Kun kaikki muut asiat autosta saa kuntoon, niin ilmesesti on tapana jonkun muun kohan silloin hajota... Että kun tuon öljypumpun sain työnalta pois, niin sitten vinkuu ohjaustehostin... Tai näin ainakin luulisin.
Homma siis tämä:
a) Tähän päivään asti ei (tällä alueella) mitään vikaa, ohjautuu kunnolla, ei rutise eikä kalise ohjattaessa. Ratti kääntyy vaivatta.
b) Tänään viime metreillä kotiin tullessa kuului outoa "ulinaa" (englanninkielen sana "whine" on erityisen kuvaava), kun kierrokset hieman vauhtia hidastaessa tippuivat. Saattoi olla, että ulina kuului isoillakin kierroksilla, mutta on niin hiljainen ääni, ettei oikeen alta 2000rpm:n kuulu.
c) kun koneen käyttää (paikallaan ollessa) ~3000rpm:n kohdalla ja laskee kaasun irti, kuuluu laskeva ulina (kirjoitettuna "WHEEEeeee..." olisi aika kuvaava :) Ääni ei ole kova, mutta lujimmillaan siinä ~1500rpm:n kohilla.
Nokkapellin alta löytyi todennäköinen asiaan liittyvä vika, eli jotain nestettä vuotaa ohjaustehostimen paineletkun alapäästä (eli pumpun vierestä, ohessa pari kuvaa). Nestettä paikallaan ollessa, moottori sammutettuna on n. 0.5cm yli "toisen viivan" (ei niitä ole kuin kaksi, mutten tiedä onko ne minimi - maksimi -viivat). Moottori käynnissä idlenä noiden viivojen välissä ja pari kertaa 2500rpm:n kohdille käytettynä inan alle tuon "ekan viivan". n. 2-3min moottorin sammutamisesta nesteen pinta palautuu tonne "tokan viivan" päälle.
Kysymys kuuluukin, onko jossain joku tiiviste, jonka voi vaihtaa, vai meneekö kalliimmaksi rempaksi? Onko oletettavaa että joutuu vaihtamaan a) tuon paineletkun, b) ohjaustehostimen pumpun, c) molemmat?
(Varoitus, isoja kuvia, ei ollut aikaa tunata pienemmäksi)
Vuotokohta
Lähikuva
Ja jos jollain olisi vielä tietoa, mikä noiden hintaluokka on? Tarviiko varautua nitroilla jos noita menee paikallisesta merkkiliikkeestä kysymään? :D
Homma siis tämä:
a) Tähän päivään asti ei (tällä alueella) mitään vikaa, ohjautuu kunnolla, ei rutise eikä kalise ohjattaessa. Ratti kääntyy vaivatta.
b) Tänään viime metreillä kotiin tullessa kuului outoa "ulinaa" (englanninkielen sana "whine" on erityisen kuvaava), kun kierrokset hieman vauhtia hidastaessa tippuivat. Saattoi olla, että ulina kuului isoillakin kierroksilla, mutta on niin hiljainen ääni, ettei oikeen alta 2000rpm:n kuulu.
c) kun koneen käyttää (paikallaan ollessa) ~3000rpm:n kohdalla ja laskee kaasun irti, kuuluu laskeva ulina (kirjoitettuna "WHEEEeeee..." olisi aika kuvaava :) Ääni ei ole kova, mutta lujimmillaan siinä ~1500rpm:n kohilla.
Nokkapellin alta löytyi todennäköinen asiaan liittyvä vika, eli jotain nestettä vuotaa ohjaustehostimen paineletkun alapäästä (eli pumpun vierestä, ohessa pari kuvaa). Nestettä paikallaan ollessa, moottori sammutettuna on n. 0.5cm yli "toisen viivan" (ei niitä ole kuin kaksi, mutten tiedä onko ne minimi - maksimi -viivat). Moottori käynnissä idlenä noiden viivojen välissä ja pari kertaa 2500rpm:n kohdille käytettynä inan alle tuon "ekan viivan". n. 2-3min moottorin sammutamisesta nesteen pinta palautuu tonne "tokan viivan" päälle.
Kysymys kuuluukin, onko jossain joku tiiviste, jonka voi vaihtaa, vai meneekö kalliimmaksi rempaksi? Onko oletettavaa että joutuu vaihtamaan a) tuon paineletkun, b) ohjaustehostimen pumpun, c) molemmat?
(Varoitus, isoja kuvia, ei ollut aikaa tunata pienemmäksi)
Vuotokohta
Lähikuva
Ja jos jollain olisi vielä tietoa, mikä noiden hintaluokka on? Tarviiko varautua nitroilla jos noita menee paikallisesta merkkiliikkeestä kysymään? :D
Comment