Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton puutuminen eikä enää lähde edes käyntiin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Auton puutuminen eikä enää lähde edes käyntiin.

    Tänää päivällä ilmeni selkeää puutumista kiihdytyksessä, ikäänkuin pytty olis pudonnut pelistä. Teki tätä vain, kun kiihdytti reippaasti, normi kiihdytyksellä ei ongelmaa. Auto kuoli kokonaan kun reippaan kiihdytyksen jälkeen auto ei vastannut kaasuun ja sammui "lennosta".

    Vikakoodit moottoista katsottu, eikä mitään. Ei myöskään vilkutellut mitään valoja ennenkuin sammui.

    Oma veikkaus on bensapumppu. Kun virrat kytkee päälle ei minusta kuulu mitään surahdusta, käsittääkseni pitäis kuulua. Katson huomena pumpun tuoton eli jakotukin päähän tuleva letku irti ja pää plloon. Paljonko tuolta pitää tulla ainetta minutissa? Entä mistä löytyy b6 1.8tq bex koneesta bensapumppu, takapenkin alta?

  • #2
    Takapenkin alta löytyy. Virrat päälle laitettaessa tosiaan pitää hetken ääntä, joten eiköhän b-pumppu ole kuollut.

    Comment


      #3
      Huomena toivottavasti selviää tuo pumpn kohtalo. Mutta jos pumppu on loppu niin mitä tilalle? Uutta, käytettyä vai jotain muuta? Ei taida tuo uusi olla ihan ilmainen...

      Comment


      • #4
        Uusi näyttäisi maksavan Speed-Autoteilellä 344e (8E0906087P). Käytetyn kanssa voi olla vähän tuuripeliä miten kestää, ei ole ihan eka pumppu joka näistä hajoaa. Tämän takia itsekin vaihdoin pumpun jo ennen sen porsimista.

        Comment


          #5
          Käykö Boschin 044 tilalle?

          Comment


            #6
            Talilla käyty ja auto lähti käyntiin. Kävi muutaman sekunnin tyhjää ihan ok kunnes taas sammui laakista. Bensapumppun ääni kuului sen aikaa mitä autokin kävi mutta äänen loputtua autokin sammui. Ääni oli kyllä melkoisen "rosoinen" ei puhtaan kuulonen ollenkaan.
            Pumpulle tulee +12v n. 2s ajan kun laittaa virrat päälle mutta auto ei edes lupaa. Kokeiltiin myös irrotttaa jakotukista bensaletku ja laittaa pää pulloon, virrat päällä ei tule ainetta.
            Eli joko suodatin TODELLA tukossa tai pumppu mykkä.

            Mitenkäs jos menee pumppu vaihtoon niin luin toisesta topicista että tankissa sais olla max 1/4 tankkia ainetta, muuten vissiin valuu yli. Enköhän eilen käynyt tankkaamassa auton piripintaan kun epäilin että ei ole ainetta tankissa tarpeeks:) Mies nuo aineet sitten saa tuolta pois ettei maahan tarvi valuttaa. Saako jostain ujutettua letkua tankkiin ja imettyä tavaran sieltä pois?

            Comment


              #7
              Eiköhän sen lapottua saa tyhjäksi, näin muistelisin noissa muissa ketjuissa menetelleen.

              Comment


                #8
                Joo näin kanssa yhden topicin missä näin tehtiin. Mutta nyt kun tankki on täysi niin uskaltaako sitä kantta, missä sähkö ja bensa liittimet ovat, aukaista? (Kantta jonka avaamiseen suositellaan audin errikoistyökalua) Eikös siellä alla ole vielä aivan paljaita abikoita näkyvissä. Ja vasta kun itse pumpun irottaa sieltä tankin sisältä voi bensiinit karata raittiiseen?

                Nyt kun lun tuon lappomis topicin läpi ajatuksella yhden olusen jälkeen huomasin että siellähän mainitaan täyttöaukko ja 1800mm letku:) Eli ei muuta ku letkua ettimää:) Lähtee ilta nousuun ku käy tallissa ensin vähän haistelemassa:)
                Viimeksi muokannut tapza_s; 15.10.2011, 16:42.

