Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8TS Quattro B6 - Vikakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8TS Quattro B6 - Vikakoodi

    Tuli tuossa eilen haettua Ruotsista kyseinen auto. Muuten kaikki on pelannut hyvin, mutta tänään rekisteröintikatsastuksessa syttyi MIL-merkkivalo ja katsastusmies ilmoitti sen olevan seuraava:

    P0420 Katalysaattorin puhdistusaste (lohko 1). Liian alhainen

    Muita tietoja päästöistä: CO-pitoisuus juuri sallitun verran 0,2%. O2 pitoisuus 0,21% sallitusta 5%:sta.

    Muuten auto oli täysin kunnossa. Tehot tuntuvat olevan kunnossa ja käyntiongelmia ei ole. Onko vastaavaa ollut muilla? Miten lähtisin tätä asiaa purkamaan?

    Kiitos etukäteen vastauksista.

  • #2
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P0420/001056

    Comment


      #3
      Mitä oli HC ppm?

      Comment


      • #4
        katti ei enää puhdista tarpeeksi, HC arvon voisit vielä laittaa näkymiin.

        Comment


        • #5
          HC-pitoisuus 15, sallitusta 100ppm:stä.

          Comment


            #6
            Ehjällä katilla HC on alle 5. Saman voi tosin aiheuttaa pielessä oleva lambda-säätö. Aloita vaihtamalla lambda-anturit, ennen pitkää joudut ne kuitenkin uusimaan ja saatat samalla löytää vähän polttoainetaloutta.

            Comment


            • #7
              Auto tuli huollosta ja Lambdoissa ei kuulemma mitään vikaa. Sanoivat että katin levyt olivat täysin sulaneet!

              Vähän yli 900€ pyytäisivät uudesta katista + työt. Noh soittelin vähän liikkeitä läpi ja kyselin kattia mutta 140kW moottoriin ei tunnu saavan mistään! Käykö tuohon muiden koneiden katteja?

              Comment


                #8
                Eipä käy muut katit ainakaan tietoisesti. Joku kisakatti on ainut mutta menee ohjelma uusiksi ja muuta säätöä parhaan mukaan. Jos haluaa varman toimivan ilman sen suurempia muutoksia niin alkuperäinen melkein ainut vaihtoehto.

                Ite sain tuon alkuperäisen vähä edukkaammin kaverin kautta niin ei tarttenna alkaa roplaa enempää, mutta ovat näköjään taas hintaa nostaneet muutenkin. Vuosi sitten OVH oli 850e

                Comment


                  #9
                  Ei mene ohjelma uusiksi.

                  Comment


                    #10
                    Tarkennetaan siis että kisakatissa joutuu hyvin todennäköisesti ohjelmoimaan takalamdan pois.

                    Comment


                    • #11
                      Onko jollain saatavilla varaosanumeroa tuohon alkuperäiseen jos kattelen vähä ulkomailta saatavuutta.

                      Comment


                        #12
                        No juu tosiaan sen voi joutua tekemään. Onnistuu esim meikäläisen avustuksella. Ajoittain jopa Vaasassa.

                        Comment


                          #13
                          Itsekkin ostin alkusyksystä ebayn ihmemaailmasta vähän ajetun BEX:in catin, joka oli yhteensopiva BFB:heni.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt olisi auto kunnossa. Soittelin noita katteja joka paikasta mutta ei löytynyt. Käyttöautossa käytin ja 1100€ kustansi koko homma. Lambdat tosiaan olivat ehjät ja nyt ei vikakoodeja tule :)

                            Comment

                            Working...
                            X