä yhtään, auto on nykyisellään mukavan hiljainen.

  • #2
    Kyllä ne äänet muuttuu, jos otat katit pois.

    Comment


      #3
      En huomannut mitään eroa pakohöpinöissä kun korvasin V8-urssissa katit putkilla.

      Comment


      • #4
        Eiköhän V8:sin vaimentimet pidä äänet kurissa. Katit kyllä vaimentaa ääntä reippaasti 4:los ja 6:tos koneissa. Ainakin itellä muuttui äänet reippaasti ( muissa merkissä ) ilman katteja.

        Comment


        • #5
          Itse tyhjäsin toisen katin kun rolisemaan alkoi, mukavan matala "löplötys" on tyhjäkäynnillä, kierrättäessä kuuluu ärsyttävää pärinää. Menee päästöistä yhdelläkin katilla, kone on 2.6 abc.

          Comment


          • #6
            Katit vaimentaa +1, itsellähän oli ennen autopaloa pelkät katit ja yksi läpivirtaava pönttö AAH koneisessa. Eikä vielä valunut korvista verta.

            Comment


            • #7
              Omaan 2,8 AAH-koneeseen vaihdatin pakoputkiliikkeessä uudet tarvikekatit kokonaissumma oli 460 EUR.
              Päästöjen kanssa voi olla vaikeuksia ilman katteja.

              Comment


              • #8
                Pärinä on kyllä paha jos alkaa kuulumaan. Nykysellään pakoääniä ei kuulu lainkaan. Pieni sporttinen murina nyt ei haittaa mutta jos alkaa ajossa häiritsemään niin sitten on huono homma.

                Autossa ei tosiaan ole vähäpäästöisyysmerkintää kun on valmistettu jo 1990-vuoden puolella. Sillä juuri mietin tuota kattien karsimista.. Eikös se ihan sallittua silloin ole?

                Comment


                  #9
                  Nykyisessä otteessa ei välttämättä lue tuon taivaallista päästörajoista.

                  Jokainen 2.8E audi joka on euromarkkinoille tuotettu on kyllä aivan varmasti vähäpässi.

                  Comment


                  • #10
                    Juu voi olla leimaaminen ilman katteja hieman hankalaa.

                    Eikä nuo tehoon juuri mitään vaikuta. Niitä on kumminkin 2 kpl--> moottorin tehoon/kokoon nähden virtaa ihan riittävästi.

                    Jos haluat ääniin vaikuttaa Niin se Vaimenninrykelmä sieltä taka-akselin kohdalta uusiksi.

                    tarvike katit ei tosiaan hirveitä maksa, ja on todella helppo asentaa itsekkin kun tilaa on hyvin.

                    Metallikennokatit ei vaikuta ääniin niin paljoa ja virtaa paremmin jos sellaiset haluaa laittaa.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Petri1 Näytä viesti
                      Eiköhän V8:sin vaimentimet pidä äänet kurissa.
                      Fox:in cat-back ränni, väliseinättömillä vaimentimilla. Kattien poisto ei vaikuttanut sen enempää mekkalaan kun kulkuun mitenkään.

                      Comment

                      Working...
                      X