Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 30v ack koneen laakerit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.8 30v ack koneen laakerit

    eli ois 30 venane 2.8 ack koneen kiertokangenlaakerien vaihto operaatio edessä.(kylmänä tai viileänä ilmeisesti "kolisee" n.sekunnin) ja ajettu 300 tuhatta eli luulisi että tiensä päässä.öljyn suotimen ja öljyn vaihdolla ei apuja.kysymys kuuluukin että onnistuuko vaihto öljypohjan pois otolla eli ettei tarvi muuta purkaa tai ottaa pataa irti jne.

  • #2
    Molemmat öljypohjat pitää ottaa pois, ja se ei onnistu jos apurunko on paikallaan. Eli kone tai apurunko pois tai riittävän alas.

    Comment


    • #3
      Juurikin näin. Ja jos merkkarilta tilaat laakerit niin tarkasta laatu jo tiskillä.

      Comment


      • #4
        Oletko nyt ihan varma että ääni tulee kk-laakereista? Ettei kuitenkin venttiilinnostajista jos sekunnin kestää ja kylmänä ilmenee. Minulla ainakin nostajat viileällä ääntelee aika brutaalisti tuon sekunnin, pari samanlaisessa koneessa.
        Ei kai laakerit nyt 300 tuhannessa vielä loppu ole?
        Tietysti jos olet tutkinut että ääni tulee alakerrasta, niin en ala väittämään vastaan.

        Comment


        • #5
          Finaalissa olevat veivinlaakerit eivät pääsääntöisesti hiljene sekunnin kuluttua käynnistyksestä vaan kalkattavat enemmän tai vähemmän kokoajan. Öljypainevalokin tuppaa vilkkumaan tyhjäkäynnillä öljyn lämmettyä mikäli on veivinlaakerivikaa, kalkatuksen säestämänä.

          Emännällä on samanlaisella koneella oleva kulkine, samalla oireella + että kuulostaa lähinnä dieseliltä lämpöisenäkin, ajettu vähän auki 300tkm. Öljynpaine mitattuna lämpöisenä; 1½ kg/cm ~800rpm, 5kg/cm ~2500 rpm. Nokkienväliset ketjut on siinä tattis, venanostajat vetävät myös viimeisiään, kiitos edellisten omistajien ylipitkistä öljynvaihtoväleistä.
          Viimeksi muokannut hoff4; 16.10.2011, 13:23.

          Comment


            #6
            niin siis en kyllä ole tutkinut mistä ääni tulee.oletin nyt kilometrien perusteella että kiertokangenlaakerit pitää pienen naputus kisan kun käynnistää...ja eikös öljynpaineeseen vaikuta ennemmin runkolaakerit kuin kiertokangenlaakerit?.eli siis jos äänet kuuluis nostimista niin mitä pitäisi tehdä?ostaa uus pumppu että nostaa nopeammin paineen vai annanko kolista vai ostaa miljoonan maksavaa öljyä.nyt shell helix hx7 5w-40 muistaakseni
            Viimeksi muokannut Vieras; 16.10.2011, 17:20.

            Comment


            • #7
              Onko mitään sivu-ääniä tuon sekunnin kolinan jälkeen?

              Comment


                #8
                ei kyllä ole.tai sit ei kuulu kabiiniin asti

                Comment


                • #9
                  Kannattaisiko ihan kuulostella konetta kun se käy vaikkapa konepelti avattuna?

                  Comment


                    #10
                    tosi pien napina kuuluu tod näk nostajista mut tosi pientä napinaa,mikä ei kyl menoa haittaa luulisin

                    Comment


                    • #11
                      Kolisevilla kk-laakereilla ei kyllä myöskään montaa km ajele. Veikkaus myös nostajille. Vaihtoon vain ekana.

                      Comment


                        #12
                        ja nostajat maksaa tietenki 10e kpl??????

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on tallissa palasina 300tkm lämpöleikannut 30v pata. Hauskana yksityiskohtana oli että alakerran laakerit on uuden mitoissa. Ilman öljyjä on siis pitänyt ajaa, jos on laakerit ajettu loppuun.

                          Comment


                          • #14
                            Eihän ne ihan niin halpoja taida olla. Taitaa olla Tepolla jotain 28 euron luokkaa. Korjaa jos katsoin väärin. En ole antanut omassani tuon äänen häiritä. Kyllä sitä sen sekunnin jaksaa kuunnella. Jos alkaa äännellä muutenkin kuin käynnistyksen yhteydessä niin sitten tulee vaihdettua. Ehkä kannattaa kokeilla vielä moottorin sisäpuhdistusta.

                            Comment


                              #15
                              eipä ollu apua öljynvaihdosta ja liquid moly hydraulistenventtiilien lisäaineesta mitä lisätään öljyn joukkoon...

                              Comment

                              Working...
                              X