                Comment


                  #9
                  Nyt on täydestä tankista lapottu n:30-35l bensaa poies. Mutta bensa mittarin viisari ei tippunut ollenkaan. Onko siellä jotain loiskelevy systeemiä vai miksi mittari ei näytä oikein?

                  Sen verran lisäystä, että pumpun suoja levyssä on varotus missä sanotaan että molempien tankin puoliskojen tulee olla puolillaan ennen tankin avaamista. Minulla ilmeisesti nyt vain toinen puoli vajaana.
                  Viimeksi muokannut tapza_s; 16.10.2011, 18:14.

                  Comment


                  • #10
                    Jos nyt oikein tajusin, niin täyttöaukon kauttako tyhjensit sen, mitä sitä kautta sait? Loput on tarkoitus imeä oikeanpuoleisen huoltoluukun kautta.

                    Comment


                      #11
                      Joo ihan oikein ymmärsit. Eli pelkästään täyttöaukosta lappo systeemillä tuli sen reilu 30l ja 1800mm pitkällä letkulla. Onkohan tuo huoltoluukku nyt turvallista avata ettei käy niin, että on bensiinit pitkin lattioita.

                      Comment


                      • #12
                        eiköhän.

                        Comment


                          #13
                          Tankki on ikäänkuin 2-osainen noissa kardaanimalleissa. Takapenkin alla on myöskin 2 kantta ja molempien alla on mittarin koho. Selittänee asioita. Tulva on vielä sangen todennäköinen, jos nyt menet avaamaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ei pitäisi käydä kuinkaan, kunhan avaa vain sen täyttöaukon puoleisen huoltoluukun ja ujuttaa sitä kautta letkun sinne vasempaan kammioon. Olettaen tietysti, että täyttöluukun kautta on lapottu niin paljon kuin mahdollista. Tämän siis ETKAsta päättelin, vastuuta en ota ;)

                            Comment


                              #15
                              Hei mä puusilmäilin ja katoin profiilista että ongelma-auto olis A3. Mun löpinästä ei tarvii sitten välittääkään :)

                              Comment


                                #16
                                Nyt on luukku auki eikä tullut bensa syliin. Eli tankin viisarin ei tarvi näyttää oikein kunhan tietää, että tankista on oikeasti ainetta yli puolet pois.

                                Seuraava kompastuskivi onkin sitten sen pumpun irrotus sieltä tankista. Kuinka hemmetin lujassa se kehikko siellä on kun ei meinaa yhdellä kädellä enempää vääntää. Eli siis pumppua pitää kääntää vastapäivää N:15astetta mutta kuinka kovaa?

                                Ongelmat ratkaistu:

                                Pumppu on siis melko tiukasti kehikossa kiinni. Tarvi kaverin antamaan pumpulle ruuvarilla ja vasaralla "vauhtia" ja oman käden pumppua kääntämään ni johan aukesi. Poteron puhdistus ja uusi pumppu takaisin paikalleen. Saan vasta huomena uuden suodattimen, joka muuten oli marmorilla halvempi kuin tarvikkeena, joten asennukset jatkuu.

                                Tänään sain uuden suodattimen ja ruuvasin heti paikalleen. Pikaliittimet aukesivat nätisti ja suodatin vaihtui nopeasti. Vanhasta suodattimesta kaatelin bensoja ulos niin ei sieltä ihan puhdasta ainetta tullut. Tuo kuvassa näkyvä astia oli ennen valuttelua aivan puhdas ja kaikki mitä pohjalla on, on suodattimesta. Seassa kauhea määrä kiilteleviä hiukkasia, bensa näyttää kuin metallikiilto maalilta. Oli suodattimen vaihto kyllä ihan ajankohtainen:)

                                http://kuvablogi.com/nayta/3312287/

                                Niin tosiaan, auto liikkuu taas:)
                                Viimeksi muokannut tapza_s; 19.10.2011, 18:25.

                                Comment


                                  #17
                                  Sitten kun joku vaihtaa tuon "päivitetyn" pumpun vanhan tilalle, missä on webastolle se letkulähtö. Kannattaa ottaa se muovitulppa siitä pois ja tukkia reikä jollain. Ei nimittäin pysy bensiinit muuten tankissa ;)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X